Politerno > Статті > Україна і світ > НЕДОРЕГУЛЯТОР

НЕДОРЕГУЛЯТОР

  • 8 Лютого, 2024
  • 611 Переглядів
  • 0

Протягом останніх років більшу частину своїх дописів я вимушено “присвячую” організованому злочинному угрупуванню Андрія Деркача, яке у 2020 році захопило владу в енергетиці України та дотепер продовжує знищувати галузь.

Важливою віхою на шляху узурпації влади було усунення всіх непідконтрольних керівників стратегічних напрямків. Одним із таких було скандальне зняття в листопаді 2021 року Григорія Плачкова з посади Голови Державної інспекції ядерного регулювання України (ДІЯРУ), про що я писав ще тоді:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=649523479755577&id=107586120615985&paipv=0&eav=Afb19qOntJC6OuFPqwK0wYEUoPUIweQ8VYbYWUaokvSjkxKZ77S280S3HggrFwTucBY&_rdr

Замість нього призначили “корисного ідіота” Олега Корікова, який нещодавно позбувся статусу в.о. та Розпорядження КМУ від 12.01.2024 № 34-р був призначений Головою ДІЯРУ:

https://www.kmu.gov.ua/…/pro-pryznachennia-korikova-o-m…

Розберімось, яким є функціонал ДІЯРУ і чому Деркачу так важливо було “всунути” саме туди свою “шістку”.

 

ДІЯРУ – це центральний орган виконавчої влади, який підпорядкований виключно Кабінету Міністрів України, який формує та реалізує державну політику у сфері безпеки використання ядерної енергії. ДІЯРУ виконує державне регулювання ядерної та радіаційної безпеки в Україні відповідно до національного законодавства та міжнародних зобов’язань. Таке державне регулювання передбачає: нормування (встановлення нормативних критеріїв і вимог, що визначають умови використання ядерної енергії); дозвільну діяльність (видачу документів дозвільного характеру на здійснення діяльності у сфері використання ядерної енергії); державний нагляд за дотриманням законодавства, умов документів дозвільного характеру, норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки.

Незалежність національного регулятора в прийнятті рішень від міністерств, відомств, компаній та організацій, які використовують ядерну енергію у мирних цілях, є основним принципом забезпечення ядерної та радіаційної безпеки. Саме незалежність регулятора – це вищий пріоритет для недопущення патових ситуацій в ядерній енергетиці, особливо для країни, яка пережила Чорнобиль.

Григорій Плачков (попередник Олега Корікова) на посаді Голови відомства повністю відповідав цим вимогам, а знятий був якраз за те, що неухильно їх дотримувався. Нагадаю, що саме він не давав дозволу на введення в експлуатацію недобудованого на той момент Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП).

Взагалі саме призначення Олега Корікова виглядає як спецоперація. Спочатку його призначили Першим заступником до Григорія Плачкова, а потім самого Плачкова звільнили на Кабміні “з голосу” за поданням Міністра енергетики Германа Галущенка, незважаючи на відмінний kpi Кабміну, отриманий Плачковим до того.

І тут на арену виходить Олег Коріков, який ще на етапі співбесіді демонстрував потрібні ляльководам стійкі ознаки недоумка, заявляючи, що вбачає свою візію як керівника у запуску блоків АЕС. Тобто навіть відкрити Вікіпедію і прочитати функції ДІЯРУ Коріков не спромігся.

Як і було задумано, з першого дня на посаді він почав підписувати та погоджувати все, що пропонував НАЕК “Енергоатом”, причому не лише через свою некомпетентність. Річ у тому, що Коріков давно “на гачку” у рамках різних кримінальних справ. Частина з них були відкриті свого часу проти колишнього генерального директора Південноукраїнської АЕС, а пізніше (у 2012-2013 роках) – в.о. президента НАЕК “Енергоатом” Віссаріона Кіма, членом команди якого Коріков тоді був. Частина відкрита проти керівництва ДСП “Центральне підприємство поводження з радіоактивними відходами” у Чорнобильській зоні, де Коріков був заступником генерального директора.

На новій посаді Олег Коріков не гаючи часу одразу почав тиснути на Департамент безпеки ядерних установок щодо видачі окремого дозволу НАЕК “Енергоатом” на “введення в експлуатацію” ЦСВЯПу.

Звичайно, що кричущі порушення на об’єкті усувати ніхто не збирався. Уже в період з 14.02.2022 по 25.02.2022 проведено інспекційне обстеження ЦСВЯП, в результаті якого виявлено: пошкодження наливної підлоги в будівлі приймання контейнерів; неготовність санпропускників; відсутність бетонного заводу, який передбачений проєктом; невідповідна кількість персоналу; не забезпечена передача даних АСКР ЦСВЯП до автоматизованої системи контролю радіаційної обстановки (АСКРО) зони відчуження; не закінчена система фізичного захисту об’єкта.

Це найбільш кричущі порушення, але вони не зупинили хазяїв Корікова на шляху до очікуваної мети – “відкриття” ЦСВЯПу. А відкрити вже потрібно було хоч щось, бо кількість вкрадених грошей на об’єкті стала непристойною навіть для деркачівців.

Зауважу, що оскільки ЦСВЯП є ядерною установкою ІІ категорії, то його система фізичного захисту не відповідає вимогам законодавства навіть на сьогодні. Окрім того, введення в експлуатацію недобудованого об’єкта вже призвело до дворазового сходження з рейок потягу з відпрацьованим ядерним паливом – у травні та у листопаді 2023 року.

Але це лише початок руйнівних діянь Корікова. Всі пам’ятають його ганебний лист на початку повномасштабної війни (26 лютого 2022 року) № 15-1/ВС на адресу Московського відділення ВАО АЕС з проханнями: “поделиться опытом эксплуатационной безопасности в условиях военных действий”:

https://www.facebook.com/KurtievViktor/posts/686349210157023

Членом ВАО АЕС є НАЕК “Енергоатом”, а не ДІЯРУ. Логічно було б написати листа на адресу Асоціації західноєвропейських регуляторів. Але Коріков з самого початку позиціював себе саме як представник “Енергоатому”.

А далі – росіяни захопили Запорізьку АЕС і ми втратили змогу управлінського та регулюючого контролю, а також змогу фізичного захисту об’єкта. І найперше, що потрібно було зробити, бо цього вимагає ст. 65 Закону “Про використання ядерної енергії та радіаційний захист” – перевести всі енергоблоки в холодний зупин. Коріков на це категорично не погодився!!!

“Хочу наголосити, що лише завдяки зусиллям російських експертів, поки що, я хотів би підкреслити, що це ще поки що, стала можливим уникнення катастрофи, яка може статися в будь-який момент” – цю фразу Олег Коріков сказав 28.03.2022 на засіданні країн-підписантів Поправки до Конвенції про фізичний захист ядерного матеріалу.

Показовим було засідання Колегії ДІЯРУ 4 серпня 2022 року, коли вже почалися системні обстріли електричної інфраструктури Запорізької АЕС. Члени Колегії наполягали на внесенні змін в ліцензії на експлуатацію всіх енергоблоків ЗАЕС, про переведення їх в стан “холодний зупин”. Але Коріков дозволив працювати на потужності по черзі 2 енергоблокам із 6.

Наприкінці серпня та на початку вересня 2022 року тричі енергоблоки 5 та 6 ЗАЕС аварійно зупинялися внаслідок втрати живлення власних потреб, але знову виводилися на потужність без проведення обстеження обладнання та розслідування, як вимагають нормативно-правові акти.

Після підриву Каховського водосховища Корікову знадобилося три тижні для зміни умови ліцензії на холодний зупин всіх енергоблоків ЗАЕС.

За сприяння нинішнього очільника ДІЯРУ міжурядові угоди України з РФ у сфері співробітництва ядерної та радіаційної безпеки діяли до середини 2022 року, оскільки саме Коріков мав ініціювати їх скасування, але він цього не робив. Чому? Питання риторичне …

Олег Коріков, окрім керівництва ДІЯРУ, персонально є Головним державним інспектором з ядерної та радіаційної безпеки, функції якого він категорично не виконує з перших днів російської агресії. Це повністю дискредитує державний регуляторний орган в цілому.

Яких регуляторів вам ще не вистачає?

Але на повну “дипломатичний хист” і “державницька політика” Корікова розкрилася в його міжнародній активності, яка здійснювалася за принципом “як карта ляже”.

Спільні звернення від імені інших відомств потребують як мінімум погодження з ними. Зустрічам з представниками регулюючих органів передують технічні завдання, що мають також розроблятися і узгоджуватися в партнерстві з іншими відомствами. Але всі “партнерства” Корікова зводяться до спільних виповзань на публіку виключно з головою НАЕК “Енергоатом” або з міністром Галущенком – своє місце в кримінальній ієрархії він знає чітко …

Підсумовуючи, зазначу ось що. Світ прекрасно бачить і розуміє все вищеописане, навіть якщо в Україні закривають очі на кричущу некомпетентність, що уособлює сьогодні очільник ДІЯРУ.

Керівництво відомством такого рівня – це глибокі академічні галузеві знання, законодавча компетентність, відповідний досвід, я вже мовчу про морально-етичну сторону …

Проблема Корікова не в тому, що він порушує всі можливі норми і закони …

Проблема в тому, що він навіть не розуміє, що він порушує і тому абсолютно не усвідомлює, до чого може призвести його гра в ядерну рулетку …

Віктор Куртєв

“” Читайте також: Закон про мобілізацію. Чим новий проект кращий і гірший за старий

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE