Politerno > Україна і світ > Після епідемії коронавірусу попит на автомобілі зростатиме. Як втікти від пробок

Після епідемії коронавірусу попит на автомобілі зростатиме. Як втікти від пробок

  • 27 Травня, 2020
  • 405 Переглядів
  • 0

Після першого етапу послаблення карантину водії почали скаржитися на аномальні затори на дорогах.

Про це йдеться у статті на ЕП “Влада дала сигнал купувати автомобілі”. Чому до Києва повернулися затори і як вирішити проблему”.

Експерти прогнозують, що після епідемії коронавірусу люди дбатимуть про власну безпеку і попит на автомобілі тільки зростатиме.

Слід зазначити, що проблема переповнених доріг торкнеться не лише Києва.

До введення карантину середньодобова затримка в Києві становила близько 50%. Затримка суттєво зростала у години пік. Наприклад, увечері 10 березня вона сягнула 120%. Це означає, що 30-хвилинна поїздка на порожніх дорогах перетворювалася на 66-хвилинну поїздку.

Затори – явище не тільки технічне. Кожна втрачена у заторах хвилина – це недовироблений валовий національний продукт Києва.

Карантин призвів до зниження ділової активності. Трафік в місті зменшився, а з ним – і затори.

Компанія “А+С Україна”, яка займається транспортним плануванням, зафіксувала зменшення середнього показника затримки у перші тижні карантину до 17%. З 23 квітня кількість автомобілів на дорогах почала зростати.

Поступово середня затримка збільшувалася до 22%, 28%, 33% і 21 травня сягнула 59%. Затримка на піку становила 139%, що означає збільшення тривалості поїздки майже у 2,5 разу.

“Нічого надзвичайного не відбувається. Просто люди виходять з карантину”, – каже радник Київського міського голови Максим Бахматов про затори, які повернулися до Києва.

Закриттям громадського транспорту влада підштовхнула населення до придбання автомобілів.

“Уряд сказав людям, що громадський транспорт – для невдах та маргіналів, і він буде закритий у будь-якій незрозумілій ситуації”, – обурюється директор “А+С Україна”.

Автор задається питанням, чому в ЄС рівень автомобілізації удвічі вищий, а час затримки в дорозі нижчий, ніж в Україні? Там давно зрозуміли: необхідно не зменшувати затори, а створювати умови для комфортного перевезення якомога більшої кількості людей.

“У Києві коефіцієнт автомобілекористування становить 0,88. Це означає, що кожен власник легкового автомобіля, який має до нього вільний доступ, з імовірністю 88% обере його як засіб пересування”, – пояснює Беспалов.

У ЄС коефіцієнт автомобілекористування варіюється від 30% до 50%.

Епідемія COVID-19 змусила місцеву владу по всьому світу переглянути свої підходи до розвантаження громадського транспорту та забезпечення соціальної відстані між людьми.

У Парижі планують облаштувати 650 км тимчасових велосмуг за дев’ятьма маршрутами. Афіни скасовують автомобільний рух у двох районах міста. Головні вулиці Единбурга будуть тимчасово закриті для автівок, а тротуари розширені.

За даними маркетплейсу Rozetka, які опублікував портал ЛУН, у травні 2020 року попит на електросамокати зріс на 188% порівняно з травнем 2019 року, а на велосипеди – на 182%.

В умовах непрацюючого громадського транспорту елосипеди, моноколеса та електросамокати стали реальною альтернативою для тих, хто не може користуватися таксі через брак коштів.

Повернення заторів, як це не парадоксально, покращить безпеку велосипедистів. Автомобіль, що рухається з швидкістю понад 40 км за год, небезпечний для велосипедиста.

Однак не всі користувачі велосипедів дотримуються ПДД, частина з них рухається тротуарами. Це створює конфліктні ситуації і знижує рівень безпеки пішоходів. Вирішити проблеми двоколісного транспорту повинна цілісна міська політика.



Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь