Politerno > Тернопільщина > Зміни до Бюджетного регламенту – дієвий механізм впливу громади

Зміни до Бюджетного регламенту – дієвий механізм впливу громади

  • Травень 22, 2019
  • 233 Переглядів
  • Comments Off

Цього року міська рада внесла поправки до Бюджетного регламенту. Окрім змін, які узгоджували відповідність регламенту до Статуту Тернопільської громади та Бюджетного кодексу України, депутати підтримали пропозицію внести у документ бюджетні слухання. Про переваги цих змін та перші здобутки бюджетних слухань, далі у статті.

Громадські активісти, зокрема представники ГОЕАГ “Акцент” давно висували необхідність проведення бюджетних слухань. Проблема була у тому, що вони передбачені Статутом  громади міста Тернополя, а у Бюджетному регламенті їх не було. Така невідповідність викликала складнощі участі  громадян у бюджетному процесі та підміну понять «громадські слухання» і «бюджетні слухання».

Результати обговорення Бюджету 2019

Положення, яке передбачає проведення бюджетних слухань було прийнято виконавчим комітетом міської ради 21 листопада 2018 року, а вже 7 грудня відбулися бюджетні слухання.

Всі пропозиції, які озвучувались, були занесені в протокол та направлені на розгляд депутатської комісії з питань бюджету та фінансів. У відповіді на інформаційний запит Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ» міська рада повідомила, що пропозиції бюджетних слухань врахували частково.

  • Комісія підтримала пропозицію зменшення коштів, які передбачалися у бюджеті на будівництво гірськолижного трампліну на 10 млн гривень. Натомість зекономлені кошти направлені на протипожежну безпеку та встановлення тривожної кнопки в закладах освіти, а також на відкриття садочків у селах Чернихів та Курівцях.
  • Озвучена Василем Томчишиним потреба реконструкції мосту на вулиці Гайовій теж отримала позитивну відповідь. У бюджеті на 2019 рік передбачено 9 млн гривень на ремонт цього моста та ще 3 млн на ремонт моста на вулиці Дівочій.
  • Що стосується ПК «Березіль», то на капітальний ремонт виділено 1 млн гривень, а інвестор зобов’язується замінити стільці. Також підтримано пропозицію виділити 400 тис. гривень на проект «Соціальне замовлення». За потреби ця сума може збільшитись.
  • Без відповіді залишилась пропозиція брати плату із громадських організацій, створених політичними партіями. Як стало відомо, ряд політичних сил створюють організації та об’єднання, які існують лише «на папері», але користуються безкоштовно комунальним майном. Провівши якісну перевірку всіх громадських організацій і встановивши «фейкам» плату за оренду, можна було б за отримані гроші провести компютеризацію початкових шкіл.
  • Невирішеною залишається проблема із водовідведенням, на яке місто не має грошей. Пропозицію встановити ЖЕКам плату за оренду приміщення і з цих коштів починати вирішувати проблему наразі не враховано. Можливо застереженням є загроза того, що ЖЕКи піднімуть ціни на свої послуги.

На жаль, громадян, що взяли участь у бюджетних слуханнях було небагато. Люди скаржились на те, що слухання проходили о 12 годині дня, коли всі на роботі та не мають змоги бути присутніми.

Хоча не всі пропозиції, висунуті на бюджетних слуханнях,  були схвалені, обговорення проекту бюджету дає позитивні результати. Громада виступила, як партнер місцевої влади, який вміє не лише критикувати, а й прагне донести своє бачення проблеми та способів її вирішення.

Що потрібно знати про бюджетні слухання?

Що це? Бюджетні слухання – це обговорення з громадою проекту бюджету, тобто всіх надходжень та видатків міста на наступний рік.

Коли проводять? Проводять слухання протягом 10 днів з дня оприлюднення проекту бюджету, оголошення про бюджетні слухання публікується на сайті Тернопільської міської ради.

Як взяти участь? Для участі потрібно зареєструватися на сайті міськради (попередня реєстрація) та на паперовому бланку перед початком слухань (безпосередня реєстрація). Крім учасників присутніми можуть бути будь-які особи, якщо є вільні місця.Участь у голосуванні приймають лише зареєстровані учасники.

На що звернути увагу? Переважно цікавим для громадян є програма соціально-економічного розвитку.

Хто головує на бюджетних слуханнях? Заступник міського  голови або уповноважена особа.

Як подати пропозицію? Пропозиції до бюджету надсилаються на вказану в оголошенні адресу не пізніше одного робочого дня до проведення бюджетних слухань. Тривалість виступу до 5 хвилин.

Оприлюднення результатів. Не пізніше трьох робочих днів після проведення бюджетних слухань.

Хто приймає рішення про врахування/ не врахування пропозицій? Постійна профільна комісія з питань бюджету та фінансів схвалює рішення про часткове або повне врахування пропозицій бюджетних слухань.

Довідка: Ця аналітична довідка підготовлена Коаліцією ГО «Тернопільський центр реформ» в

рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст цієї довідки є винятковою відповідальністю Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ» i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.

Марія Карабин, аналітикиня Коаліції ГО «Тернопільський центр реформ»

 Читайте також: Як діє у Тернополі офіс безпеки

Please follow and like us: