Politerno > Статті > Україна і світ > Про Уляну Супрун і свідомо створений хаос в країні

Про Уляну Супрун і свідомо створений хаос в країні

  • Лютий 6, 2019
  • 554 Переглядів
  • 6

Друзі, ви знаєте, що Батьківщина часто критикує пані Супрун і теперішній напрямок, за яким іде медреформа, втім, тут питання зовсім не у критиці чи якості роботи пані Уляни. Тут – набагато глибше питання слабкого, хаотичного і розбалансованого свідомо – державного управління.

Я звикла розбиратися у питаннях, тому вибачайте, що буде лонгрід. Зате побачимо повну картину, а не верхівку айсберга.

Давайте розбиратись. Тож, перше:

14 квітня 2016 року – Міністр охорони здоров’я Квіташвілі пішов у відставку.

З 14 квітня 2016 року – в МОЗ немає формально повноцінного керівника – є лише виконувачі обов’язків.

При цьому, от халепа – законом дозволено бути лише 2 місяці на посаді в.о.!

(І передбачено це не просто так, а це абсолютно нормальна європейська норма – бо не можна тримати вищі посади держави без легітимно призначеного керівника.
 Це обмеження у 2 місяці – має зупиняти ситуацію, коли “тимчасові” керівники стають “вічними” без юридичних процедур, цілі галузі не мають очільника, а “тимчасовий” керівник може бути за законом знятий у будь-який момент, тож опиняється на гачку і стає “ручним”).

Але давайте далі:

27 квітня 2016 року – пан Шафранський став “виконувачем обов’язків” міністра, на цій посаді він протримався три місяці.

12 липня 2016 року – пані Уляну Супрун призначили заступником міністра. Після відставки Шафранського саме Уляна Супрун стала виконувачкою обов’язків міністра, і в цьому статусі вона перебуває вже два роки.

Маємо дві великі проблеми, які дають простір для спекуляцій різного роду і різних тлумачень та судових рішень: 

Перша полягає у тому, що на момент призначення Супрун заступником міністра в уряді НЕ було очільника МОЗ, а Олександр Шафранський був знову ж таки виконувачем обов’язків. При цьому за законом про КМУ – лише чинний Міністр може вносити Прем’єр-міністру подання щодо призначення на посаду заступника.

Тому, фактично Шафранський НЕ мав повноваження робити подання прем’єр-міністру на призначення Уляни Супрун своїм заступником.

Друга ж проблема – полягає у тому, що повноваження в.о. міністрів НЕ врегульовані українським законодавством взагалі.

Єдиним нормативно-правовим актом, який зачіпає тему призначення на посаду в.о. в Україні, є – роз’яснення Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС 1965 року (!), за яким в.о. може бути на посаді – не більше 2 місяців.

Отже, відповідно до цих нормативних актів, через 2 місяці після призначення в.о. Уляна Супрун повинна була стати повноцінним міністром – а коаліція мала за це проголосувати, або не проголосувати, і тоді мала б подаватися інша кандидатура на міністра.

І якби була діюча існуюча коаліція (яка формує Уряд і є відповідальною за його роботу) – то такого терміну у два місяці виявилося б цілком достатньо. 


Але коаліції в час призначення пані Супрун – вже давно не було.

За законом неіснування коаліції і її неспроможність призначити міністра протягом 2 місяців – тягне – правильно – перевибори, бо не може країна бути в стані перманентних “тимчасових” керівників, перманентного порушення закону і підвішених повноважень. 

Це працює і проти міністра, який хоче реформ, і проти цілої галузі, і проти Уряду, і проти влади, і проти суспільства. 



Та, на жаль, у нас не працюють закони.

І якщо я щось і зрозуміла за 4 роки аналізу стану державної служби та держуправління – це те, що така ситуація створюється на 100% свідомо. 



Питання реформування КМУ та ЦОВВ (центральних органів виконавчої влади), в тому числі і чітке врегулювання статусу “в.о.”, який так любить діюча влада, – ми піднімаємо вже 3 роки.

Вимоги прийняти новий закон про КМУ та ЦОВВ – стоять в Коаліційній угоді 4 роки та стоять вже третій рік в Стратегії реформи державного управлянні. Уряд кожен рік лише змінює в цій стратегії цифри і переносить завдання – на наступний рік – і потім на наступний – і знову на наступний.

Ми напрацювали зміни до законодавства, подали законопроект про зміни до закону про КМУ та ЦОВВ, вимагали це питання врегулювати на безлічі робочих груп. Втім, наші законопроекти так і лежать папером десь в комітетах і не розглядаються.

Крім того, у Законі України “Про державну службу” в статті 31 є норма щодо “тимчасово виконуючого обов’язки”, яка дозволяє бути в.о. на найвищих керівних посадах державної служби – лише 3 місяці. Кожен рік в новому Державному бюджеті правляча коаліція голосує зупинити цю норму Закону України “Про державну службу” – тим самим свідомо і навмисно створюючи прогалину, якою можна гратися і підривати основи управління країною.

Тому суд, хоч і який би він не був заполітизований після “великої судової реформи і ще 144 реформ”, – у ситуації з пані Супрун мотивував своє рішення елементарним перевищенням терміну 2 місяці на посаді в.о. МОЗ.

(*про подвійне громадянство навіть не питайте – це тема іншого великого аналізу).

На жаль, сьогоднішня влада – страшенно полюбляє цю гру в “підвішених”, “підконтрольних” в.о.

В різні часи за останні 4 роки в Уряді роками були замість міністрів – в.о. то на 3, то на 4 міністерствах – таких як МінАгро чи МінФін замість реальних призначених Парламентом керівників.

Вже два роки Верховна Рада не має керівника апарату Парламенту України – найважливішої посади державної служби у ВРУ. З липня 2016 року керівник апарату ВРУ – у статусі в.о.

На сьогодні до 10 важливих центральних органів виконавчої влади – без керівників, тобто з в.о.

Сумнозвісна Державна Фіскальна Служба очолюється в.о., замість керівника – з 2017 року – ще з часу відсторонення Романа Насірова.

Майже рік був в.о. в Національному Банку України.

Півтора року не має керівника, а є в.о. – в такому зубрі, як Фонд державного майна України (привіт провалу приватизації).

В Державній службі геології та надр України – керує не голова, а в.о. – з 2015 року!

Державне агентство автомобільних доріг України – з бюджетом в півмільярда (!) гривень – має в.о. з 2016 року.

Мені страшно навіть почати аналізувати, яка кількість державних підприємств не має очільників та керівників, що відповідають за нього – а є лише в.о., які вже давно пересиділи термін у 2 місяці.

Навіщо це робиться?

1 – Бо це ідеальний простір для маніпуляцій, політичних домовленостей, війн за посади та бюджетні кошти – призначення у спрощений спосіб.

2 – Часто це робиться, щоб уникнути легітимних законних процедур призначення або оголошення конкурсу, бо на ньому “фаворит” не зможе перемогти, або не зможе навіть подати документи (бо не має “управлінського стажу” – і тоді “фаворита” тримають, як “в.о.”.

3 – Це також “підвішує” особу, яку призначають “тимчасово виконуючим обов’язки” – “на гачок”, бо у будь-який момент її можуть зняти з посади, і часто спекулюють цим.

Звісно, всі ці маніпуляції та ігри з законом – дуже ослаблюють державу і цілі галузі економіки та державного управління. 

В ці ігри досконально навчилися гратися ті, хто грає на махінаціях, корупції, договорняках, відкатах, розподілі бюджетних потоків та “смотрящих” за ними.

Це – система, яку влада, нелегітимна коаліція та Президент цілеспрямовано будують після Революції Гідності – система, пов’язана на політичних договорняках корупції та беззаконні.

І вся ця система терміново потребує перезаснування – бо вона валиться – а впавши, може погребти під завалами усе суспільство.

І тому, проблема відсторонення судом пані Супрун – це симптом іншої величезної проблеми, про яку ми з вами маємо голосно кричати, бо вона – як корозія – буде далі і далі роз’їдати державне управління і вже і так слабку державу – зсередини. Не помічати її і не бачити проблему цілісно – ми Не маємо права.

Альона Шкрум, народний депутат України, голова підкомітету з реформи держслужби, фракція “Батьківщина”

Читайте також: Хто стоїть за відстороненням Уляни Супрун

Please follow and like us:

6 коментарів

  1. Where can i buy isotretinoin North Ayrshire viagra Levothyroxine Without Prescription Best Prices For 60mg. Orlistat India Pharmacy Zoloft

  2. Kamagra Ajanta Uk viagra online prescription Methylprednisolone Canada No Prescption Cephalexin 750mg

  3. Propecia Shed [url=http://cialionline.com]п»їcialis[/url] Kamagra Vente En France Acheter Cialis 40 Mg

  4. Ed Medication Samples cialis Viagra Generic With Out Prescription Usa Online Phamacy Antibiotics Ebay Levitra

  5. Bas Viagra Erfahrungen Kaufen Buy Kamagra In Bali cialis prices Cialis 20 Precio Discount Pharmacy From Canada Mutuabile Vendita Propecia

  6. Buy Vardenafil Online Cheap Proscar Finasteride viagra Orlistat En Vente Libre Comprar Cialis Navarra Where To Purchase Clobetasol Best Website

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *