Politerno > Тернопільщина > Нова рада – нові правила: аналіз  порядку денного першого засідання депутатів ТМР

Нова рада – нові правила: аналіз  порядку денного першого засідання депутатів ТМР

  • 17 Листопада, 2020
  • 976 Переглядів
  • 0

Новообрані депутати визначатимуть “правила гри” на своїй першій сесії. Затверджуватимуть обранці положення та склад комісій, а також новий регламент. На порядок денний винесено 13 питань.

Всього у раді представлено 42 депутати від 6 політичних сил у співвідношенні  близько 66,6 % чоловіків та 33,3 % жінок. Питання порядку денного стосуються затвердження тих процедур та складу виконкому та  комісій, які необхідні для роботи міської ради.

 

За регламентом сесії міської ради: “Перша сесія новообраної міської ради скликається Тернопільською міською територіальною виборчою комісією після обрання міської ради в правомочному складі, її відкриває і веде голова цієї виборчої комісії. Він інформує про підсумки виборів депутатів міської ради, міського голови і визнання їх повноважень”.

Буде створено 7 постійних комісій. Також на засіданні затвердять персональний склад постійних комісій, оберуть секретаря міської ради, за пропозицією міського голови та затвердять старост тернопільської міської громади. До виконавчого комітету має увійти 15 осіб.

У Положенні про постійні комісії Тернопільської міської ради зазначено, що засідання постійних комісій є, як правило, відкритими та гласними”. Але немає окремо прописаних ситуації у яких це правило не діє. До прикладу, у регламенті Львівської міської ради чітко написано: Засідання постійних комісій ради є відкритими і гласними […] Закриті засідання постійної комісії ради для розгляду окремо визначених питань відповідно до законодавства України в інтересах нерозголошення конфіденційної інформації про особу, державної чи іншої таємниці, яка охороняється законами України, проводяться за рішенням постійної комісії ради, прийнятим більшістю голосів від загального складу постійної комісії. На закритому засіданні постійної комісії ради мають право бути присутніми особи, присутність яких визнана постійною комісією ради необхідною”.

Крім цього, депутати  затвердять новий регламент Тернопільської міської ради. Регламент доповнений особливостями ведення сесії міської ради у режимі карантинних обмежень спричинених пандемією Covid-19.“З метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19, пленарні засідання міської ради проводяться за відсутності представників громадськості, виключно у складі міського голови, депутатів міської ради, доповідачів, старост, представників управління організаційно-виконавчої роботи, управління правового забезпечення, відділу зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації, відділу діджиталізації та програмування. Також сесії міської ради можуть проводитися в приміщенні, яке забезпечує дотримання соціальної дистанції (за пропозицією міського голови)” йдеться у проекті регламенту.

Проаналізувавши Положення про постійні депутатські комісії та Регламент Тернопільської міської ради VIII скликання, представники Центру громадського контролю “ДІЙ!” в Тернополі пропонують внести депутатам такі поправки до документів:

  • Рекомендуємо у Регламенті Тернопільської міської ради VIII об’єднати п.16 та 17 статті 46 Розділу III та замінити на “У зв’язку із запровадженням протиепідемічними заходами на території Тернопільської міської територіальної громади, з метою запобігання поширення коронавірусу COVID-19, представники громадськості можуть взяти участь у пленарному засіданні міської ради за умови попередньої реєстрації не пізніше, ніж за 1 робочий день до проведення засідання у Відділі звернень та контролю документообігу управління організаційно-виконавчої роботи. Міський голова повинен вирішити перед початком пленарного засідання питання про його проведення в приміщенні, яке забезпечить присутність усіх бажаючих та дотримання соціальної дистанції. Такими приміщеннями можуть бути зали пленарних засідань, актові зали адмінбудівель, концертні і виставкові зали тощо.” 

Це забезпечить участь громадськості у прийнятті рішень та висловлення власної думки чи позиції перед пленарним засіданням. Також, щоб депутати могли поставити запитання до громадян щодо проектів рішень, які їх стосуються. Зокрема, у проекті рішення у реченні про виключний перелік осіб, що можуть бути присутніми, не згадано представників ЗМІ.

Центр громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі

Довідка: Центр громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» та Посольства Королівства Нідерланди в Україні. Зміст цієї статті не обов’язково збігається з їхньою позицією.

 



Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE