Нардеп з фракції “Слуга народу” Олександр Куницький, якого пов’язують із мережею зелених автозаправок AutoEnterprise, подав за рік два законопроєкти, які прямо стосуються ринку електромобілів та електрозарядних станцій.
Про це йдеться у розслідуванні Слідство.Інфо
Засновник фірми Дмитро Ніконов називає депутата своїм другом і запевняє, що стосунку до бізнесу той не має.
Хоча раніше Куницький фігурував у медіа як директор із розвитку AutoEnterprise й отримував дохід від пов’язаної з нею компанії. А після обрання депутатом він ініціював законодавчі зміни, які учасники ринку сприйняли як пряме лобіювання інтересів AutoEnterprise. Зрештою, законопроєкт довелося відкликати.
У Ніконова тісні зв’язки з Куницьким. У мережі Facebook чоловіки мають чимало спільних фото. Сам Ніконов розповів “Слідству.Інфо”, що потоваришував із блогером близько п’яти років тому.
— Я просто підписником у нього був. У нього ж канал серйозний на ютубі. На хабарях ментів ловив, — пригадує засновник AutoEnterprise. — Потім я з ним познайомився й ми замовляли рекламу офіційно у нього. А тоді потоваришував із ним. За рекламу він більше грошей не брав, наскільки я пам’ятаю. Сказав: “Дімон, ну не буду я за рекламу електромобілів брати, за саму цю ідею. Не можу за це брати”. І все.
Нині Ніконов обіймає посаду помічника нардепа Куницького на громадських засадах, відвідує Верховну Раду. Зокрема, у грудні минулого року він брав участь в обговоренні поправки до законопроєкту про розмитнення автомобілів, яке відбулося в стінах парламенту. Про це свідчать фото з Facebook-сторінки Ніконова.
Реклама AutoEnterprise часто з’являлася Youtube-відео Куницького, а на пов’язаних із компанією електротаксі красувалися обличчя як Ніконова, так і Куницького.
Після обрання народним депутатом Куницький особисто ініціював два законопроєкти, які прямо стосуються ринку електромобілів та електрозарядних станцій. Зокрема, у вересні минулого року він подав законопроєкт “щодо унормування і створення умов розвитку мереж зарядних станцій для електричних транспортних засобів”.
Пізніше Куницький подав ще один законопроєкт — щодо визначення електромобілів, зарядних станцій та створення умов для переходу на екологічний транспорт до 2030 року. Однак його доля склалась подібно до першої ініціативи: в лютому законопроєкт зняли з розгляду.
Як зауважив “Слідству.Інфо” юридичний радник Transparency International Ukraine Олександр Калітенко, у самому факті подання Куницьким законопроєктів конфлікту інтересів немає: цей момент в українському законодавстві не врегульовано. Водночас наявність тісних зв’язків між Куницьким, Ніконовим та мережею AutoEnterprise, на думку Калітенка, може становити для нардепа приватний інтерес — а відтак, бути потенційним конфліктом інтересів.
Нагадаємо, майже 60% українців вважають, що некомпетентність української влади може стати причиною осінньої економічної кризи.