Politerno > Україна і світ > Фірма, прямо пов’язана з головою Дніпропетровської ОДА, освоює мільярди на дорогах – ЗМІ

Фірма, прямо пов’язана з головою Дніпропетровської ОДА, освоює мільярди на дорогах – ЗМІ

  • 2 Листопада, 2022
  • 1024 Переглядів
  • 0

За час війни Дніпропетровщина витратила найбільше державних грошей на ремонт та утримання доріг, аніж усі найбільш постраждалі від бойових дій регіони разом узяті.

Під час роботи над матеріалом до журналістів “Української правди” звернулись колеги з програми “Схеми”. Як виявилося, журналісти працювали над однією темою. Із поваги до роботи один одного редакції домовились відтермінувати нашу публікацію та опублікувати розслідування одночасно.

Журналісти «Схем» встановили, що приватна фірма «Будінвест Інжиніринг», яка освоїла на цьому вже півтора мільярда гривень, напряму пов’язана з керівником Дніпропетровської ОВА Валентином Резніченком, від якого залежить, кому і в яких обсягах виділяти бюджетні кошти області.

Половина компанії записана на жінку на ім’я Яна Хланта – професійну спортсменку, яка працює тренером з пауерліфтингу у Дніпрі. Вона – близька особа для Резніченка, вони разом багато подорожували за кордон. Окрім того, Хланта пересувається на автомобілі Резніченка та отримувала зарплату в його фірмі.

Інша половина компанії, що освоює мільярди під час активної фази війни, через наближену особу пов’язана з бізнесменами-братами Дубинськими, яких США офіційно оголосили у розшук за підозрою у фінансових махінаціях. Через війну державні контракти та розміри кошторисів не публікуються, тому «Схеми» самостійно проаналізували фінансово-господарську діяльність «Будінвест Інжиніринг», і виявили, що головний підрядник Дніпропетровської ОВА вдається одразу до декількох підозрілих схем.

З березня по жовтень цього року компанія «Будінвест Інжиніринг» отримала від Дніпропетровської ОВА вже півтора мільярда бюджетних гривень на ремонт доріг в області і стала лідером по масштабах освоєних державних грошей на дороги після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну – серед усіх підрядників в Україні по всіх регіонах.

49% у «Будінвест Інжинірингу» записані на Яну Хланту – 34-річну професійну спортсменку, майстерку спорту з пауерліфтингу. Зараз вона працює тренеркою у фітнес-клубі Human у середмісті Дніпра.

«Схеми» встановили документальні докази прямого зв’язку між Резніченком та Хлантою – а саме, згідно з даними з джерел у прикордонній службі лише протягом 2020-2021 року вони здійснили щонайменше вісім спільних перельотів.

Також Хланта користувалася автомобілем, записаним на фірму «Севент Консалтинг Груп», яка на 100% належить голові Дніпропетровської ОВА. Окрім того, саме у цій фірмі Резніченка, Яна Хланта щонайменше протягом 2020-2021 років отримувала зарплату.

Одразу декілька джерел в оточенні Резніченка розповіли «Схемам», що Яна Хланта – це його дівчина, з якою вони перебувають у стосунках. Сам Резніченко розлучений.

Другою половиною фірми-підрядника володіє Павло Чухно – менеджер та партнер дніпровських бізнесменів-братів Володимира та Леоніда Дубинських, які вже 10 років перебувають у розшуку ФБР (США) – за підозрою у махінаціях з нерухомістю у Каліфорнії. Чухно управляє баскетбольним клубом «Прометей», яким володіє Володимир Дубинський і генеральним спонсором якого є «Будінвест Інжиніринг».

Таким чином, професійна спортсменка та баскетбольний функціонер, напряму пов’язані з головою ОДА Валентином Резніченком та розшукуваними бізнесменами братами Дубинськими, йдеться у розслідуванні.

При цьому, як з’ясували «Схеми», Бюро економічної безпеки нині веде розслідування, матеріали якого свідчать, що «Будінвест», серед інших дніпропетровських підрядників, спрямовувала частину коштів на «підставну» фірму – тобто з ознаками фіктивності.

Через воєнний стан держава не зобов’язує замовників робіт публікувати суть державних контрактів та розміри кошторисів, тож журналісти вирішили самостійно проаналізувати фінансово-господарську діяльність фірми, діставши закриту інформацію з податкової та вивчивши дані з державного сервісу «Є-дата».

І виявили, що при освоєнні бюджетних коштів «Будінвест Інжиніринг» вдається одразу до декількох підозрілих схем. Перша – це коли субпідрядники за документами не закуповували матеріали для дорожніх робіт у таких обсягах, в яких продавали їх «Будінвесту». Друга – коли відбувалось суттєве зростання ціни на будівельні матеріали на шляху від виробника до державного контракту. Третя – співпраця із ризиковими субпідрядниками.

За даними “Української правди“, компанію “Будінвест Інжиніринг” було засновано в 2015 році Воробйовою Іриною Іванівною. Це сталося того ж року, коли Валентин Резніченко вперше очолив Дніпропетровську ОДА. 

Справжній злет у діяльності компанії почав відбуватися з 2020-го року, коли Резніченко вдруге став головою облдержадміністрації Дніпропетровщини. Невдовзі після цього, навесні 2021-го року, у компанії змінюються власники. Тоді співвласниками підприємства і стають Яна Хланта та Павло Чухно.

У 2021 році компанія перемогла в тендерах на загальну суму близько 15 мільярдів гривень. При цьому, відповідно до даних порталу Spending, компанія отримала того року перерахувань на свої рахунки на понад 4 мільярди гривень.

Тоді “Будінвест Інжиніринг” навіть увійшла до топ-10 підрядників “Укравтодору” за версією видання “Наші гроші”.

Основними замовниками будівельних та дорожно-ремонтних послуг, у яких вигравала “Будінвест Інжиніринг” у 2021-му, були Служба автомобільних доріг у Дніпропетровській області та Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської ОДА.

А цього року під час повномасштабної війни компанія опинилась у топі серед “дорожніх” підрядників за розміром отриманих коштів.

За допомогою єдиного вебпорталу використання публічних коштів “Українська правда” з’ясувала, що за час повномасштабної агресії в 2022-му році компанія “Будінвест Інжиніринг” отримала близько 1,5 мільярда гривень. 

Більша частина коштів – від Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської ОДА. Дані про частину з цих договорів навіть не були опубліковані в системі “Прозорро” через особливості закупівель під час воєнного стану. 

Ці кошти компанія отримала переважно не на капітальний ремонт або будівництво, а на експлуатаційне утримання автомобільних доріг. 

За час повномасштабної агресії на підрядах в одній лише Дніпропетровській області на "Будінвест Інжиніринг" надійшло перерахувань більше, ніж на такі відомі шляхобудівельники як "Автомагістраль-Південь" та "Онур конструкціон інтернешнл" по всій Україні.

Джерела видання серед "дорожників", які займаються реальним будівництвом, переконують, що такі суми на утримання доріг в області, в якій не було бойових дій, можуть викликати велике питання. Як мінімум у доцільності та як максимум – у розтраті або нецільовому використанні.

УП вдалося ознайомитись із даними щодо контрагентів "Будінвест Інжиніринга" та щодо товарів і послуг, які компанія закупила в 2022 році.

Зокрема, журналістів зацікавило ТОВ "БНМ", у якого "Будінвест Інжиніринг" купляв гарячі та теплі асфальтобетонні суміші. Загалом в 2022 році ця компанія отримала від тендерного "щасливчика" за різні товари понад 400 мільйонів гривень, із них майже 300 мільйонів гривень – за асфальтобетонні суміші.

Однак сама "БНМ" в 2022 році закупила такі суміші в іншого підприємства в рази в меншому обсязі, ніж нібито поставила "Будінвест Інжинірингу".

За майже 300 мільйонів гривень можна закупити тисячі дронів та сотні пікапів, на які щодня для Збройних сил України збирають українці. Чи могли ці кошти бути банально виведені або піти не на постачання зазначених товарів та проведення окреслених робіт?

За даними "Реєстру судових рішень", восени 2021-го року дніпровські податківці провели документальну позапланову виїзну перевірку діяльності "Будінвест Інжиніринг".Зокрема, щодо певних операцій із окремими постачальниками за 2019-2020 роки податківці не змогли встановити, за якою адресою відбувалися вантажно-розвантажувальні роботи та чи взагалі відбувалася передача товару від постачальника до покупця. Щоправда, підприємці успішно оскаржили рішення у суді.

З проханням про коментар журналісти звернулись до Валентина Резніченка, Яни Хланти, Володимира Дубинського та інших згаданих у розслідуванні осіб. Редакції обох видань чекають на відповіді і опублікують їх, як тільки отримають.


Валентин Резніченко був менеджером голови адміністрації президента Петра Порошенка Бориса Ложкіна. За президентства Порошенка з 2015 року очолював Дніпропетровську обласну державну адміністрацію. У 2020 році призначений на цю ж посаду президентом Володимиром Зеленським. За інформацією джерел "УП", Резніченко товаришує із заступником керівника Офісу президента Кирилом Тимошенком. Юрій Голик, відомий як «консультант» президентського проєкту «Велике будівництво», є давнім соратником керівника Дніпропетровської ОВА Валентина Резніченка та пов’язує його з Банковою.


Нагадаємо, “зерновий коридор” відновив свою роботу після того, як Росія на кілька днів призупинила свою участь в угоді.

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE