Politerno > Статті > Україна і світ > Імідж понад усе: Порошенко платить 600 тисяч доларів на рік — за послуги з лобізму в США

Імідж понад усе: Порошенко платить 600 тисяч доларів на рік — за послуги з лобізму в США

  • 24 Липня, 2017
  • 1456 Переглядів
  • 0

Адміністрація Президента України найняла американську компанію “BGR Group”, яка спеціалізується на лобізмі та піарі.

Інформацію про це можна знайти на сайті відділу реєстрації іноземних агентів (FARA) міністерства юстиції США у відкритому доступі, повідомляє видання Експрес.

“BGR Group” входить у топ-25 найвпливовіших лобістських компаній США. Компанія була заснована в 1991 році трьома республіканцями – Гейлі Барбуром, Ланні Гріффітом та Едом Роджерсом. Назва BGR – це абревіатура з перших літер прізвищ засновників.

Минулого року дохід лише від надання лобістських послуг BGR становив 12 мільйонів доларів! Відомо, що Україна виплачуватиме американським лобістам 50 тисяч доларів щомісячно. Тобто на українській владі BGR у 2017-ому заробить небагато-немало 600 тисяч доларів (майже 16 мільйонів гривень).

Цікаво, що “BGR Group” свого часу просувала у Вашингтоні інтереси як відомих компаній (“Airbus”, “Chevron”, “Toyota”), так і окремих урядів (Індії, Південної Кореї, Бангладешу).

Які послуги може отримати Адміністрація Президента України за чималі кошти? Докладніше про це — у розмові з Богданом Яременком, експертом із питань зовнішньої та безпекової політики та юристом Ростиславом Кравцем.

– Що ще відомо про лобістську компанію “BGR Group”?

Р. Кравець: – В Америці лобізм – окремий бізнес, який оподатковується й чітко контролюється. Для таких компаній виписані певні правила, які, наприклад, передбачають суворе покарання за підкуп посадових осіб. Лобісти або їхні організації повинні офіційно реєструватися в обох палатах парламенту США кожні три місяці.

Реєстрація лобістів є електронною і до неї відкритий громадський доступ. Одним із засновників BGR є колишній губернатор штату Міссісіпі Гейлі Барбур. При цьому він є палким прихильником Трампа й відкрито підтримував його на виборах. Вважається, що в них тісні стосунки, які дають сподівання на те, що той чи інший законопроект, та чи інша ініціатива будуть підтримані адміністрацією США.

На офіційному сайті мін’юсту США, який контролює лобістські компанії, є повідомлення, що уряд України найняв цю компанію для покращення іміджу України серед американських інвесторів з метою залучення інвестицій. Річ у тому, що всі фізичні особи та фірми, які виконують замовлення іноземних урядів, повинні повідомляти про такі дії та оприлюднювати дані про клієнтів та контракти, про розмір грошової винагороди за послуги.

Вартість цієї роботи оцінена в 50 тисяч доларів щомісячно. Наприкінці року компанія повинна відзвітувати про свою роботу перед замовниками.

– Які послуги переважно надає ця компанія?

Б. Яременко: – “BGR Group” надає повний перелік послуг у сфері своєї діяльності (це лобіювання інтресів державних інституцій та приватних компаній в Конгресі, Білому домі), але їх визнаним “коником” є робота зі ЗМІ. Традиційно наші можновладці використовують засоби масової інформації для просування себе, коханих, чи зведення рахунків із опонентами.

А ось про вдалі PR-компанії в інтересах України багато чути не довелося. Перелік послуг, які має надати компанія “BGR Group” для АП України, визначається контрактом. Але він, на жаль, недоступний.

Р. Кравець: – Американські газети та журнали сприймають нашого Президента як корупціонера, який фактично зрадив як українців, так і сподівання, які на нього покладала світова спільнота. Бо, окрім якихось закликів, лозунгів, декларацій, ніяких реформ у нас нема. Яскравим прикладом є судова реформа.

Навіть посол США в Україні Марі Йованович не витримала й сказала нещодавно, що такий відбір до Верховного Суду і така судова рефора, яку в нас намагаються запровадити, викликають занепокоєння. Скоріше за все, цю компанію найняли для покращення іміджу самого Президента в США, а не країни.

З одного боку, 50 тисяч доларів для Америки це не дуже великі гроші, й створити певний інформаційний фон за них дуже важко. Це може бути декілька публікацій у відомій газеті. Але з іншого — ці гроші закладено до нашого бюджету як офіційні витрати. Тобто це кошти платників податків, і ми маємо знати, куди й навіщо вони йдуть.

– Як відомо, українські політики активно користуються послугами лобістських компаній. Наприклад, відомо, що інтереси Юлії Тимошенко в США лобіює компанія “Wiley Rein”. Навіщо їй це?

Р. Кравець: – Послугами лобістів користуються і нинішні політики та чиновники, й колишні, та платять за це шалені гроші. Останній яскравий приклад – голова Нацбанку Гонтарева. У закордонних виданнях навесні була хвиля інтерв’ю про те, як вона рятувала банківський сектор України. Наші політики в такий спосіб намагаються побудувати правильний імідж на Заході.

Леся Ясинчук

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE