Politerno > Тернопільщина > Впровадження відкритих даних – показник підвищення відкритості та прозорості міської влади

Впровадження відкритих даних – показник підвищення відкритості та прозорості міської влади

  • 10 Серпня, 2017
  • 1652 Переглядів
  • 0

Тернопіль уже зробив перший крок на шляху до цього. Громадськість, бізнес та влада – синергія цих трьох секторів в змозі принести справжні результати для Тернополя.

У Тернополі відбувся круглий стіл на тему доступу до публічної інформації та відкритих даних комунального майна.

Закон України «Про доступ до публічної інформації» та Постанова Кабінету Міністрів України №835 визначає перелік інформації, яка повинна буди доступна для всіх жителів. У той же час, відкриті дані – не просто ті, які легко можна знайти на сайті чи отримати запитом, а ті, які є читабельними для будь-якої комп’ютерної програми. Аби дотримуватись цих вимог, кожен тип інформації повинен відповідати певному формату. Для прикладу, таблиця не може відображатись у формі зображення чи текстового документу.

«Перш за все, я хочу подякувати місцевій владі та громаді міста Тернополя за те, що та синергія, яка утворилася, є зразком для інших міст і ті практики, які сьогодні спільно впроваджуються мають масштабуватися та служити для всіх громади нашої країни, – розпочав зустріч Олександр Дмітрієв, координатор проекту Мережі центрів громадського контролю “ДІЙ!” (ГО Центр UA).

Аби виконати вимоги законодавства та Кабміну, активісти Центру громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі та тренерка з відкритих даних проекту TAPAS зустрілись із міським головою з пропозицією розробити Стратегію розвитку відкритих даних Тернополя. Сергій Надал запевнив, що сьогодні ж видасть розпорядження про створення робочої групи для її написання.

«Відкриті дані – це шлях не лише до підвищення прозорості та якості управління наявними у місті ресурсами, але й цілком реальні перспективи розвитку малого та середнього бізнесу, ІТ-галузі, притоку інвестицій. Влада кожного міста володіє великою кількістю наборів даних – інформацією про комунальне майно та земельні ділянки, які можна взяти в оренду, рекламні площі, де можна розмістити свою рекламу тощо. На основі відкритих даних можна розробляти зручні для громадян сервіси.  Розпорядники інформації мають взяти за гарну практику публікацію інформації, яку вони створюють, відразу у машиночитному форматі, – розповіла Юлія Решітько, менеджерка з комунікації Мережі центрів громадського контролю “ДІЙ!” (ГО Центр UA), тренерка з Open Data. – Тренери з відкритих даних проекту TAPAS «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах» готові активно допомагати розпорядникам Тернополя – безкоштовно консультувати та передавати досвід інших міст, які вже відчули ефект від публікації інформації у форматі відкритих даних».

Один із продуктів, який вдасться створити завдяки відкритим даним – інтерактивна карта комунального майна міста. Власність громади повинна бути відкритою, проте таблиця із переліком більше тисячі муніципальних об’єктів малочитабельна. До того ж, потенційні інвестори не вмотивовані вишукувати необхідне серед великого об’єму інформації.

Саме тому, компанія MagneticOne Municipal Technologies спільно із Центром громадського контролю «ДІЙ!» впровадить інтерактивну карту комунального майна, обравши на мапі яку, можна буде проглянути весь паспорт певного приміщення, будинку, гаражу чи тому подібне.

«Звичні для нас табличні дані важко аналізувати. Не кожен у них може розібратися. А оновлення, яке ми пропонуємо містять ще багато можливостей», – зазначив Руслан Савчишин, засновник групи компаній MagneticOne. «Хочу подякувати міському голові за стратегію, куди ми йдемо цією великою дорогою. Ви знаєте, велика дорога починається з перших кроків. Компанія Муніципальні технології створена для автоматизації життя міста: від маленького населеного пункту до більших, як мегаполіс. В житті міста технології будуть грати чим далі, тим важливішу роль, і вони будуть сприяти ефективному функціонуванню міста у всіх його аспектах: як бути зручним для самих жителів міста, так і для керівників».

Директор MagneticOne Municipal Technologies Катерина Бігняк в деталях показала, як виглядатиме ця карта. Зручність також полягає у тому, що використовуючи різні фільтри, можна обирати тип майна та управління, якому воно належить.

«Робота з впровадження інтерактивної картки реєстру комунального майна потребує завантаження багатьох даних, проте перші кроки у цьому напрямку вже зроблені. Місто зацікавлене у раціональному використанні комунального майна, оскільки це впливає на дохідну частину місцевого бюджету», – пояснює Сергій Надал. «Інтерактивна карта Реєстру – це спільна робота, яка частково фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету, а частково створюватиметься зусиллями волонтерів та представників громадської організації, які будуть фотографувати та вносити інформацію».

Аби карта комунального майна не вимагала надто великої суми коштів з бюджету міста, частину роботи виконають волонтери та активісти Центру громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі:

«Частину роботи ми беремо на себе. Зі збором інформації, щоб здешевити розробку, працюватимуть наші волонтери. Ми будемо зосереджувати увагу на 1250 спорудах. Серед них: будинки, приміщення, гаражі, школи, лікарні, пам’ятники, водонапірні башні і т.д. Крім цього, модерувати реєстр буде конкретна людина, чому навчатиметься  людина від управління комунального майна, а допомагатиме йому працівник нашого Центру», – запевнив Василь Томчишин, координатор Центру громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі.

Використовуючи набори відкритих даних, можна створювати не один ресурс для оптимізації та автоматизації життя міста. На даний час, існує два основні фокуси для роботи: написання Стратегії розвитку відкритих даних міста, впровадження Інтерактивної карти комунального майна.

Сьогоднішня зустріч стала доказом того, наскільки ефективною може бути співпраця влади, бізнесу та громадськості. Тернопіль ще має простір для розвитку та впровадження новітніх рішень.

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE