На початку російської агресії держава не була спроможна на серйозний інформаційний опір. Цим займалися «інформаційні волонтери» – люди з творчою жилкою, які денно і нощно продукували різножанрові матеріали патріотичного змісту.
Про це на своїй сторінці у Facebook пише політичний аналітик і політтехнолог Олександр Кочетков.
Ми вигравали в креативності, але програвали недоімперії в масовості та організованості.
Після обрання Петра Порошенка топ-блогери вийшли на владу з ідеєю: створити неформальну структуру, яка буде масово продукувати і тиражувати потрібні матеріали. Зрозуміло, держава повинна фінансувати цю структуру, так як створення популярних текстів – завдання складне і повинно оплачуватися.
Я мав відношення до процесу: написав і закинув в кілька високих кабінетів пропозицію під назвою «Інформаційний спецназ».
Відгукнувся Борис Ложкін, по його команді сформували групу з дійсно популярних блогерів, які виступали відкрито, під своїми прізвищами. Пізніше вона була формалізована у вигляді МінШрайка на ресурсі site.ua – під свіжостворений МінСтець.
З появою Міністерства інформації на чолі з кумом ПОПа відбувся зсув акцентів: був поставлений знак рівності між Україною і Президентом України. Топ-блогерам (ЛОМам) дозволялося об’єктивно висловлюватися з приводу міністрів, але ПОП – святе. Оплата спочатку йшла, в основному, по-білому: у вигляді гонорарів за публікації, потім, зі збільшенням сум, пішла в тінь.
В цей же період почала створюватися система розгону «правильних» публікацій, а також поява мережевих хейтерів – множинних порожніх акаунтів зі схожими ніками, чиї власники займаються брудними нападками на критиків Президента будь-якого калібру. По суті, це задоволення особистої примхи ПОПа.
Пізніше Юрій Бірюков з колегами створили ще одну ЛОМівську бригаду з частковою легалізацією на сайті «Петро і Мазепа». Бригада початково спеціалізувалася на військовій тематиці (волонтерського походження), з часом основним профілем стало відверте вихваляння ПОПа й інформаційна агресія по відношенню до будь-яких його критиків. Члени цієї бригади закликають до прямих фальсифікацій на виборах на користь ПОПа «заради порятунку України», насправді, звичайно ж, себе, улюблених, і своїх тіньових доходів.
Дальше більше. Зараз навколополітичний бізнес, який бажає «вирішувати питання» з Президентом, наймає ботів, які «топлять за Порошенка». І це, з урахуванням відверто хворобливої реакції ПОПа на будь-яку критику, стає своєрідною індульгенцією на тіньові схеми. Дійшло до того, що у нас в підтримку ПОПа наймають російські бот-ферми: вони вибухають ненавистю до України та одночасно звеличують Президента України! Ото ж іржуть там, напевно, з нашої влади…
З наближенням виборів в «порохоботство» втягується все більше інтернет-громадськості. Багато хто – вже не за гроші, а лише за обіцянку грошей і посад на другий термін ПОПа, а частина – цілком безкорисливо, втративши орієнтацію в цьому каламутному потоці пропаганди і фейків.
На щастя, результати виборів формується не в Неті. Інакше нами б вічно правив безгрішний шестикрилий Петро Олексійович.
Заплутані фінансові схеми «порохоботства» можна і потрібно розслідувати, тим паче, що після зміни влади буде повно бажаючих співпрацювати зі слідством. А ось з моральною стороною складніше: використання новою владою перефарбованих «порохоботів» перекреслить всі надії на її очищення.
Читайте також: Кочетков: Електорат Зеленського – це молодь, яка п’є пиво і не розуміє, для чого йти на вибори