Politerno > Україна і світ > Передача “Укрнафтобуріння” в управління “Укрнафти”: Кучеренко пояснив хаотичні та незаконні дії влади

Передача “Укрнафтобуріння” в управління “Укрнафти”: Кучеренко пояснив хаотичні та незаконні дії влади

  • 23 Травня, 2023
  • 611 Переглядів
  • 0

Нещодавня націоналізація найбільшої приватної нафтогазової компанії України “Укрнафтобуріння”, яка належала Ігорю Коломойському, Віталію Хомутинніку та Павлу Фуксу, демонструє дедалі більше ознак хаосу та відбувається з грубими порушеннями законодавства.

Про це заявив перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Олексій Кучеренко.

“Санта-Барбара з передачею акцій “Укрнафтобуріння” до “Укрнафти” продовжується. Витратив годину щоби детально розібратися – а чи здатна держава нарешті легітимно віджати достатньо велику приватну газову компанію Укрнафтобуріння?! Чи все це обов’язково робити як завжди тобто через одне місце”, – зазначив Кучеренко.

За його словами, відчуваються ознаки того, що “команда передати “Укрнафтобуріння” в управління (держави, – ред.) за будь-яку ціну, отримана з самих високих кабінетів”.

Водночас цей процес іде “з грубим порушенням законодавства як в частині застосування спрощеної процедури в обхід конкурсу АРМА, так і без дотримання обов‘язкового дозволу АМКУ”.

“Головним в цьому спектаклі є те, що ініціатори вирішили дорогою позбутися АРМА і скористатися спрощеною скороченою процедурою передачі арештованого майна Урядом у виняткових випадках”, – зазначив Кучеренко.

За його словами, законодавство містить вичерпний перелік таких підстав, а саме наявність прямої загрози зупинки тепло/водо/газопостачання, або задіяність в роботі на ВПК. Цю процедуру було спеціально запроваджено під невідкладну передачу арештованих облгазів та обленерго. Бо в іншому випадку – проходження законодавчо передбаченої процедури через АРМА, існувала пряма загроза системам життєзабезпечення.

“У випадку з “Укрнафтобуріння”, я, як фахівець в ЖКГ та ПЕК з багаторічним досвідом, взагалі не вбачаю наявність жодних правових підстав використання такої спецпроцедури передачі, бо підприємство видобуває газ, платить податки й не залучено до системи життєзабезпечення населення та армії”, – наголосив депутат.

За словами Кучеренко, його джерела в Уряді повідомляють, що до відповідного проєкту Урядового розпорядження вже висловили зауваження Антимонопольний комітет та Мінфін. Розгляд цих зауважень відбувся 22 травня на Урядовому комітеті. Але в Кабміні так і не дійшли згоди, що з цими зауваженнями робити.

“Вирішили знову провести узгоджувальну нараду, щоб врегулювати зауваження. Ви будете здивовані, але завтра вранці буде знов скликано Урядовий комітет, що є безпрецедентним випадком, і в порядку денному знов з‘явилося питання передачі “Укрнафтобуріння” до “Укрнафти””, – повідомив Кучеренко.

Основні зауваження, за його словами, стосуються безапеляційної вимоги антиконкурентного законодавства. ПАТ “Укрнафта” зобов’язане отримати попередній дозвіл від АМКУ на здійснення концентрації активів при передачі в управління акцій “Укрнафтобуріння”.

Є також зауваження у Мінфіну.

“Не затверджений фінансовий план “Укрнафти”, а в поданому проєкті відсутні відомості про наміри отримати в управління активи “Укрнафтобуріння””, – розповів депутат.

Найголовніше, на що звертає увагу Мінфін в контексті фінплану “Укрнафти” – в проєкті документі практично не передбачено постачання пального для ЗСУ.

“Тобто того, немов би заради чого й відбувалася “націоналізація” (“Укрнафтобуріння”, – ред.)”, – наголосив Кучеренко.

Також, Мінфін застерігає щодо ризиків юридичного характеру –  стосовно виплат компенсації з державного бюджету у разі програшу судових спорів з власниками заарештованих акцій.

“І ось тут у багатьох, і в мене особисто, виникає питання – нахіба це все робиться, та ще й з таким поспіхом”, – запитує Кучеренко.

А тим часом:

ПрАТ "ВК Укрнафтобуріння" (УНБ) звернулося до Антимонопольного комітету України із вимогою розпочати в порядку, визначеному ст. 35 Закону України "Про захист економічної конкуренції", розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за фактами вчинення антиконкурентних дій службовими особами Міноборони України, Мінекономіки України, Державного бюро розслідувань, Офісу генпрокурора та АРМА внаслідок ініціювання передачі корпоративних прав Компанії в управління ПАТ "Укрнафта" (за процедурою, передбаченою ст. 21-1 Закону про АРМА) з метою встановлення контролю над приватною компанією та перерозподілу ринку газу. 

У заяві, опублікованій на сайті УНБ, компанія "Укрнафтобуріння" виклала свої докази на підтвердження очевидної протиправності таких дій державних службовців із зазначенням обставини, які вказують на неприпустимість з правової точки зору застосування визначеної ст. 21-1 Закону про АРМА процедури до управління корпоративними правами УНБ.

Так, ст. 21-1 Закону про АРМА вказаної норми винятковими вважаються випадки, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:

1) існує ризик збою та/або переривання функціонування таких активів, що може призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або збоїв у тепло-, енерго-, електро-, водопостачанні або водовідведенні або постачанні природного газу;

2) існує ризик переривання функціонування підприємств, установ та організацій оборонно-промислового комплексу та/або авіабудівельної галузі, у власності яких перебувають такі активи.

Однак УНБ, заявляють у компанії, ніколи не займалася і не займається тепло-, енерго-, електро-, водопостачанням або водовідведенням чи постачанням природного газу для потреб населення та/або підприємств установ та організацій оборонно-промислового комплексу та/або авіабудівельної галузі. Ані активи УНБ, ані сама вона не перебувають у власності підприємств, установ та організацій оборонно-промислового комплексу та/або авіабудівельної галузі. Зазначається, що УНБ не має будь-яких господарських відносин з підприємствами, установами та організаціями оборонно-промислового комплексу та/або авіабудівельної галузі, в тому числі, щодо активів які перебувають у їхній власності.

Компанія здійснює діяльність з видобутку вуглеводнів на Сахалінському родовищі на підставі чинного спеціального дозволу, здійснює їхню підготовку та реалізацію (продаж) на вільних ринках України як приватний господарюючий суб’єкт. Діяльність компанії здійснюється безперервно, незважаючи на рішення про арешт та передачу корпоративних прав компанії в управління АРМА, запевняють в УНБ.

Про відсутність загроз безперервного функціонування активів та незаконність винесення на розгляд уряду питання передачі акцій УНБ в управління ПАТ "Укрнафта" представник УНБ повідомляв залучених до процесу осіб як особисто, так і через ЗМІ.

"У випадку ухвалення урядом рішення про передачу ПАТ "Укрнафта" в управління корпоративних прав УНБ реалізацію злочинного умислу фактично буде доведено до кінця (залишиться лише технічні питання), внаслідок зацікавлені особи отримають доступ до фінансових та матеріальних ресурсів підприємства та зможуть обернути їх на свою користь", - заявляють у компанії.

Порушення процедури передачі арештованих активів в управління (не в порядку ч. 2 ст. 21 (здійснення оцінки, отримання попереднього дозволу на концентрацію від АМКУ і т.п.), а за ст. 21-1 Закону про АРМА без наявності на те обов’язкових умов) – лише один з етапів злочинної діяльності, без перебільшення, організованого злочинного угруповання, до якого входять директор ПАТ "Укрнафта", представники органів центральної виконавчої влади, керівники та слідчі ДБР, працівники органів прокуратури, кажуть в УНБ. У компанії заявляють, що узгоджені та синхронні дії вказаних осіб містять ознаки корупційних злочинів, передбачених статтями 191, 364 та 366 КК України.

 

Відтак УНБ має намір звернутися з повідомленням про злочин до НАБУ, де детально та послідовно будуть наведені відомості про дії організаторів та виконавців злочинної схеми, спрямованої на незаконне заволодіння (привласнення) активів УНБ та їхню передачу під управління (а фактично – розкрадання) одній особі, про зловживання владою та службовим становищем конкретними особами, про дії, вчинювані всупереч інтересам служби, численні службові підроблення (надання статусу речових доказів об’єктам нематеріального світу, умисного невиконання судових рішень, введення в оману членів уряду, керівників центральних органів виконавчої влади, у т.ч. зі спеціальним статусом), створення ілюзії використання заарештованих корпоративних прав для потреб оборони  і т.п.

В цих умовах компанія "Укрнафтобуріння" сподівається, що члени уряду не дозволять втягнути себе в реалізацію корупційної схеми.

"Для того, щоб залишатися на стороні закону, шановним міністрам уряду треба лише уважно роздивитися подані на розгляд документи, ознайомитися зі змістом судового рішення від 03 травня 2023 року та заслухати представників УНБ на засіданні урядового комітету, яке так миттєво намагається провести пані Перший віце-прем'єр-міністр України - міністр економіки України Свириденко Ю.А", - кажуть у компанії.

Також в УНБ окремо звернулися до представників ЗМІ: не мовчати та не уникати критики влади в умовах воєнного часу, адже йдеться про злочинну діяльність окремих представників влади, які  зловживають наданою їм владою задля власного збагачення та перерозподілу власності. 

"Це звернення буде також негайно доведено до представництв міжнародних партнерів України задля інформування їх на прикладі ситуації з УНБ стосовно дійсної ситуації із станом боротьби з корупцією в Україні,  захисту прав людини та гарантування інтересів інвесторів в України", - підсумували в компанії.

Нагадаємо, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), вирішила підвищити тарифи на розподіл електроенергії для більшості компаній-операторів систем розподілу (ОСР, “обленерго”).

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE