Politerno > Україна і світ > Як українські підприємства допомогли Росії захопити флот в Криму

Як українські підприємства допомогли Росії захопити флот в Криму

  • Липень 24, 2018
  • 679 Переглядів
  • 1

Під час окупації Росіїю Криму 2014 року кілька українських підприємств, у тому числі державні, допомогли захопити кораблі та підводні човни.

Це були установи, які працювали з оборонними замовленнями у Севастополі. Про це розповів екс-депутат Верховної Ради України, який виконував обов’язки заступника голови Адміністрації президента України з березня по серпень 2014 року Андрій Сенченко, передає Крим.Реалії.

Посадовець зазначив, що навесні 2014 року українська сторона вела з окупаційною владою Криму переговори про виведення українських військових кораблів із півострова. Це виведення техніки загальмувала інформація про те, що у флоту “є борги перед севастопольськими підприємствами”.

“Пізніше керівники Чорноморського флоту Росії в Севастополі отримали листи від кількох українських підприємств, які стверджували, що Міноборони України заборгувало їм за судноремонт, російських військових просили “перешкодити виведенню українських кораблів із Криму, поки Міноборони України не погасить борг”, – йдеться у повідомленні.

Зазначається, що авторами звернень виступили приватні та державні українські підприємства.

“Які це компанії? Це державні підприємства – Севастопольський проектний науково-дослідний інститут кораблебудування, це Севастопольський морський завод імені Орджонікідзе, ЦКБ “Чорноморець”, ТОВ “Севморзавод”, ТОВ “Остов”. Дикий випадок, коли чотири українських компанії письмово звернулися до окупаційної адміністрації Севастополя з вимогою не випускати українські кораблі доти, поки не розрахуються за раніше виконані ремонти”, – розповів він.

Читайте також: Як будемо звільняти Крим і Донбас: примітивні рецепти для складних проблем

Крім того, одне з підприємств, що звернулися з проханням не випускати кораблі з Севастополя, МПП “ТОС”, після 2014 року переїхало на материкову частину України. Директор підприємства Олександр Фалко стверджує, що ці листи були ініціативою Росії.

“Було з боку Російської Федерації… Я вже не пам’ятаю, хто з тієї сторони був призначений. Він збирав всіх нас і піднімав всі ці відомості. Тобто, кому заплатили, кому не заплатили. Це була ініціатива Російської Федерації”, – заявив Фалко.

Він додав, що зараз підприємство врегулювало фінансові питання з Міноборони України.

Окупанти захопили: десантний корабель “Костянтин Ольшанський”, cубмарину “Запоріжжя”, корвети “Тернопіль”, “Луцьк” і “Придніпров’я”, протичовновий корабель “Хмельницький”.

Також відомо, що захоплений Росією український флот в Криму після окупації півострова не фігурує в позові України проти Росії про порушення нею Конвенції ООН з морського права.

Читайте по темі: Як об’єкт гордості Порошенка опинився під слідством за держзраду

Поділитися: