Politerno > Україна і світ > Постернак: Зустріч з блогерами – репутаційна зачистка Порошенка

Постернак: Зустріч з блогерами – репутаційна зачистка Порошенка

Президент Петро Порошенко вдруге провів закриту зустріч з блогерами. Вона тривала дві години, на зустрічі була також дружина президента.

Зокрема були «напрацьовані ідеї щодо взаємодії, по виходу відоеблогів на ТБ, по підтримці ініціатив президента».

Про це написав радник президента Юрій Бірюков. За його словами, такі зустрічі відбуватимуться раз в пару місяців.

Петро Порошенко заявив, що «вірить в перемогу на наступних президентських виборах», а також «пообіцяв, що буде весело» і скоро будуть «нові гучні затримання і посадки», а також «журиться через недостатнє просування позитиву в медіа».

Про це написав головний редактор інтернет-видання «Петро і Мазепа» Віктор Трегубов.

Як ця зустріч допоможе президенту, в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів політтехнолог Олег Постернак.

Наскільки подібні зустрічі ефективні для президента?

– Для президента така зустріч має свій дуже важливий піар-сенс. По-перше, вона дозволяє відбудувати імідж президента, як демократа, який крокує в ногу з комунікативними трендами, уважного до суспільних запитів. Напевно, це особливо стало важливим після викиду компромату, чорної інформації, а також незручного і ризикованого інциденту з кортежем президента в Києві. Це по-перше. А по-друге, ця зустріч непрямим чином позначає, як для президента важливі питання корекції медійної репутації, і зазвичай такий інтерес виникає напередодні старту виборчої кампанії. Тобто ми маємо ще одне непряме підтвердження бажання президента йти на другий термін і рішення задачі консолідації комунікативних груп для реакції на виклики, особливо напередодні вкидань і медійних війн.

 

Читайте по темі: “Порохоботи” продовжують розсекречувати держтаємниці із закритої зустрічі з президентом

 

Тобто можна говорити про те, що виборча кампанія вже стартувала?

– Так можна. І події початку 2018 року явно вказують на це. Не тільки дана зустріч, є багато інших важливих підтверджень, що вказують на вектор обороту передвиборної кампанії.

Які шанси Порошенка піти на другий термін президента?

– Є кілька чинників, які остаточно будуть впливати на електоральний малюнок – це і розклад цільової аудиторії, і система позиціонування, і вплив Заходу на прийняття остаточних рішень. Ось зокрема зустріч з блогерами, скажімо так, виконувала функцію репутаційної зачистки. Потрібно, скажімо так, в цільової певної аудиторії сформувати необхідний образ, з чим вони і будуть справлятися швидше за все.

Ви думаєте, що такі завдання ставив перед блогерами український президент?

– Це вже не часи авторитарної або тоталітарної держави, все досить більш тонко. Тут потрібно розуміти, що будь-які блоги потрібні для активації підтримки настрою своїх споживачів, які підписані на ці блоги. Досвідчені фахівці знають, що працюють так звані сект-камери, потрапивши в таку блогерську камеру, ти починаєш уособлювати себе з групою однодумців, зневажати альтернативні думки, зайвий раз переконуватися в правоті, в істинності, в своїй суб’єктивній точці зору. В цьому плані блогерські групи чомусь навіть нагадують тематичні секти, в яких панують свої правила і закони. Плюс ще в медійній сфері дуже часто деяких блогерів, які більш-менш лояльні до президента, називають порохоботами. І в принципі потрібно розуміти, що якийсь рейтинг у президента є і природно вони працюють на підвищення, утримання і активацію цього рейтингу.

Навіщо така зустріч самим блогерам?

– Блогери часто перебільшують свою значущість і впливовість, тому для багатьох з них, як це банально б не звучало, це спосіб замалюватися і виростити свою величезну значущість на тлі колег, конкурентів, партнерів. Не мені вам розповідати, як інформаційний капітал в умілих руках легко конвертується в матеріальний або навіть в політичний. Немає також впевненості, що блоги не сприяють підвищенню політичної активності. Якщо одного разу пост одного депутата із закликом до Евромайдану привів в колосальний рух маси і став детонатором протесту, то це не означає, що зараз емоційний набір букв відомого якогось блогера змусить міняти переваги переконаного активіста, журналіста, просто жителя, скажімо так, ти своїми очима бачиш абсолютно не радісну картину, і тому, до речі, блогінг не особливо впливає і на тих, хто ще не визначився. Більшість тих, хто не визначився якраз поза зоною доступу соціальних медіа, активних політичних медіа та інтернет-ресурсів.

Чи є подібна практика в інших країнах?

– Це не ноу-хау українського технологічного ринку. Активно блогінг використовувався в політичних цілях в Америці, в останній кампанії, до речі, у Франції на президентських виборах торішніх, активно його використовували за кампанії Брексіта, зокрема блогінг дуже важливий для таких смислових кампаній, де є вибір. Але згадуючи виборчу кампанію в Америці, коли активно до блогів вдавалися учасник президентських перегонів Говард Дін і Джон Керрі, то зокрема ставка на блогінг себе не виправдала під час цієї виборчої кампанії. Тому дуже і дуже скромно я б оцінював перспективи і можливості більш-менш великого впливу. Все-таки камерність, сектантство блогерів, скажімо так, знижують шанси до сприйняття.

 

Читайте по темі: Черчілль, паровоз, боєць, яких мало. Як “порохоботи” славили Порошенка після зустрічі на Банковій. 18+

Поділитися: