Politerno > Тернопільщина > Хвилька і заклеїні вікна – “це крінж”. Навіть дизайн громадського транспорту у Тернополі обрали нечесно

Хвилька і заклеїні вікна – “це крінж”. Навіть дизайн громадського транспорту у Тернополі обрали нечесно

  • 12 Травня, 2025
  • 499 Переглядів
  • Comments Off

Тернопільська міська рада затвердила єдине брендування громадського транспорту – дизайн-переможець зазнав критики в колах урбаністів у різних містах України.

1 квітня завершилось опитування мешканців Тернопільської міської територіальної громади на порталі «е-Тернопіль» щодо вибору бренду для громадського транспорту міста.

В опитуванні переміг варіант, запропонований ТОВ «НТ Дорбудпроект». Відтепер його обов’язково наноситимуть на автобуси та тролейбуси міста.

Одні спостерігачі натякають, що результати підтасували, а інші – називають дизайн «крінжем».

Також незрозуміло, чому комісія затвердила лише п’ять варіантів із сорока поданих.

Проєкт розкритикували в спільноті Ne:Urban. Там зазначили, що до фінального голосування були допущені два варіанти, які плагіатять інші міста (другий і п’ятий варіант). Зокрема, в шортлісті конкурсу були незмінені лівреї київського та львівського транспорту, які в умовах справедливого конкурсу навіть не пройшли б технічний відбір. Тому переможець змагався лише з двома іншими варіантами.

На думку фахівців, умови конкурсу мали б бути точніше окреслені організаторами. А саме, для візуалізації мали б пропонуватися конкретні ракурси конкретних одиниць рухомого складу, а не вибірково – маршрутка у першому варіанті, або рендер автобуса, якого ніколи не було в Тернополі, в третьому переможному варіанті.

“” Читайте по темі: “Трупний ряд” та “мертві” лінії. Як у Надала вбивають електротранспортну галузь Тернополя

Серед недоліків дизайну-переможця фахівці вказують на те, що малюнок Тернопільського замку закриває вікна, його складно адаптувати під різні моделі рухомого складу і він непрактичний в плані заміни частин кузова під час ремонтів. Контури кольорів не відповідають формам кузова, а сам дизайн виглядає не дуже естетично.

Спільнота «Промобільність» також висловила свою думку щодо конкурсу. Вони поділилися відео про те, як львівський урбаніст Олександр Шутюк створював дизайн для цього конкурсу.

Він сам не висловлював особливого негативу щодо відбору, але в коментарях люди критикували й дизайн-переможець, й натякали, що компанія «Дорбудпроект» — один з організаторів конкурсу і могла вплинути на результат.

Звертає на себе увагу варіант, який був відкинутий комісією, але який високо оцінили експерти. Окрім красивого і яскравого зовнішнього виду такий варіант фарбування має історичну і практичну цінність. Основними кольорами пропонувалися білий, синій і жовтий.

Це історично тернопільська ліврея. Таке фарбування уже використовувалось в Тернополі з 1995-го по середину 2000-х років на тролейбусах SKODA-14Tг, що надходили із Чехії після капітального ремонту.

Така схема фарбування була розроблена чеськими дизайнерами спеціально для нашого міста, і ніде більше не використовувалась. Тролейбуси в такій лівреї виглядали дуже яскраво, виділяючись в потоці транспорту.

Адаптація під Електрон Т19 та MAN

Досвід використання такої лівреї в 90-х роках показав, що на даному фарбуванні не так помітне забруднення кузова, що неминуче буває у весняно-осінній період. Транспорт пофарбований у таку ліврею виглядає акуратно навіть в період поганої погоди.

Нагадаємо, у відповідь на оприлюднені Transparency International Ukraine докази брехні Тернопільська міська рада опублікувала позицію котру організація вважає неприйнятною. Transparency International Ukraine заявила, що Тернопільська міська рада намагається звести серйозні порушення до «неналежного контролю», хоча фактично йдеться про системні підміни даних. 

Діліться у соцмережах:

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE