Найдешевшими голоси виборців на позачергових парламентських виборах 2019 року виявились для політичних партій “Слуга Народу”, “Опозиційна платформа – За життя” та “Партія Шарія”.
Комітет виборців України співставив звіти партій про витрати з виборчих фондів із кількістю голосів виборців, які вони отримали за результатами голосування у багатомандатному окрузі.
“Слуга Народу” витратила 118,8 млн. і отримала 6 307 792 голоси.
“Ціна голосу – 19 грн. “Опозиційна платформа – За життя” витратила 64,4 млн. та отримала підтримку 1 908 111 громадян. Тобто, ціна голосу склала 34 грн. “Партія Шарія” витратила 8,3 млн., отримавши голоси 327 тис. громадян. Ціна голосу – 26 грн“, – зазначили у КВУ.
Інші партії, що подолали 5% бар’єр: вартість голосу для ВО “Батьківщина” становила 76 грн., для “Голосу” – 129 грн., для “Європейської солідарності” – 88 грн, для “Об’єднання “Самопоміч”, яке не подолало 5% бар’єр, голос “коштував” 359 грн. (витрачено 32,8 млн., отримано 91 тис. голосів).
За даними КВУ, Аграрна партія України “витратила” на голос виборця 334 грн., “Соціальна справедливість” – 331 грн., “Патріот” – 272 грн., “Українська стратегія Гройсмана” – 265 грн., “Сила права” – 235 грн., “Опозиційний блок” – 214 грн., “Радикальна партія Олега Ляшка” – 198 грн., “Громадянська позиція” – 195 грн., “Рух Нових Сил” Міхеіла Саакашвілі – 158 грн., “Сила Людей” – 149 грн., ВО “Свобода” – 90 грн., “Сила і честь” – 56 грн., “Партія Зелених України” – 44 грн.
Як повідомлялось, партія “Європейська солідарність” офіційно витратила на парламентську кампанію 99,5 мільйона гривень.
Під час виборчої кампанії партії та кандидати витратили на політичну рекламу у Facebook понад 1 мільйон 800 тисяч доларів США, тобто 48 мільйонів гривень.
Найбільше коштів – близько 230 тисяч доларів – на агітацію у Facebook витратила політична партія “Голос”, розмістивши у соцмережі 470 рекламних записів. У проміжному звіті партія зазначила витрати на рекламні послуги в соцмережі у розмірі 1,5 мільйона гривень.
Партія “Європейська Солідарність” із 23 травня до 15 липня розмістила у Facebook 250 рекламних дописів на суму більше 209 780 доларів.