Politerno > Тернопільщина > Земельні схеми Тернополя. Частина перша: Естакада, якої не буде

Земельні схеми Тернополя. Частина перша: Естакада, якої не буде

  • Жовтень 29, 2019
  • 3600 Переглядів
  • 0

Щоденно в Тернополі ми бачимо транспортну напруженість на вулицях міста. Перехрестя біля двоаркового моста на вул. Крушельницької, з іншого боку – перехрестя біля «шостого» магазину – насичене автомобілями, що стоять в заторах.

Свого часу архітектори Тернополя планували естакаду з вул. Вояків дивізії «Галичина» на вул. Бродівську, щоб розвантажити центр від великої кількості машин. Транспортну розв’язку біля «шостого магазину» передбачав «старий Генплан».   

Втім, у березні 2017-го року Тернопільська міська рада внесла зміни в Генеральний план забудови обласного центру. Тим самим узаконила відведення земельної ділянки під будівництво та обслуговування закладу торгівлі фірмі, основний вид діяльності якої стоматологія. Та й фірма не простого чоловіка, а міського депутата трьох скликань.  

Відтак, наміри збудувати естакаду та розв’язати транспортну проблему в Тернополі залишися в минулому. І напевне ніколи вже не будуть реалізовані, враховуючи наявність будівлі торгового центру.

З цього епізоду розпочалося журналістське розслідування, яке вивело ще на ряд скандальних будов, які тим чи іншим чином лобіювали посадові особи Тернопільської міської ради. І разом з тим, в документах  очевидні підробки підписів людини, місце реєстрації якої пройшла мабуть в космосі над студентським гуртожитком.    

Отже, все по порядку.

«Допомога» на схилі залізниці

У березні цього року розпочалося будівництво на вул. Бродівській, що навпроти «шостого магазину». Це поруч залізничної колії, на схилі захисної смуги.     



У роки керування містом Богданом Левківим, 25 червня 2004 року, рішенням №4/11/168 сесія Тернопільської міської ради надає дозвіл приватному підприємству “Допомога” на підготовку матеріалів попереднього погодження місця розташування закладу громадського харчування за адресою вул. Бродівська на земельній ділянці площею до 0,14га. Термін договору оренди землі передбачається на п’ять років.

За цей час ніякого закладу громадського харчування не збудовано. Були навіть суди на скасування цього рішення, але міськрада виграла судову суперечку. Тож в липні 2005 наступним сесійним рішенням погодила місце розташування майбутнього ресторану.

Минуло ще чотири роки.  Ресторан не будувався, змінився мер і нарешті ПП «Допомога» виготовила землевпорядну документацію.

При Роману Заставному, 27 листопада 2009 року, рішенням №5/30/138 сесія ТМР затверджує проект землеустрою під ресторан для приватного підприємства.

Згодом, вже й при Сергію Надалу, ще на п’ять років поновили договір оренди на земельну ділянку. Так вирішили міські депутати передостанньої каденції 28 жовтня 2014 року. Тобто термін дії договору на землю ось-ось має закінчитись. До питання про оренду ми ще вернемося.   

Лікар, який захотів мати ресторан

Що ж це за приватне підприємство «Допомога», яке 15 років прагнуло забудувати земельну ділянку і не будувало аж до цього року?

Зареєстрована ця фірма ще в далекому 1997 році. Відразу після прийняття стартового сесійного рішення на землю засновником «Допомоги» стає на той час депутат Тернопільської міської ради Михайло Джус.  Згідно даних аналітичної системи  «Юконтрол», він став керівником ПП «Допомога» 01.07.2004 року. Буквально через тиждень після першого рішення сесії про виділення землі.

На фото: Михайло Джус

Михайло Джус у Тернополі досить впливова особа. Був депутатом Тернопільської міської ради трьох скликань: за Богдана Левківа (2002-2006), за Романа Заставного (2006 – 2010) та в першій каденції Сергія Надала (2010 – 2015).

Він – медик, багаторічний директор-головний лікар «Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». Тому й недивно, що основний вид діяльності ПП «Допомога» є стоматолігчна практика. Тобто медик хотів стати ресторатором.

Не дивує також, що місце реєстрації ПП «Допомога» значиться по вул. Шпитальна, 4. Там знаходиться Підстанція №2 екстренної швидкої. Тобто підпорядкована Михайлу Джусу установа.



В сусідньому житловому будинку на Шпитальній є стоматологія під однойменною назвою. Там дівчинка вам скаже, що не знає, де офіс ПП «Допомога».

– Тут не офіс фірми. Тут тільки стоматологія, – відповість вона  

Перед стартом будівництва на вул. Бродівській одним із власників ПП «Допомога» стає Сергій Щеглецький.

– Він (Михайло Джус – ред.) зараз не має ніякого відношення до підприємства, – прокоментував по телефону цей зв’язок Сергій Щеглецький.   

За даними «Юконтрол», зміна власників ПП «Допомога» відбулася 10.12.2018 року.

Естакада та тунель: транспортна розв’язка, якої не буде

Однак, ще за пана Михайла Джуса ПП «Допомога» отримала містобудівні умови та обмеження для проектування будівництва. Цей документ підписав начальник Управління містобудування, архітектури та кадастру ТМР Василь Бесага 23 жовтня 2018 року.

Отже, майже чотирнадцять років нічого не будувалося на орендованій землі.

Ймовірно, цьому перешкоджав один важливий документ – Генеральний план забудови міста Тернополя, затверджений в 2010-му році.

У текстовій частині Генплану-2010 зазначено, що існуюча вулично-дорожня мережа Тернополя має бути значно реконструйована та розширена. Зараз автомобільні корки дуже відчутні в місті.

Тому розробники Генплану ще десять років тому передбачали нові транспортні розв’язки, зокрема й на вул. Бродівській, як ключову артерію міста.

«Пропонується будівництво автомобільної естакади, що пройде паралельно залізничним коліям і зв’яже безпосередньо вул. Бродівську та вул. Вояків Дивізії «Галичина». Під естакадою, з обох боків залізниці, використовуючи систему існуючих вулиць та проектних їх ділянок, буде організовано кільцевий рух транспорту, до якого будуть підключено всі означені вище вулиці. За схемою даної розв’язки мають бути організовані естакадні з’їзди та заїзди з кільця на означений шляхопровід» – йдеться в текстовій частині «старого Генплану».

На графічному зображенні-схемі не має земельної ділянки, яку орендувало ПП «Допомога» Михайла Джуса. Там якраз запроектована естакада. Але її уже не буде. Не буде транспортної розв’язки, щоб зняти автомобільну напругу в центрі Тернополя.

Скріншот Генплану-2010 (по центру перехрестя біля шостого магазину, естакада).

Будівництво закладу торгівлі та громадського харчування завершується. І як відомо, у березні 2017-го року сесія Тернопільської міської ради внесла зміни до Генплану, де вже передбачена земельна ділянка Джуса-Щеглецького.

Комерційні інтереси декількох людей переважили інтереси всього Тернополя. Транспортна напруженість в Тернополі зростає. Місто потопатиме в заторах.

Скріншот з Генплану-2017 


Що дали перевірки?


Чи проводились перевірки на цьому будівництві? Так проводилися.

– Я зверталася до Відділу архбудконтролю та до «Львівської залізниці», бо розумію, там проїзна частина, перехрестя, територія дуже обмежена, що утруднює проїзд автомобілів, паркування. Відповідно, власники чи відвідувачі цього торгового центру, офісних приміщень не зможуть належним чином запаркувати машини під будівлею. Це може призвести там до транспортного хаосу. Там ймовірно порушенні ДБН (державні будівельні норми – ред.) Тим більше, що в зоні захисної смуги залізниці, – каже тернополянка Юлія Мамчак.   

На її звернення в Регіональній філії «Львівська залізниця» відповіли однозначно:

«Порушень права постійного користування залізниці не виявлено», – йдеться у відповіді.



За роз’ясненнями журналіст «Політерно» звернувся також до начальника  Відділу державного архітектурно-будівельного контролю ТМР Михайла Горішнього.

– У залізниці погодили. Дивіться, є штамп погодження, – показував документи перевірки Михайло Горішній для журналіста.

Генеральним підрядником будівництва на вул. Бродівській є ТОВ «Проф-Тер-Буд». Ця фірма теж належить Сергію Щеглецькому. Розмір статутного фонду за даними реєстрів – 100 грн.



У березні цього року Державна архітектурно-будівельна інспекція в Тернопільській області проводила перевірку підприємства. Як наслідок перевірки, фірмі анульована ліцензія на будівництво об’єктів з класом наслідків СС2 та СС3.



Втім, об’єкт будівництва на Бродівській належить до класу наслідків СС1. Зрештою, так і підписано в містобудівній документації головним архітектором Тернополя Василем Бесагою.    

Як тільки розпочалося будівництво, Сергій Щеглецький надав журналістам «20 хвилин» візуалізацію об’єкту.



За першими намірами, це мала бути скромна двоповерхівка і ряд одноповерхових магазинів. Зараз – трьохповерховий будинок, приміщення для магазинів виросли вдвоє.



– Ми внесли зміни в містобудівні умови, в проект. Пройшли нову експертизу, – відповів на це підприємець.

– Зміни вплинули на зміну категорії складності? – запитання від журналіста «Політерно»

– Дивіться, ми працюємо згідно чинного законодавства, згідно чинних будівельних норм. В нас були перевірки. В нас там все законно, – сказав Сергій Щеглецький.




Зміна містобудівних умов та відповідний наказ Василя Бесаги датовані на сайті Тернопільської міської ради 31.05.2019р.

Як довідка. Згідно п.1 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», до класу наслідків СС1 відносяться об’єкти, де одночасно можуть перебувати не більше 50 людей. Від 50 до 400 осіб – це вже клас наслідків СС2, який потребує відповідної ліцензії для компанії, яка веде  таке будівництво.



Договір оренди добігає…

Як зазначалося вище, договір на оренду земельної ділянки добігає свого завершення. Під час зустрічі з Михайлом Горішнім, керівник ДАБК ТМР показував витяг з державного реєстру. У тому документі було вказано, що договір завершується в останніх числах листопада цього року.



З відповідним інформаційним запитом журналіст «Політерно» звернувся до Тернопільської міської ради.

«Повідомляємо, що згідно даних відділу земельних ресурсів термін дії договору оренди, укладеного ПП «Допомога» з Тернопільською міською радою, на користування земельною ділянкою (кад. номер 6110100000:02:014:0062), що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Бродівська, до 27.11.2019р.»
Станом на 21.10.2019 р. вищезазначений договір не продовжено», –
йдеться у відповіді міської ради за підписом заступника міського голови – керуючого справами Івана Хімейчука.   



Та цей договір на земельну ділянку міська рада може продовжити автоматично.   

Підставою для автоматичного поновлення договору може бути рішення сесії Тернопільської міської ради №7/31/103 від 19.12.2018р.

Міські депутати спростили процедуру перегляду рішень, які стосуються оренди земельних ділянок, наданих в користування раніше. Так звучить назване рішення:

«З метою спрощення процедури поновлення договорів оренди землі, керуючись ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. 33 Закону України «Про оренду землі», ст. 12 Земельного кодексу України, враховуючи висновком постійної комісії міської ради з питань містобудування, міська рада

ВИРІШИЛА:

1.Поновити договори оренди землі, термін яких закінчується в період з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року на термін, передбачений попереднім договором з моменту їх закінчення».   


_________________________


У наступній частині журналістського розслідування: суди, підроблені підписи, телефон посадовця в документах сторонньої особи, яка збудувала на городі багатоповерхівку, а сама з гуртожитку, з кімнати, якої нема. Та й загалом, як це все пов’язано з впливовим начальником Тернопільської міської ради.     

Назарій Наджога

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь