В “Укрзалізниці” з приходом нового керівництва продовжується боротьба за посади та сфери впливу. Однією з таких стала боротьба за посаду керівника ТОВ “Збут Енерджи ЛТД”, 100% статутного капіталу якого належить АТ “Укрзалізниця”.
Треба зазначити, що ця компанія була створена 06 серпня 2020 року Наглядовою Радою АТ “Укрзалізниця” на виконання вимог Закону України “Про електричну енергію”. Компанія контролює трейдера електричної енергії для «”Укрзалізниці” ТОВ “Енерго Збут Транс”.
Ще в 2020 році правлінням “Укрзалізниці” було обрано в.о керівника ТОВ “«Збут Енерджи ЛТД”» Юрія Момота. Цю кандидатуру було затверджено і Наглядовою Радою АТ “Укрзалізниця”.
Декілька слів про процедуру обрання. Правління “Укрзалізниці” обирає кандидатуру директора ТОВ. Відповідно до Статуту АТ “Укрзалізниця”, до виключної компетенції Наглядової Ради відноситься попереднє погодження рішень правління стосовно діяльності господарських товариств, єдиним акціонером (засновником, учасником) яких є товариство, а саме щодо: обрання керівника виконавчого органу.
У разі призначення особи, яка тимчасово виконує функції керівника виконавчого органу, правління подає Наглядовий Раді для попереднього погодження пропозицію щодо кандидатури не пізніше ніж на наступне засідання Наглядової Ради.
09 липня 2021 року Правлінням АТ “Укрзалізниця” на своєму засіданні було розглянуто питання кандидатури Момота Ю.П. на посаду керівника ТОВ “Збут Енерджи ЛТД” з укладенням трудового контракту на 3 роки, за умови погодження Наглядовою Радою (Протокол №56/79 від 09.07.2021 року).
Правління АТ “Укрзалізниця” відповідно до статуту подало на наступне засідання Наглядової Ради кандидатуру Момота Ю.П. Згідно Протоколу № А-10/19-21 Наглядової Ради від 14-16 липня 2021 року, було погоджено кандидатуру Момота Ю.П. на посаду керівника ТОВ “Збут Енерджи ЛТД” з укладенням трудового контракту на 3 роки.
Але з серпня 2021 року питання підписання договору підвішене в повітрі. Після зміни керівництва в “Укрзалізниці”, новий голова Правління Олександр Камишін та члени Правління свідомо та умисно ігнорують дане питання. Тим самим порушують Рішення вищого органу “Укрзалізниці” – Наглядової Ради.
Далі ситуація почала розгортатися ще цікавіше. 8 листопада 2021 року Правління “Укрзалізниці” грубо ігноруючи Статут компанії та систему корпоративного управління, в обхід Наглядової Ради видало наказ про призначення одіозного Олексія Статника. Його призначено на посаду заступника директора ТОВ “Збут Енерджи ЛТД” з покладанням на нього обов’язків тимчасово виконуючого обов’язки директора ТОВ “Збут Енерджи ЛТД”.
Дане рішення суперечить Статуту ТОВ “Збут Енерджи ЛТД”. Адже саме директор затверджує правила внутрішнього розпорядку та штатний розпис Товариства. На момент прийнята рішення від 08 листопада 2021 року вакантної посади заступника директора штатним розписом не передбачено, а керівник ТОВ “Збут Енерджи ЛТД” не видавав наказ на призначення Стадника заступником директора.
Якщо врахувати, що наразі в “Укрзалізниці” не сформована Наглядова Рада, то її функції покладені на Кабінет Міністрів України. Відповідно до Статуту АТ “Укрзалізниця”, що діє станом на 10 листопада 2021 року, а саме п. 59 Статуту: “У разі припинення повноважень всіх членів Наглядової Ради функції Наглядової Ради на період обрання членів Наглядової Ради Товариства виконуються загальними зборами”, та пп.20 ст.71 Статуту АТ “Укрзалізниця” Правління повинно було прийняти Рішення щодо кандидатури керівника та подати на погодження Загальним зборам тобто Кабінету Міністрів України, що виконує функції Наглядової Ради в період відсутності членів Наглядової Ради.
Голова Правління Олександр Камишін та члени Правління вирішили за термін коли не сформована Наглядова Рада розставити потрібних собі людей на посади, та позбавитися тих хто їм заважає. Таким чином в 2021 році ми повернулися до тієї ситуації, коли в “Укрзалізниці” приймає рішення одна людина, і чхати вона хотіла на закон та принципи корпоративного управління.
“” Читайте також: Тінь Коломойського. Чому почалася війна Банкової з Ахметовим і до чого вона призведе