Польща висунула звинувачення понад 40 російським судмедекспертам, які проводили розтини тіл жертв Смоленської авіакатастрофи. Росіяни представили неправдиві дані.
Про це пише польський мовник TVN24.
Після катастрофи літака Ту-154М 10 квітня 2010 року експерти, які проводили розтин загиблих, мали зафіксувати на тілах загиблих пошкодження — їх кількість, ступінь тяжкості, як їх завдали й коли, а також ознаки, які допомогли б ідентифікувати жертв.
Зазначається, що слідчі виявили серйозні порушення у 61 розтину жертв катастрофи. Російські експерти або змовчали важливі деталі про серйозні тілесні ушкодження, або ж внесли у протоколи неправдиву –– неточно описали або дописали ті, яких на загиблих не було.
“У понад 60 випадках [розтину] ми виявили серйозні порушення, що, на нашу думку, свідчить про злочин. Незрозуміло, чи це було навмисно, через недбалість чи некомпетентність. Частина протоколів взагалі скопійована”, – сказав прокурор Кшиштоф Шварц — очільник слідчої групи, що розслідує Смоленську катастрофу.
Польські прокурори звернулися до РФ із запитом про правову допомогу, проте Москва відмовилася співпрацювати.
Головний прокурор слідчої групи Кшиштоф Шварц заявив, що Варшава домагатиметься міжнародного ордера на розшук підозрюваних.
“Ми маємо вжити всіх заходів, аби висунути звинувачення та отримати пояснення від російських експертів. Ми вважаємо, що російська сторона повинна представити свою версію, чому сталися такі порушення”, – наголосив Шварц.
Нагадаємо, лайнер Ту-154 президента Польщі Леха Качинського розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Польська делегація прямувала на жалобні заходи з нагоди 70-річчя Катинської трагедії. Загалом на борту літака разом із президентом і його дружиною було 96 осіб, усі вони загинули.
У січні 2011 року Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з якою відповідальність за трагедію було покладено на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром, попри несприятливі погодні умови. Непрямою причиною катастрофи названо недостатньо кваліфіковану підготовку борту та екіпажу.
Польська урядова підкомісія з розслідування причини катастрофи відновила слідство навесні 2016 року. Однією з основних версій катастрофи розглядається вибух на борту літака ще до його зіткнення із землею.
Як свідчить технічний звіт розслідування Смоленської катастрофи, який оприлюднили в Польщі у 2018 році, лайнер Ту-154 президента Польщі Леха Качиньського, який розбився під Смоленськом, був знищений у повітрі внаслідок щонайменше двох вибухів.
На елементах корпусу польського літака Ту-154М, який розбився під Смоленськом у 2010 році, а також на тілі принаймні однієї жертви катастрофи виявлено сліди вибухівки.
Варшава звинувачувала в трагедії Росію, але Москва заявляла, що причиною стала помилка пілота.
Нагадаємо, в Україну вперше з початку повномасштабного вторгнення за запитом СБУ передали російського агента “політексперта” із пулу кума російського правителя Віктора Медведчука пропагандиста Кирила Молчанова.