Politerno > Україна і світ > «Гладковський буде сидіти» – я сказав!

«Гладковський буде сидіти» – я сказав!

  • Жовтень 20, 2019
  • 550 Переглядів
  • 0

Затримання 17 жовтня колишнього першого заступника секретаря Ради нацбезпеки і оборони Олега Гладковського показало, що правоохоронні органи готові на все і політична воля в них є.

Адже, про Гладковського, як про символ корупції, Президент України говорив на прес-марафоні і затримання якого неодноразово вимагав на закритих нарадах із силовиками. «Свинарчуки» були одним з головних меседжів В.Зеленського на виборчих перегонах. До, нібито, нанесених «схемами Гладковського» збитків державі на контрабанді деталей з РФ на суму 250 млн. грн., про які розповів Бігус, справа за такий тривалий час розслідування не дійшла. Складається враження, що цим переслідувалася мета не викрити черговий злодійський механізм в тенетах влади, а знизити рейтинг П.Порошенка.

Але обіцянки та вказівки потрібно виконувати і затримання відбулося. Сталося це без ухвали суду, і на той момент Гладковському ще не оголосили підозру. А саме затримання особи без перелічених моментів, у відповідності до Закону, може відбутися лише безпосередньо під час вчинення злочину.  

Тому правоохоронцям прийшлося писати підозру цілу ніч. Вийшли на те, що Гладковскому  пред’явили нанесення збитків при поставках державі за завищеними цінами вантажних автомобілів “МАЗ” через компанію “Богдан”, у якій він є одним із власників. Збитки – 10,2 мільйонів гривень.

Підозра хитка, тому що твердження про наявність збитків повинне базуватися виключно на комплексній експертизі, якої ще до цього часу немає. Та й брати за основу закид в збитки в 10 млн. грн. при контракті на мільярди абсурдно.

Ідея правоохоронців, очевидно, в тому, що зможуть за цей час накопати і оформити інші звинувачення.

У той же час, компанія “Богдан Моторс” спростувала інформацію про нібито завищену ціну автомобілів “Богдан-63172”, які поставлялися в рамках Державного оборонного замовлення.

Вихід «Богдан Моторс” на пропозицію поставки вантажних автомобілів для ЗСУ дозволив знизити ціну на цю категорію автомобільної техніки, оскільки до того моменту Збройні сили України закуповували таку техніку тільки в одного виробника. Конкурентна ціна від “Богдана”, яка була нижче аналогічного пропозиції, дозволила істотно заощадити гроші держбюджету і, відповідно, закупити більше автомобілів для потреб частин і підрозділів.

Також підкреслюється, що закупівля автомобілів “Богдан 63172” відбувається в повній відповідності з чинною редакцією постанов Кабінету Міністрів України № 517 та № 464. Вони чітко регламентують весь порядок формування ціни при здійсненні державного оборонного замовлення.

При всьому тому, що Гладковський був ключовою фігурою в нашому оборонному комплексі та у всіх сірих і чорних схемах, все робив в ручному режимі, застосовував ланцюжка приватних компаній і “кеш” для вирішення державних питань, і безумовно, заслуговує найпильнішої уваги правоохоронних органів, тим не менш, принципово важливо, щоб підозри і звинувачення висувалися відповідно до закону, а не були намальованими в черговому турборежимі на коліні, тому що хтось нагорі дав команду “Вперед!”

Слід усвідомити також інше. Україна втрачає залишки наукового і виробничого потенціалу оборонної промисловості, і тут ніякий “турборежим” і ніяке ручне управління не замінить необхідності терміново будувати доктрину і стратегію розвитку галузі. Для побудови стратегії не було за п’ять років зроблено нічого. Вічна пожежа, вічне “рішалово”. Якщо не будувати інституції і не оперувати стратегіями, доля “стрілочників” при наступній владі буде такою ж, як і Гладковського зараз. І нова влада поки йде, на жаль, точно таким самим шляхом, ніяких системних підходів в оборонній політиці та оборонної промисловості в команді Зеленського поки немає.

Читати також: Рябошапка стверджує, що Гладковський не зможе переховуватися від слідства (Відео)

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь