Стали відомими результати найбільшого міжнародного моніторингового дослідження якості освіти ― Programme for International Student Assessment (PISA). У ньому вперше взяла участь і Україна. На жаль, результати виявилися невтішними для нас. За рівнем навичок читання та знання математики Україна посіла у рейтингу 39 місце, опинившись позаду Польщі, Естонії, Словенії, Білорусі і навіть Росії.
Цей звіт дає об’єктивне відображення стану освіти. 25,9 % учнів не досягнули базового рівня читацької грамотності, а 36 % – математичної грамотності. На думку депутатки партії “Голос” Inna Sovsun, це означає, що вони не можуть бути функціональними членами суспільства. А отже щодо цих дітей наша держава не виконала свого конституційного зобов’язання надати якісну середню освіту».
Одним з ключових висновків PISA щодо України є дуже високий показник нерівності між учнями з різним соціально-економічним статусом. Діти з багатших та більш освічених родин мають удвічі-утричі вищі шанси досягти високих навчальних результатів. Перші зазвичай живуть у великих містах і навчаються у ліцеях, гімназіях та спеціалізованих школах, а другі мешкають у невеликих містах та селах і навчаються у звичайних школах та профтехах. Тож необхідно фокусувати уваги не лише на найкращих учнях, але насамперед на дітях з гіршими стартовими умовами. Потрібно фокусуватись на цій проблемі, бо нерівність має дуже високу ціну для суспільства.
Читайте також: Інклюзія у громаді – нічого для нас без нас