Перед падінням польського президентського літака під Смоленськом на його борту стався вибух. До такого висновку дійшли вчені з Національного інституту авіаційних досліджень США.
Про це повідомляє Rzeczpospolita.
“Дослідження показують важливий елемент цієї трагедії. Він указує на вибух у літаку. Ліві двері фюзеляжу були вибиті зсередини з енергією, в 10 разів більшою, ніж саме падіння літака”, – розповів колишній голова Міноборони, а сьогодні керівник польської комісії з розслідування Смоленської катастрофи Антоні Мацеревич.
Однак, на його думку, не це стало причиною остаточної втрати контролю над літаком, були й інші дії.
“На борту відбулися подальші події, які остаточно привели до того, що літак не вдалося врятувати. Ця операція була більш складною, ніж одна подія. Кожен з цих кроків був здійснений навмисно і спрямований на знищення президента та польської еліти”, – підсумував Мацеревич.
Раніше до такого ж висновку прийшла урядова підкомісія з розслідування обставин Смоленської катастрофи. Там переконані, що джерел вибухів було декілька.
Як повідомлялось, прокуратура Польщі сформулювала нові звинувачення на адресу російських диспетчерів і третьої особи на вежі контролю за польотами у справі розслідування Смоленської катастрофи.
У квітні минулого року міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич повідомив, останні розслідування показали, що дії контролерів із вишки “Смоленськ-Північний” привели до ситуації, яка наблизила катастрофу літака президента Польщі Леха Качинського в 2010 році.
Згодом голова підкомісії з розслідування Смоленської катастрофи Вацлав Берчинський заявив, що літак екс-президент Польщі Леха Качинського 10 квітня 2010 року поблизу аеродрому у Смоленську почав розпадатися задовго до злітно-посадкової смуги.
Нагадаємо, 10 квітня 2010 року, неподалік від військового аеродрому під Смоленськом в РФ, розбився літак Ту-154М із президентом Польщі Лехом Качиньським та представниками політичної, військової та культурної еліти Польщі. Загинули всі 96 осіб, що знаходилися на борту.
Згідно з висновками Міждержавного авіаційного комітету, причиною катастрофи стали неправильні дії екіпажу. Але в 2015 році нова влада Польщі повернулася до цієї теми. А на початку березня 2016 року було відновлено розслідування за фактом аварії літака.