USD26.5768+0.0379EUR31.2011-0.1626
Politerno > Статті > Непотоплювана Супрун. Через що на неї ополчилися депутати?

Непотоплювана Супрун. Через що на неї ополчилися депутати?

  • Жовтень 11, 2017
  • 84 Переглядів
  • 0

Над Уляною Супрун, яку в народі вже нарекли “Доктор Смерть”, згущуються хмари. На цей раз терпець увірвався не тільки у медспільноти, а й у нардепів. Останні подали в суд на Гройсмана, вимагаючи призначити легітимного голову МОЗ.

Терпець урвався Над непотопляемой Уляною Супрун, яку в народі вже нарекли “Доктор Смерть”, згущуються хмари. На цей раз терпіння лопнуло не тільки у медсообщества, а й у нардепів. Останні подали в суд на прем’єра Володимира Гройсмана через “бездіяльності” по Міністерству охорони здоров’я. Депутати зазначають, що за 1,5 року прем’єр так і не призначив легітимного голову МОЗ.

Позовну заяву подали народні депутати Андрій Деркач (позафракційний), Юрій Одарченко (фракція “Батьківщина”), Валерій Дубіль (фракція “Батьківщина”).

“Кабмін Гройсмана був сформований півтора роки тому. Без міністра охорони здоров’я. За цей час прем’єр не зробив жодної спроби призначити легітимного міністра. Підкреслюю: жодної. Судячи з усього, Гройсман першовідкривач формули, як призначити на одну з ключових посад в державі людини і не погоджувати це з Радою … Таким чином, найважливіша сфера, що стосується життя і здоров’я українців, віддана на відкуп людини з невизначеним статусом – в.о. міністра”, – констатує Деркач.

Він додав, що Гройсман також не відреагував на те, що в Україні зірвано програму закупівлі ліків за останні три роки. За його словами, “за час нелегітимного керівництва МОЗ Уляна Супрун наламала чимало дров”, зокрема, “підготовлена” медична реформа “з порушенням прав українців, передбачених Конституцією. Реакція прем’єра? Нуль”.

Непотоплювана Супрун

Слід зазначити, що ще 20 вересня 2017 року Комітет Верховної Ради з питань охорони здоров’я висловив недовіру в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун. Однією з причин стало визнання незадовільною роботу Міністерства охорони здоров’я щодо виконання програми “Лікування громадян України за кордоном”, на яку було виділено понад 336 млн гривень. Однак, незважаючи на численну критику на свою адресу, Супрун залишається в.о. голови МОЗ, перевищуючи ліміт перебування на посаді.

Фактично всі її укази є нелегітимними. Адже згідно з Кодексом законів України про працю, виконуючим обов’язки міністра можна бути тільки три місяці. Потім або кандидатура повинна бути затверджена на посаду міністра, або інша особа має бути призначена виконуючим обов’язки до тих пір, поки не відбудеться призначення міністра охорони здоров’я. Проте грубого порушення законодавства ні в уряді, ні в органах, покликаних стежити за дотриманням законів, в упор не помічають.

При цьому, як писали ЗМІ, ще в серпні 2017 року пройшли всі терміни протягом яких Супрун була зобов’язана відмовитися від американського громадянства, але цього так і не відбулося. Відповідальний секретар Національної медичної палати України Сергій Кравченко відзначав, що вперше комітет і весь парламент не тільки ізольовані від призначення керівника медичної галузі, а й повністю ізольовані від всіх процесів, які відбуваються в національному охороні здоров’я.

“Всі розповіді, всі заплановані реформи і всі терміни, які вони заявили, не тільки не були втілено в життя, але і не знайшли під собою не просто фінансово-економічної освіти, а логічного і здорового пояснення … Крім того, Супрун перехопила естафету Квіташвілі і повністю нівелювала взаємини з профільним комітетом Верховної Ради з охорони здоров’я, забувши про те, що Україна є парламентсько-президентською республікою, і наймає на роботу міністрів в нашій країні не президент і не прем’єр-міністр, а парламент.

Вперше комітет і весь парламент не тільки ізольовані від призначення керівника медичної галузі, а й повністю ізольовані від всіх процесів, які відбуваються в національній охороні здоров’я.

Рік Супрун – це рік цинізму, брехні, профанації і дешевого піару “, – підводив він межу році роботи Уляни Супрун.

Лікувати будемо або нехай живе?

З приходом до влади в 2016 році Супрун мало не щодня анонсувала нові реформи, проекти та схеми, покликані зробити медичну допомогу високоякісною та доступною. Змінити обіцяли все – статус медичних установ, умови оплати праці медиків, маршрути хворих, схеми фінансування. Однак підсумок поки один: галузь зазнає гострого недофінансування, система охорони здоров’я уражена корупцією від первинної ланки і до найвищого рівня – держпрограм із закупівлі ліків, тендерів, а більшість українців не в змозі платити за лікування і т.д.

Втім, про ефективність політики МОЗ можна судити із заяв самої Супрун. Днями вона заявила: майже 70% жителів України через брак коштів лікуються самі. “Кожному другому українцеві не під силу оплатити вартість” безкоштовного “лікування, тому він відмовляється від нього або відкладає на потім. Як результат – 69% українців займаються самолікуванням через брак коштів.

Нам потрібні серйозні рішучі зміни. Перш за все – зміни моделі фінансування системи охорони здоров’я “, – констатувала Супрун. Медична спільнота не раз обурювалася діяльністю в.о.голови МОЗ. Перша “бомба” вибухнула, коли в. о. голови МОЗ заявила, що має намір скасувати посади лікарів і фельдшерів в екіпажах карет швидкої допомоги і замінити їх парамедиками.

Шквал критики викликало і заява Супрун, що її міністерство більше не братиме програму державної допомоги “Онкологія” і виділяти гроші на лікування онкохворих. Це рішення Супрун пояснила тим, що МОЗ тепер концентруються на профілактиці хвороб, а не на їх лікуванні.

Проте Уляна Супрун неухильно продовжує виконувати свою головну функцію, заради якої і була призначена на цю посаду. У квітні нинішнього року міністерство презентувало Медичну реформу, яка передбачає ряд принципових змін в українській медицині. У МОЗ стверджують, що мають намір підвищити якість медичних послуг, витрачати бюджетні гроші на лікування громадян, а не на утримання медичних закладів. Тому пропонується оплачувати тільки надану пацієнту медичну послугу, а не фінансувати кількість ліжко-місць в лікарнях. Пацієнт сам буде вибирати, де і у кого він хоче лікуватися, незалежно від місця проживання і прописки.

Тут закладено принцип “гроші йдуть за пацієнтом”. Щоб це здійснити, для початку планується забрати у місцевих бюджетів медичну субвенцію, передавши бюджетні кошти Національній службі здоров’я. По факту якась оптимізація бюджетних коштів і їх концентрація в одних руках. Це повинно підвищити ефективність використання бюджетних коштів, так вважають в уряді.

МОЗ визнає, що сьогодні українці і так не мають доступу до безкоштовної медицини. Незважаючи на те, що таке право закріплено в Конституції. За великим рахунком МОЗ, з одного боку, хоче перервати практику, коли українці платять “повз касу” в кишеню лікарям, з іншого – узаконити її.

Крім того, пропонована “реформа” може привести до масового закриття лікарень: передбачається, що фінансування державних і комунальних медустанов не здійснюватиметься з держбюджету з 1 січня 2020 року.

У той же час, коментуючи медреформу, Ольга Сухаревська підкреслює: “Суть перетворень у сфері медицини, розроблених черговим українським міністром-іноземцем без вищої профільної освіти Уляною Супрун (вона закінчила всього лише коледж при університеті), зводиться все до тієї ж економії бюджетних коштів заради виплати боргів по кредитах МВФ”.

Одна звертає увагу на те, що після передачі утримання лікарень місцевим органам влади вони закриваються одна за одною: на місцях грошей на це просто немає, незважаючи на заяви Порошенка про те, що місцеві бюджети в порівнянні з 2014 роком зросли з 69 до 170 млрд грн .

З 2014 до 2016 року по всій Україні вже закрито понад 600 лікарень, і “реформам” не видно кінця.

За матеріалами з відкритих джерел інтернету

 

Поділитися: