Politerno > Україна і світ > Володимир Омелян звинуватив Балчуна у сприянні корупції в “Укрзалізниці”

Володимир Омелян звинуватив Балчуна у сприянні корупції в “Укрзалізниці”

  • 7 Липня, 2017
  • 1348 Переглядів
  • 0

Найближчим часом Кабінет міністрів розгляне звіт голови Укрзалізниці Войцеха Балчуна

Одним з основних його критиків виступає міністр інфраструктури Володимир Омелян. Він звинувачує Балчуна в тому, що той не зміг очистити держмонополію від корупції. В результаті Укрзалізниця залишається “дирявим коритом”.

При цьому сам Балчун, як і його попередники, постійно твердить про те, що це “корито” необхідно все більше і більше наповнювати грошима, за рахунок підвищення тарифів на залізничні перевезення. Такого роду стратегія викликає здивування у вантажовідправників, які дедалі менше користуються послугами компанії.

Про те, в чому полягає суть претензій до Войцеха Балчуна Володимир Омелян розповів в інтерв’ю НВ Бізнес.

– Ми бачили декілька разів, що прем’єр-міністр Володимир Гройсман казав, що рішення про припинення повноважень або про продовження контракту з Войцехом Балчуном буде прийнято після його звіту перед Кабміном. На вашу думку, цей звіт повинен бути максимально публічним?

– Я сподіваюсь, що цей звіт буде в режимі онлайн-трансляції, як і всі решта частини засідання Кабінету міністрів, крім закритих.

Звіт Балчуна точно не підпадає під категорію закритих. Щодо позиції прем’єр-міністра – вона повністю збігається з моєю. Прем’єр-міністр заявив чітко і однозначно, що весь менеджмент залізниці повинен бути замінений. І це було публічно підтверджено в понеділок на одному з телеефірів.

Я вважаю, що після цього звіту, який має підбити підсумок перебування Балчуна на його посаді, він має поспілкуватися з правоохоронними органами на тему того, як він допустив розгул “смотрящих” і корупцію на УЗ. Він, можливо, спокійно поїде в Польщу, а, можливо, поїде туди пізніше.

– Як все це зробити публічно?

– Зазвичай це відбувається на початку засідання Кабміну. Я собі так це уявляю. Якщо це має бути якесь окреме урочисте засідання Кабміну з приводу пана Балчуна – я думаю, що прем’єр прийме таке рішення. Тут же форма не важлива. Важлива суть і кінцева крапка на його перебуванні на посаді з його легіонерами.

– Ваше міністерство, галузеві об’єднання, бізнес-асоціації згодні з думкою, що підвищення тарифів має бути максимально прозорим на залізничні перевезення і об’єктивним з точки зору економіки. На вашу думку, чи повинен фінансовий план УЗ затверджуватися після того, як Балчун відзвітує про втрати за попередній рік?

– Тарифи потрібно піднімати тільки після того, як буде нормальний діалог з бізнесом, коли залізниця відзвітує, що вона зробила, і письмово зобов’яжеться зробити ряд таких кроків: це модернізація локомотивного і рухомого складу, запуск приватних операторів на ринок перевезень, запуск виробництва локомотивів в Україні,  а також запуск лізингу локомотивів в нашій країні.

Має бути зрозуміла позиція з логістики локомотивів і вагонів. Якщо оборотність вагона становить більше 10 діб, то закуповувати їх треба сотні тисяч. І на завершення – має бути нульова корупція. І це залежить уже від панів Альош, Дубневичів, Леснікових та іже з ними, які теж сидять у Раді і в уряді і потурають цьому всьому, що сталось.

– Чи повинен фінансовий план Укрзалізниці погоджуватись тільки після того, як Балчун відзвітує про втрати за попередній рік?

– В моїй логіці алгоритм має бути наступний: Балчун звітує, звільняється, йде в правоохоронні органи, призначається нове керівництво, яке вносить новий фінансовий план після того, як проведе діалог з бізнесом і гарантуватиме їм, що нове підвищення тарифів буде спрямовано на модернізацію і оздоровлення компанії. Іншого алгоритму я не бачу.

– На вашу думку, вдалося Балчуну виправити ситуацію з корупцією в державній монополії?

– Ні, звичайно. Вона з ним тільки погіршилася, в рази стало більше корупції. І це говорю не лише я, це вже говорить бізнес відверто, це говорять правоохоронні органи. Запитайте в СБУ.

Я їм дякую за державницьку позицію. Кожного божого тижня СБУ, Нацполіція, ГПУ проводять обшуки на залізниці. Кожного божого тижня у нас арешти з десятками тисяч доларів хабарів.

– Якщо корупція все ще така сильна, можливо, є сенс підвищити тарифи, розуміючи, що додаткові кошти потрапляють до кишені недругів керівників УЗ?

– Я ж кажу, що це має бути одночасно. Останній пункт був – це боротьба з корупцією. Боротьба з корупцією можлива тільки з новою командою і тендери з ProZorro.

Насправді провести тендер у ProZorro – це не така складна річ, як всі розказують. Було би бажання. От у не ProZorro провести – це складно, але вони це умудряються зробити. Я вважаю, що фаховий менеджмент не допускатиме отримання хабарів валізами, як вони це зараз практикують.

– Чи правильно я розумію, що підвищення тарифів неможливе, допоки не прийде нове керівництво?

– З нинішнім керівництвом ми можемо піднімати тарифи хоч у 5 разів. Але це все одно піде у приватні кишені, а не в саму компанію. Ми бачимо, що нічого з того, що було обіцяно, і нічого з того, що було згенеровано за рахунок минулорічного підняття тарифів, на розвиток компанії не пішло. Ці гроші просто проїли і вкрали.

Люди явно перебувають не на своїх посадах. Хочуть грати на гітарі – хай грають на гітарі, співають, танцюють. Але до УЗ це не має жодного стосунку.

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE