Politerno > Україна і світ > Вплив на інститут військових аташе: Єрмак використовує Міноборони для послаблення ГУР МО

Вплив на інститут військових аташе: Єрмак використовує Міноборони для послаблення ГУР МО

  • 21 Серпня, 2024
  • 486 Переглядів
  • Comments Off

Концентрація владних повноважень у руках глави Офісу президента України триває і розширює свою адміністративну «географію».

Про це пише видання Site.ua.

Вибудовуючи власну вертикаль влади, порушуючи Конституцію і здійснюючи контроль над центральними органами влади, фактично не маючи на те жодних підстав і повноважень, цього разу увага такої тіньової політики спрямована на базові функції Головного управління Розвідки Міністерства оборони України – зазначає автор публікації.

Першим сигналом стала спроба змінити підпорядкування та повноваження інституту військових аташе, що несе прямі загрози системі національної безпеки та оборони України та українській державності в умовах війни загалом.

За наявною інсайдерською інформацією, у системі військово-політичного управління держави окремими дієвцями виносяться спроби переформатувати ключові функції Головного управління розвідки МО України.

Йдеться, зокрема, про намір змінити підпорядкування інституту військових аташе: вивести їх з-під сфери адміністрування ГУР і передати безпосередньо Міністерству оборони України, а також Офісу Президента України, який безпосередньо контролює діяльність міністра оборони.

Попри те, що військові аташе у посольствах формально підпорядковуються послам, а окремі заходи погоджують із Міністерством оборони України, вони не підлягають повному (директивному) підпорядкуванню, оскільки виконують важливі функції з фахового аналізу та прогнозування стану речей у військово-оборонній та військово-технічній сферах країни, в якій проходять службу в українському посольстві.

Підпорядкування військового аташе керівнику посольства має суто формальний характер та окреслюється лише питаннями організаційного та представницького характеру. Головною ж компетенцією військових аташе є дізнавання про процеси, що можуть мати вплив на національну безпеку та оборону України.

Виявлення таких позитивних чи негативних тенденцій є компетенцією розвідувальної спільноти, компетентних структур, а не цивільних посадових осіб із цивільних структур чи органів, які не мають належної спеціалізованої освіти та ексклюзивного досвіду для здійснення подібної діяльності.

Фактично, існує реальна загроза директивного (прямого) підпорядкування інституту військових аташе цивільним посадовим особам і цивільним органам. У правовому та регламентному сенсі інститут військових аташе є військовою службою з чіткою системою секретності та інших обмежень. Цивільні співробітники Міноборони чи ОП не володіють таким рівнем секретності, не проходять поглиблену перевірку під час призначення на посади.

Військова дипломатія як потужна експертна, фахова інституція у сфері національної безпеки й оборони та оборонно-промислового комплексу має військовий апарат, у якому працювати можуть лише кадрові військові з доступом до державної таємності та інших документів підвищеної секретності.

Тому цивільні співробітники Міноборони та ОП не мають такого рівня доступу. Є висока загроза руйнування цілої інституції, нівелювання суворого режиму секретності та витоку секретної інформації, що стосується державної таємниці у сфері національної безпеки та оборони, військово-технічного співробітництва та оборонно-промислового комплексу.

Процес зміни підпорядкування інституту військових аташе планується до реалізації. Вже цієї п'ятниці, 16 серпня, за наявною в мене інформацією, відбулася таємна нарада за участю Міністра оборони України Рустема Умєрова та глави Офісу Президента України Андрія Єрмака, в якій розглядалася дорожня карта цього процесу.

Очевидно, що міністра оборони використовують «в сліпу», щоб послабити функціонал ГУР МО України, а також, щоб нейтралізувати вплив начальника воєнної розвідки як важливого комунікатора в міжвідомчих відносинах, як альтернативний і правдивий канал інформації для Президента України.

Реалізацію цього процесу не можна допустити, бо це інституційно послабить систему національної безпеки та оборони України, посилить її вразливість і спровокує турбулентні процеси та загалом підірве міцність української державності, зокрема в умовах війни.

Нагадаємо, предстоятель Православної церкви України Епіфаній заявив, що закон про заборону релігійних організацій, пов’язаних із РФ, дає можливіть відкинути російське ярмо. Він закликав православних вірян приєднуватися до ПЦУ і готовий до діалогу з митрополитом УПЦ МП Онуфрієм.

Діліться у соцмережах:

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE