Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області віддала тендер на 294 млн гривень консорціуму, до якого мають відношення наближена до голови цієї служби особа та кілька скандальних компаній.
Йдеться про Консорціум «Глобал роадс груп» який отримає сотні мільйонів за експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення в Тернопільській області.
Договір між замовником та виконавцем підписано 7 травня.
Звертає на себе увагу той факт, що процедуру закупівлі було оголошено 12 лютого 2025, в той час як Консорціум «Глобал роадс груп» зареєстрований за три місяці до цього – 5 листопада 2024 року.
До консорціуму входять ТОВ «Спец-буд стандарт» із 50% статутного капіталу та ТОВ «Глобал Білд Інжиніринг» й ТОВ «Юніотрансбілдінг» по 25% кожна.
«Глобал Білд Інжиніринг» та сумнівна відбудова Херсонщини
Власником ТОВ «Глобал Білд Інжиніринг» раніше значився Гладун Павло Ярославович, який у 2020 році безуспішно балотувався до Тернопільської обласної ради. Ця компанія у 2019 році обслуговувала всі місцеві дороги в Теребовлянському районі. Згодом Гладун, судячи з реєстрів, продав товариство Толстікову Сергію Івановичу. Нині він є одним з бенефіціарів консорціуму.
Минулого року ця компанія отримала сотні мільйонів гривень на відбудову школи та сільської ради в двох населених пунктах Херсонщини. Журналісти Bihus.info писали, що ТОВ «Глобал Білд Інжиніринг» придбала група бізнесменів, що раніше займалася автодорогами на сході України. Це може підтверджуватися зміною директора фірми – ним на початку 2024-го став Олександр Сєнченко з Донеччини, який раніше очолював «Першу українську дорожньо-будівельну компанію».
Також цю фірму пов’язують з нещодавно призначеним заступником голови Херсонської ОВА, який і відповідає за відбудову в області. Також журналісти знайшли зв’язки цієї фірми з «Великим будівництвом» та скандальним ексзаступником голови Нацполу Дмитро Тишлеком.
Як зазначали розслідувачі, «Глобал Білд Інжиніринг» завищує ціни у кошторисах і є фігурантом кримінальних проваджень.
ТОВ «Юніотрансбілдінг» та скандальні тендери на Донеччині
ТОВ «Юніотрансбілдінг» (ЮТБ) ЗМІ називають улюбленим підрядником комунальників Донеччини. Пишуть, що компанія не має достатньої матеріально-технічної бази, трудового та інших ресурсів і фігурує у кримінальній справі, проте продовжує отримувати мільйонні контракти.
У 2023 році товариство виграло тендерів у Донцькій області на суму понад 663 мільйони гривень. За їхніми результатами було укладено 120 договорів. 2022 рік був не менш плідним — 22 перемоги на понад 6 мільйонів.
У липні минулого року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Донецькій області уклало з ЮТБ договір та перерахувало 28 мільйонів гривень за експлуатаційне утримання доріг.
Для виконання цього договору товариство орендувало техніку у ТОВ «Спец Транс Груп 2023», серед засновників якої значиться Евеліна Подосовська — ймовірно, дружина власника «Юніотрансбілдінг» Андрія Подосовського.
На початку листопада 2023 року директором товариства став Сущенко Станіслав Володимирович, підприємецьз Мирнограда, який займається виробництвом будівельних матеріалів із пластмас. Його пов’язують з колишнім мером Мирнограда та Покровська Русланом Требушкіним та його рідним братом.
На початку 2024 року діяльність «Юніотрансбілдінг» стала предметом уваги Донецької обласної прокуратури, яка звернулася до господарського суду із позовною заявою до Департаменту розвитку базових галузей промисловості Донецької ОДА та ЮТБ про визнання недійсним договору на капітальний ремонт мосту на км 18+570 автомобільної дороги загального користування місцевого значення О0527 Лиман-Лозове-/на Радьківські Піски.
23 січня провадження було закрито за клопотанням прокурора. Сторони внесли зміни до угоди, зменшивши вартість робіт на суму коштів, передбачених на покриття ризику. Як зазначив прокурор у клопотанні про закриття провадження, «… наразі загроза безпідставного витрачання (переплати) державних коштів припинила існування та не створює можливості порушення державних інтересів».
Діяльність «Юніотрансбілдінг» згадується й у кримінальній справі № 42022000000001294.
ЮТБ входить до списку підконтрольних суб`єктів господарювання, які є інструментом вчинення кримінальних правопорушень. В Ухвалі Київського апеляційного суду в рамках кримінального провадження зазначається, що існує однаковий шаблон для створення та ведення бізнесу, де одна особа виступає як засновник і голова компаній, адреса та контактні дані збігаються, а фірми користуються послугами одних і тих самих банків. Ці особи та компанії намагаються уникнути сплати податків на прибуток. Це відбувається шляхом укладання угод про факторинг та переуступку боргів, що призводить до збільшення витрат у фінансових звітах.
Згідно з інформацією, суб’єкт підприємництва, який є замовником послуг і отримує користь у цій схемі, у звітному періоді вигадує витрати, включаючи борг та відсотки за нього (які насправді знову повертаються до нього), відповідно до угод про факторинг.
Чим завершилося і чи завершилося взагалі зазначене кримінальне провадження – невідомо.
З цього всього виходить, що ТОВ «Юніотрансбілдінг», ймовірно, є дуже ризикованим підприємством для співпраці, оскільки немає достатньої матеріально-технічної бази, трудового та інших ресурсів і вже фігурує у кримінальній справі. Проте з якихось причин вона продовжує бути улюбленим підрядником комунальників Донеччини.
ТОВ «Спец-буд стандарт» та родина Довгошиї
Своєю чергою ТОВ «Спец-буд стандарт» теж не менш скандальна компанія, пов’язана з родиною керівника Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області Миколи Довгошиї. Зокрема, про неї наше видання згадувало у журналістському розслідуванні «Дорожня мафія Тернопільщини. Керівник Служби відновлення віддав понад 38 мільйонів колишній фірмі свого батька» в контексті тендеру на 38 мільйонів 400 тисяч щодо експлуатаційного утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Т-20-14 Підволочиськ – Скалат.
Власником ТОВ «Спец-буд стандарт» до 2018 року був батько голови Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області Миколи Довгошиї – Григорій Павлович Довгошия. Нині ТОВ «Спец-буд стандарт» переписане на Петра Франковича Зембу, відомого в Скалаті підприємця, який володіє фермерським господарством «Украгропол».
Григорій Довгошия та Петро Земба живуть у сусідніх, споріднених селах і дружать з дитинства. За даними нашого видання, свого часу пан Григорій працював на підприємстві пана Петра і між ними встановлено родинні відносини.
Слід відзначити, що минулого року Микола Довгошия подав позов до редактора нашого видання про захист честі і гідності відносно згаданого розслідування. Зокрема, пан Микола заперечував прив’язку батька до компанії «Спец-буд стандарт» та намагався зачепитися за слово «односельчани», яке було вжито відносно Григорія Довгошиї та Петра Земби.
В суді сторона відповідача доводила, що села Старий Скалат та Новосілці нехай і є окремим селами, та все ж, за своєю суттю, є одним цілим, так як між ними немає навіть дороги – вони утворюють один населений пункт. Також в суді була доведена брехня Миколи Довгошиї відносно його неучасті у розслідування проти ТОВ «Техно-буд-центр», коли він працював у поліції оперуповноваженим.
Суд став на сторону редактора Politerno Андрія Щесняка, з чим Микола Довгошия не погодився й подав апеляцію, яка зараз в процесі розгляду.
Тож наше видання стверджує, що ТОВ «Спец-буд стандарт» міцно пов’язане з керівником Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області Миколою Довгошиєю, а згаданий вище тендер з консорціумом, до якого входить ця компанія – має усі ознаки корупційного правопорушення.
“” Читайте по темі: Дорожня мафія Тернопільщини. Ч.2. Як Довгошия “мутив” справи з нардепом Василівим та наживався на підрядах служби, яку очолює
Замість висновку
Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Сергій Сухомлин у лютому цього року розкритикував останні на той час чотири тендери служби відновлення та розвитку інфраструктури у Тернопільській області на загальну суму – 1,7 млрд грн.
Як відомо, у Тернопільській ОВА пояснили таку значну суму на утримання доріг краю необхідністю.
Натомість, Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Сергій Сухомлин вбачає тут корупційну складову.
“Приклад — Тернопільська область. Коли ми бачимо чотири тендери під різні умови, — це один із показників намагання провести тендер під конкретні компанії! Так, Агентство відновлення може лише рекомендувати. Але це не означає, що ми нічого не помічаємо і не будемо діяти (до того ж, на наше прохання не зреагували). Зробимо все, аби виправити цю ситуацію та зробити так, щоб подібних більше не виникало”, – пояснив Сухомлин.
