Навіть коли доказова база була неповною, то все вказувало на те, що “диспетчери вели літак до катастрофи”.
Про це, з посиланням на заявиву міністра оборони Польщі Антоній Мацеревич, повідомляє ZN.ua.
Зокрема, мінстр зазначив, що дії диспетчерів вишки “Смоленськ-Північний” призвели до ситуації, яка наблизила до катастрофи літак ТУ-154М президента Польщі Леха Качиньського, на борту якого знаходилися також представники політичної, військової та культурної еліти країни.
“Доказова база, яку зібрала група слідчих, а більшою мірою Комісія з розслідування авіакатастроф державної авіації, є дуже переконливою. Вона показує, що ці дії були свідомими і було бажання призвести до катастрофи”, – сказав Мацеревич, передає польський телеканал Republika.
Міністр оборони наголосив, що навіть коли доказова база була неповною, то все вказувало на те, що російські “диспетчери вели літак до катастрофи”, а пілот президентського літака Аркадіуш Протасюк до останнього намагався “уникнути цієї пастки”.
Мацеревич зазначив, що якщо б літак не був доведений диспетчерами так низько до землі, то “складніше було б організувати хаос, з яким ми маємо справу сьогодні”.
“Літак, який би розпався на висоті 50, 60 або 150 метрів над землею, не міг би показати, що це була природна катастрофа”, – додав Мацеревич.
Раніше повідомлялось, що у розпорядженні комісії, що розслідує обставини катастрофи Ту-154М під Смоленськом, у якій загинув президент Польщі Лех Качинський, з’явилися нові аудіозаписи.
Як відомо, 10 квітня 2010 року, неподалік від військового аеродрому під Смоленськом в РФ розбився літак Ту-154М з польським президентом Польщі Лехом Качиньським та представниками політичної, військової та культурної еліти Польщі. Загинули всі 96 чоловік, що знаходилися на борту.
Згідно з висновками Міждержавного авіаційного комітету, причиною катастрофи стали неправильні дії екіпажу.
Але в 2015 році нова влада Польщі повернулися до цієї теми.
А на початку березня 2016 року було відновлено розслідування за фактом аварії літака.
На початку квітня стало відомо, що прокуратура Польщі сформулювала нові звинувачення на адресу російських диспетчерів і третьої особи на вежі контролю за польотами у справі розслідування Смоленської катастрофи.