Politerno > Україна і світ > Журналісти телеканалу “Дом” заявили, що Офіс президента вказував їм, як писати новини

Журналісти телеканалу “Дом” заявили, що Офіс президента вказував їм, як писати новини

  • 22 Листопада, 2021
  • 282 Переглядів
  • 0

Офіс президента давав вказівки журналістам телеканалу “Дом” щодо цензурування новин.

Про це “Українській правді” розповіли колишні працівники каналу.

УП повідомляє, що неофіційним керівником каналу був режисер серіалу “Слуга народу”, росіянин Олексій Кирющенко.

“Офіційно каналом, як і всім ДП “Державна платформа іномовлення”, керувала і керує Юлія Островська, яка раніше працювала директоркою з виробництва в студії “Квартал-95”. Перший рік на позиції креативного редактора з нею працював Максим Кречетов, що перед запуском “Дому” якраз пішов з директорату інформполітики в ОП, але ще лишається в Раді з питань свободи слова при президенті”, – ідеться в матеріалі.

На останній сходинці, між керівництвом і журналістами, випусковими редакторами, перебувала Ксенія Герасименко, яка відповідала за новини.

Саме Герасименко, за словами двох колишніх працівників каналу, передавала вказівки з написання новин від ОП, сварила працівників за те, що вони “перемогу подали не як перемогу”, а потім зачищала ці повідомлення в месенджерах.

За вказівками “зверху”, журналісти мали називати фронт лише “лінією розмежування”, а бойовиків – “незаконними збройними формуваннями”. Не можна було використовувати слова: “війна”, “конфлікт”, “ворог”.

“Частина вказівок були усними або “і так зрозумілими з позиції Ксенії”, тобто керівниці новин. Працівники мали постійно згадувати в новинах Зеленського, ОП, президентські програми “Велике будівництво”, кредити “5–7–9%” та добре відгукуватися про тогочасного очільника Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексія Резнікова”, – повідомляється в статті. Також зазначається, що журналістам не можна було згадувати Петра Порошенка.

УП повідомляє, що намагалась отримати позицію телеканалу “Дом”, але керівництво, “отримавши запитання, назвало їх провокаційними та не знайшло на них часу”.

Державний телеканал “Дом” був створений у березні 2020 року для мовлення на тимчасово окуповані території України. У жовтні 2021 року “Детектор медіа” повідомив, що “Дом” витратив 30 млн грн на всеукраїнську рекламу, в якій не згадуються переселенці чи окуповані території.

Нагадаємо, 8 листопада на сайті видання з’явилася заява про тимчасову зупинку роботи “для перезавантаження”. Водночас, працівники редакції повідомили, що видання закрили повністю, а їх раптово звільнили, позбавивши доступу до сайту й сторінок у соцмережах. Як повідомила головний редактор “Української правди” Севгіль Мусаєва, у Kyiv Post кілька тижнів тому виникли проблеми через тиск Офісу Президента на видавця бізнесмена Аднана Ківана.

Як заявила колишня журналістка видання Анна Миронюк, на видання Kyiv Post здійснювали тиск генпрокурорка Ірина Венедіктова та депутати від “Слуги народу”.

Ведуча ток-шоу “Зворотний відлік” на телеканалі “UA: Перший” Мирослава Барчук заявила, що Офіс президента висуває журналістам умови і ставить ультиматуми про присутність “слуг народу” в ефірі.

Через деякий час редакція програми “Свобода слова Савіка Шустера” заявила, що зазнає тиску на свободу слова.

Медіарух закликав журналістів створити самоврядну організацію, аби протистати системі політичного та комерційного тиску на свободу слова в Україні.

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь