Politerno > Україна і світ > Уряд увів держрегулювання цін на бензин і дизельне паливо – експерти та представники асоціацій проти

Уряд увів держрегулювання цін на бензин і дизельне паливо – експерти та представники асоціацій проти

  • 14 Травня, 2021
  • 380 Переглядів
  • 0

Кабмін підтримав постанову щодо введення держрегулювання цін на бензин і дизельне паливо до закінчення карантину.

Як інформує УНІАН, відповідну постанову було прийнято на позачерговому засіданні уряду 14 травня.

Таким чином, уряд встановив граничну маржу АЗС при продажу бензину і дизпалива. Згідно з документом, встановлені рівні торговельної надбавки до середньої ціни дизельного палива не вище 7 грн за літр і бензину – не вище 5 грн за літр.

Здійснювати розрахунки зобов’язали “Нафтогаз України”, який буде їх надавати Міністерству економіки не пізніше 3 числа кожного місяця. Середні ціни бензину і дизельного палива будуть опубліковані до 5 числа кожного місяця.

Раніше Антимонопольний комітет України застеріг операторів ринку бензину і дизельного палива від необґрунтованого підвищення цін, з огляду на нестабільну ситуацію з імпортом світлих нафтопродуктів з Білорусі та РФ.

Основна причина зростання цін на АЗС – збільшення світових цін на нафту і нафтопродукти. Так, з початку квітня світові ціни на нафту виросли з 62 дол./бар. до 69 дол./бар., а нафтопродукти в Європі подорожчали на 7-11%.

11 травня 2021 року Кабмін України зобов’язав мережі АЗС попереджати про підвищення цін на бензин і дизпаливо на 1% і вище за 20 днів.

Своєю чергою, експерти та представники профільної асоціації заявили, що ініціатива влади встановити державне регулювання цін на нафтопродукти для АЗС лише простимулює кустарне виробництво бензину та схеми уникнення податків.

“Ініціатива Міністерства економіки та сільського господарства України запровадити державне регулювання цін на нафтопродукти на автозаправних станціях завдасть нищівного удару по легальному сектору паливного ринку, створить потужний стимул кустарному виробництву і більш глибокому проникненню схем з відходу від оподаткування”, – йдеться у статті Консалтингової групи “А-95”.

Не підтримали ініціативу Кабміну і у Європейській Бізнес Асоціації (EBA), зазначивши, що подібні ініціативи суперечать Угоді про Асоціацію між Україною та ЄС, адже рішення про державне регулювання цін абсолютно нівелює роль ринку як основного регулятора ринкових відносин та сприятиме втручанню держави у економічні бізнес-процеси.

“У ринкову ціну палива закладено не лише середню вартість нафтопродуктів за даними міжнародного інформаційного агентства та граничні рівні торгівельної надбавки в 5-7 грн (як йдеться в проєкті), але витрати на транспортування в Україні та за її межами, витрати на перевалку, зберігання, сертифікацію, змінність курсу валют, контроль якості, тощо. Тому, “ручне” регулювання цін може знищити механізми формування цін, які використовував прозорий бізнес роками та створити кризу з непрогнозованим забезпеченням нафтопродуктів для споживачів, зупинку роботи прозорих автозаправних станцій, тощо”, – наголосили у EBA.

До критики держрегулювання цін на пальне долучилась також Нафтогазова асоціація України, зазначивши що встановлення граничної надбавки на бензин та дизельне паливо спровокує дефіцит пального в країні та створить умови для посилення позицій “тіньових” АЗС.

Як повідомлялося раніше, на своєму засіданні 14 травня,Кабінет міністрів України прийняв постанову, якою до закінчення карантину ввів держрегулювання цін на бензин і дизельне пальне.

Нагадаємо, з 15 травня в Україні набуде чинності закон про істотне зниження штрафів за нерозмитнення “євроблях”. Він буде введений в дію через місяць з дня набуття чинності.

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь