Politerno > Україна і світ > НАБУ ігнорує корупцію в “Укрзалізниці”, – Омелян і член ТСК Ради

НАБУ ігнорує корупцію в “Укрзалізниці”, – Омелян і член ТСК Ради

  • 9 Травня, 2021
  • 221 Переглядів
  • 0

Ексміністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що НАБУ ігнорувало корупцію в “Укрзалізниці”, а офіційні листи із зазначенням схем “втрачало”. 

Про це ексміністр розповів у коментарі УНН.

В 2017 році Омелян звернувся до Національного антикорупційного бюро із листом, де виклав системні схеми корупції в “Укрзалізниці”. Але детективи двічі проігнорували документ.

Він уточнив, що спочатку направив листа про корупцію в “Укрзалізниці” тодішньому Прем’єр-міністру України Володимиру Гройсману.

“Я передав його Гройсману під час засідання КМУ. Документ містив численні порушення, детальний опис схем, багато прізвищ, в тому числі — високопосадовців. Реакції не було жодної, тож я звернувся із листом до низки правоохоронних органів, у тому числі — до НАБУ.

На жаль, окрім ГПУ на мій лист ніхто не відреагував. А НАБУ навіть не викликало мене на допит. А повинне було б, бо цілком логічно, що якщо топ-посадовець заявляє про факти системної корупції і дає письмові свідчення щодо цього, то детективи мали б спитати, на чому він грунтується? Що стало основою його аналізу? Цього зроблено не було”, — згадує Омелян.

Через два роки Омеляна таки допитали з питань корупції в “Укрзалізниці”.

“Тоді я дізнався у детективів, що вони мого попереднього листа просто не отримали. Тож я знову передав детективам копію листа з усіма додатками — біля 100 аркушів. Бо я так розумію, що хтось або просто заховав мого листа, або скерував його у інший підрозділ, а не той, який опікується залізницею”, — уточнив колишній міністр інфраструктури.

Омелян переконаний, що корупцію в “Укрзалізниці” ліквідувати просто, але правохоронні органи вирішили замовчати проблему топ-корупції, займаючись “стрілочниками”.

“Ключові схеми в „Укрзалізниці“ — вони ж насправді дуже прості. Не треба досліджувати якісь офшори, робити запити у міжнародні структури, там все примітивно: сидить бек-офіс, в який скеровують усіх закупівельників “Укрзалізниці” і каже: хлопці, ви даєте відкат у розмірі 200-300% і лише тоді отримуєте контракт. А не даєте — до побачення. При бажанні зафіксувати це все можна елементарно просто. Всі схеми примітивні, вигадувати велосипед не потрібно, але ніхто цього чомусь не робить”, — констатує Омелян.

Те, що НАБУ вибірково розслідує корупційні схеми в “Укрзалізниці” і тому немає системної боротьби і результатів, в інтерв’ю тому ж УНН розповів Олег Слободяник, фахівець парламентської Тимчасової слідчої комісії.

“Співробітники НАБУ визнали системність корупції в “Укрзалізниці”. Саме з їхніх слів: корупційна складова – у 90% закупівель “Укрзалізниці”. У той же час детективи НАБУ не реєструють кримінальні провадження за власною інформацією та повідомленнями ЗМІ про ознаки корупції в “Укрзалізниці” в разі відсутності можливості, на їх погляд, передати справу в суд, що є очевидним порушенням закону і сумнівним способом “боротьби” з корупцією”, – сказав Слободяник.

НАБУ має перевіряти будь-яку інформацію про корупцію в “Укрзалізниці”, тим більше, якщо така інформація публічна, вважає він. Наприклад, ЗМІ повідомили про передачу вантажних вагонів “Укрзалізниці” однією з фінансово-промислових груп за збитковою для держави ціною, але НАБУ цю інформацію проігнорувало.

“На мій погляд, там питання не тільки в ціні. Коли мова йде про передачу значного обсягу піввагонів за фіксованою ціною в одні руки прогнозованому переможцю в період карантину, фактично економічної кризи, ще й в умовах відсутності конкуренції – це очевидні ознаки вчинення корупційного злочину, які повинні перевірятися слідчим шляхом. Крім того, зазначений тендер необхідно аналізувати з урахуванням інформації, після реалізації піввагонів великим лотом на три роки, наступні тендери були вже розіграні за меншими лотами і на рік”, – пояснив Слободяник.

Системне потурання корупції в “Укрзалізниці” з боку НАБУ і САП вивчає нині парламентська Тимчасова слідча комісія, представники якої нещодавно зустрічались з детективами бюро. Після зустрічі у ТСК заявили, що НАБУ ігнорує обов’язок розслідувати корупцію на залізниці,і пояснює це надмірним навантаженням.

Тимчасова слідча комісія ВР закликала Кабмінет міністрів звільнити усіх членів правління Укрзалізниці разом із в.о. голови правління Іваном Юриком та розпочати пошук нових членів наглядової ради.

При тому, що в НАБУ створено спеціальний відділ детективів, який має займатися “Укрзалізницею”, вони витрачають свій час на другорядні заняття. Наприклад, головний “залізничний” детектив Денис Гюльмагомедов проводить тренінги на замовлення фонду “Відродження” Джорджа Сороса та читає лекції в соцмережах Clubhouse.

В минулому році НАБУ і САП направили до суду одну справу по “Укрзалізниці” п’ятирічної давнини.

Нагадаємо, як заявив голова виконавчого комітету Національної ради реформ Міхеіл Саакашвілі, ексголову “Укрзалізниці” Володимира Жмака звільнили через боротьбу груп інтересів за переділ власності компанії.



Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь