Politerno > Україна і світ > Розблокування портів дозволить експортувати 3 млн тонн агропродукції щомісяця – першим може запрацювати Чорноморський порт

Розблокування портів дозволить експортувати 3 млн тонн агропродукції щомісяця – першим може запрацювати Чорноморський порт

  • 22 Липня, 2022
  • 216 Переглядів
  • 0

Першим може запрацювати Чорноморський порт, а перше судно може пройти розблокованими коридорами протягом чотирьох діб. Загалом три розблоковані чорноморські порти України зможуть експортувати щомісяця близько 3 млн тонн агропродукції.

Про це в коментарі Економічній правді розповів заступник міністра інфраструктури та учасник української делегації на перемовинах Юрій Васьков.

“За нашими побажаннями, робота повинна розпочатися протягом у найближчі 3-4 доби. Для цього необхідно, щоб Координаційний центр в Стамбулі був укомплектований, ми зараз обговорюємо це питання. Але повинні бути сформовані представники всіх чотирьох сторін”, – розповів Васьков. 

За його словами, це можна виконати протягом чотирьох діб, і тоді розпочнеться безпосередньо відновлення судноплавства.

На уточнення щодо проведення розмінування територіальних вод, він зазначив, що це питання передусім військове, проте у будь-якому разі можна буде розпочати возити зерно з одного порту, додати інший, після чого запрацюють усі троє.

Першим таким портом може бути Чорноморський, потім – Одеський, а останнім запрацює порт “Південний”.

За оцінкою Міністерства інфраструктури, три розблоковані чорноморські порти України зможуть експортувати щомісяця близько 3 млн тонн агропродукції.

“Якщо ми говоримо про обсяг, це може бути 3 і більше мільйони тонн на місяць Запускати будемо поступово, через  декілька тижнів від початку роботи можна буде говорити про більш точний обсяг. Але ми бачимо, що 3 млн тонн і більше — це можливо”, – каже він.

Возити зерно Україна планує у ті ж країну, до яких експортувала його як до повномасштабного вторгнення, так і після – наземними шляхами. За даними 2021 року, найбільшими імпортерами були Китай, Єгипет, Туреччина та Індонезія 

При цьому Васьков допускає, що відразу може не бути достатньої кількості суден: “Я точно знаю, що є компанії, які готові направити флот. Але, безумовно, аби вийти на пропускну здатність портів, треба час. Аби страхові компанії та судновласники побачили, що це працює, працює безпечно – тоді це буде простіше”. 

Очікувано, судновласники зіткнуться із більшим страховим тарифом, ніж у мирний час, констатує Васьков. Проте Україна проводить роботу в цьому напрямкові:

“Аби його (тариф) покращити, ми провели перемовини з генсеком ООН і з головою Міжнародної морської організації, і висловили побажання, аби на підставі цієї ініціативи (щодо деблокади) переглянути північно-західну зону Чорного моря на більш м‘яку категорію відповідно до військових ризиків. Вони пообіцяли сприяти цьому питанню”, – розповів учасник української делегації.

Попри все, сказати, який буде страховий тариф і наскільки це буде складно Україна зможе за декілька тижнів після того, як ініціатива запрацює.

Як повідомлялося, у Стамбулі підписано угоду про розблокування українських портів для вивезення зерна.

Нагадаємо, міноборони створило Агенцію оборонних закупівель — єдиний національний орган, який закуповуватиме товари, роботи й послуги у сфері національної безпеки й оборони. Нове агентство перебуватиме у сфері впливу колишнього бізнес-партнера Андрія Єрмака, а нині заступника міністра оборони — Дениса Шарапова.

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE