Politerno > Тернопільщина > Пересувні буди в Тернополі або “сага” про Бесагу

Пересувні буди в Тернополі або “сага” про Бесагу

  • 24 Липня, 2017
  • 2087 Переглядів
  • 0

Впродовж минулого тижня на вулиці Шептицького встановили ряд металевих будок. У депутатській земельній комісії Тернопільської міської ради кажуть, що торгові місця там продаються за тисячі доларів.

«Боронь Боже, щоб ти там брав будку»

Засідання постійної комісії з питань природокористування, приватизації, продажу та оренди землі  відбулося 20 червня. Перед початком засідання голова комісії Андрій Шкула відзначив, що наразі депутатам не відомо, хто є власником нових торгівельних павільйонів на вул. Шептицького.

–  На комісії розглядатиметься два варіанти. Або ми затягуємо час, з’ясовуємо чиї вони (тимчасові споруди, ТС – прим.), які є дозволи. Днів десять потрібно на це, а за такий час розпочнеться повномасштабна торгівля. Або не з’ясовуємо, і комісія визначає чи взагалі вони там мають бути, – каже міський депутат.

Згодом, вже в процесі засідання Андрій Шкула розповів присутнім про процедуру стосовно дозволів на встановлення тимчасових споруд в місті Тернополі.

– Є три рішення, які людина має отримати, щоб поставити МАФи. Первинно вона робить паспорт прив’язки, тобто як виглядатиме об’єкт і де він буде стояти. Далі людина отримує погодження в комісії Дідича (Володимир Дідич – заступник міського голови, член виконавчого комітету – прим.) Коли вже є цих два погодження, наша земельна комісія читає проект кінцевої угоди і вирішує погоджувати чи не погоджувати. Аж після цього угоду підписує Остапчук (Вікторія Остапчук – заступник міського голови, член виконавчого комітету – прим).

Голова земельної комісії добавив, щодо випадку зі встановленням нових ТС по вулиці Шептицького до земельної комісії документи не надходили. За словами Андрія Шкули, це може бути пов’язано з тим, що обов’язковість проходження дозволів через комісію затверджена восени 2016 року. Відтак, можливо на Шептицького дозвіл був даний раніше чи затверджений земельний сервітут, а цього року вперше встановлюють торгові павільйони.

На засіданні перебувала також заступник начальника відділу земельних ресурсів ТМР Ганна Трачук. Їй було надано слово для роз’яснення, на скільки років надано дозвіл, яка була процедура. По суті питань, чи з одним підприємцем договір заключний, чи з декількома, вона нічого не могла пояснити.

– Я просто не готова, мені ніхто не казав, що прийдеться відповідати. Це питання треба вивчити, хто там є, які підприємці… Я не можу так відразу сказати.

Роман Навроцький під час обговорення зауважив, що виділення землі під нові торгівельні павільйони скоріш за все узаконені в обхід комісії.

– У мене є інформація, що там сервітут зроблений на декілька років, мінімум 5-10 років. Але це треба перевірити, документів я не бачив, не знаю. І як це сталося також не відомо. Я би хотів, щоб депутати, депутатська комісія мала вплив на це. Так не може бути. Тобто давайте одноосібно передамо всі повноваження виконкому, та хай керують, – іронічно підкреслив Роман Навроцький можливу причетність членів виконавчого комітету ТМР до дозволів на встановлення по місту тимчасових споруд.

Крім того, він добавив, що магазини вже продаються по досить високій ціні.

– Оці будки пропонували моєму кумові за 15 тисяч доларів. Він до мене прийшов, спитав, що робити. Я кажу, боронь Боже, щоб ти там брав.

Що каже Закон

На сайті Тернопільської міської ради в розділі «Нормативні документи», підрозділ «Містобудівні умови та обмеження. Паспорти прив’язки» розміщена папка зі сканованими документами. Зокрема є паспорти прив’язок ТС по місту Тернополю. Ця папка документів  вільно доступна для завантаження. Її останнє оновлення 12.07.2017 року.

Серед іншого, у папці вкладені документи восьми нових торгових павільйонів на вулиці Шептицького. Згідно паспортів прив’язки , офіційна назва торгівельних павільйонів «пересувна тимчасова споруда».

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. №244 затверджений «Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності». Цим Порядком визначається термін: пересувна ТС – це споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої  для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності.

Відтак, ключове для пересувної ТС – відсутність закритого приміщення, чого не скажеш про встановлені павільйони по вул. Шептицького.

Вісім паспортів прив’язки так званих пересувних тимчасових споруд на Шептицького затвердженні начальником Управління містобудування, архітектури та кадастру Василем Бесагою. Усі затверджувались в один день – 19-го квітня цього року. Їх термін дії закінчився через тиждень з дня підписання – 26 квітня. Відомостей про продовження терміну не зазначено.

Замовником виготовлення паспортів для пересувних ТС зазначено Устюгова І. М. Розробником схем розміщення є комунальне підприємство «Місто».

Крім того, на самій схемі розміщення показані «червоні лінії» вулиці, в межах яких забороняється встановлювати будь-які споруди.

«Межі вулиць за її шириною визначаються «червоними лініями». Розташування будь-яких об’єктів, будівель, споруд або їх частин у межах «червоних ліній» не допускається» – абзац 2 статті 18 Закону України «Про автомобільні дороги».

Сага про Бесагу

Депутатами земельної комісії не обговорювалися підписані Василем Бесагою паспорти прив’язки на пересувні споруди. Вочевидь, їм про це не було відомо. Позаяк і невідомо чи продовжена дія паспортів. Втім, ряд рішень комісія прийняла.

– Прийняли ряд доручень та звернень:
– змінити первинне рішення від 2013 р. по тимчасових спорудах, аби трохи очистити місто;
– звернення до поліції щодо розслідування по Бесазі, який видав паспорти прив’язки по Шептицького;
– рекомендація виконкому провести демонтаж;
– прохання до держгеокадастру провести перевірку, – за підсумками засідання написав у Фейсбуці голова комісії Андрій Шкула.

Варто також зазначити, найближчу сесію ТМР заплановано на 28 липня. 32-им питанням орієнтовного порядку денного сесії зазначено «Про звіт Управління містобудування, архітектури та кадастру». Доповідатиме саме Василь Бесага.

22 грудня 2015 року за ініціативи депутатської  фракції «Сомопоміч» депутати 23 голосами «за» висловили недовіру головному архітектору міста. Сергій Надал тоді заявив, що рішення носить лиш рекомендаційний характер і наклав «вето». Перед Святвечором, 6 січня 2016 року на третю годину дня міський голова скликає депутатів на позачергову сесію розглянути лиш одне питання: «Про висловлення недовіри і усунення з посади головного архітектора міста Тернопіль Бесаги В. Й.».

Втім, депутати повністю ігнорують позачергову сесію. На засідання зареєструвалось лиш троє: міський голова Сергій Надал, секретар міськради Віктор Шумада та депутат від «Громадянської позиції» Андрій Газилишин. Відтак, вето не було подолане.

Назарій Наджога

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE