Politerno > Україна і світ > Особливості висування кандидатів на місцевих виборах на основі статтей Виборчого кодексу

Особливості висування кандидатів на місцевих виборах на основі статтей Виборчого кодексу

  • 19 Вересня, 2020
  • 647 Переглядів
  • 0

З 15 вересня стартував процес висування кандидатів в депутати та мери громад.

Розпочався процес висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови від місцевих організацій партій чи шляхом самовисування, який буде тривати до 24 вересня включно.

Однією із головних новацій прийнятого Виборчого кодексу є проведення місцевих виборів за двома виборчими системами – в територіальних громадах з кількістю до 10 тисяч виборців будуть проходити за мажоритарною системою в багатомандатних округах, а в територіальних громадах з кількістю виборців 10 тисяч і більше – за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками політичних партій.

Центр суспільних досліджень ПОЛІС підготував інформацію про особливості висування кандидатів на місцевих виборах на основі статтей Виборчого кодексу. Отже:

Загальний порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови

В територіальних громадах з кількістю виборців до 10 тисяч – право висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом само висування.

В територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше – право висування кандидатів у депутати обласних, районних, міських, сільських, селищних рад реалізується виборцями лише через місцеві організації політичних партій!

Кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови можуть висуватися місцевими організаціями партій або шляхом самовисування

Висування кандидатів місцевою організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та Виборчим кодексом.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів місцева організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за 1 день до дня проведення зборів, конференції,

А також не пізніше як за 5 днів до дня проведення зборів, конференції місцева організація політичної партії розміщує повідомлення про проведення таких зборів, конференції на своєму офіційному веб-сайті, а у разі його відсутності – на офіційному веб-сайті партії.

Порядок висування кандидатів у депутати обласних, районних, міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше)

У єдиному виборчому списку визначається перший кандидат. З числа інших кандидатів, включених до єдиного виборчого списку, місцева організація партії на тих самих зборах, конференції формує і затверджує територіальні списки кандидатів у депутати у кожному територіальному виборчому окрузі.

Територіальний виборчий список організації партії повинен включати не менше 5 і не більше 12 кандидатів у депутати. Кількість територіальних виборчих списків має дорівнювати кількості утворених територіальних виборчих округів з виборів депутатів до відповідної ради

Кожен кандидат у депутати, включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата), також має бути включений до одного з територіальних виборчих списків.

Кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку (крім першого кандидата) організації партії більше ніж один раз, а також до двох чи більше різних територіальних виборчих списків.

Черговість (порядкові номери) кандидатів у єдиному виборчому списку та у територіальних виборчих списках визначається на зборах, конференції місцевої організації партії під час висування кандидатів у депутати та формування відповідних списків.

Гендерна квота

Під час формування єдиного та територіальних виборчих списків місцева організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п’ятірці (місцях з 1-го по 5-те, з 6-го по 10-те і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше 2 кандидатів кожної статі)

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п’яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Порядок висування кандидатів у депутати сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців до 10 тисяч)

Особа може бути висунута кандидатом у депутати шляхом висування організацією лише однієї політичної партії або лише шляхом само висування.

Висування кандидатів у депутати місцевою організацією партії у кожному багатомандатному виборчому окрузі відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та Виборчим кодексом.

Місцева організація партії може висунути кандидатом у депутати особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу

Кількість кандидатів у депутати, які включаються до переліку кандидатів в депутати відповідної ради щодо кожного багатомандатного виборчого округу, не повинна перевищувати кількість мандатів та може і меншою за кількість мандатів, які розподіляються у відповідному багатомандатному виборчому окрузі

Особа має право надати згоду балотуватися до місцевої ради лише від однієї місцевої організації партії (якщо вона не балотується в порядку самовисування).

Гендерна квота

Під час формування переліку кандидатів до відповідної ради місцева організація партії повинна забезпечити представництво не менше 30 відсотків осіб однієї статі у загальній кількості кандидатів до відповідної ради.

Порядок висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування

Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі місцевою організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії

Місцева організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу,

Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від місцевої організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії.

У разі висування на конференції, зборах місцевої організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Не пізніш як на 5 день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата (кандидатів) та доданих до неї необхідних документів відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) або про відмову в реєстрації.

Тобто до 29 вересня включно ми будемо вже знати всіх кандидатів в депутати обласних, районних, міських, сільських, селищних рад територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше 10 тисяч, а також кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови у відповідних територіальних громадах .

Треба заначити, що відповідно до статті 52 Виборчого кодексу, передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування. – зазначає Ігор Процик, директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС

Нагадаємо, що Центральна виборча комісія оприлюднила на своєму сайті перелік із 194 політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року. А станом на 1 січня 2020 року згідно відомостей щодо зареєстрованих у встановленому законом порядку політичних партій на офіційному сайті Міністерства юстиції України зареєстрованою є 351 політична партія.

25 жовтня відбудуться вибори до Тернопільської обласної, 3-ох районних рад та 55 територіальних громад, зокрема до 18 міських, 16 селищних та 21 сільської рад.

Нагадаємо, 5 вересня Тернопільська обласна територіальна виборча комісія та Тернопільська міська територіальна виборча комісія на своїх засіданнях утворили територіальні виборчі округи для організації і проведення місцевих виборів до Тернопільської обласної та Тернопільської міської ради.

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь