Основними замовниками “джинси” у засобах масової інформації у 2017 році стали “Опозиційний блок”, “Радикальна партія” і Тернопільська облдержадміністрація.
Як повідомляє ІМІ , про це на засіданні круглого столу на тему “Презентація та публічне обговорення результатів моніторингів українських ЗМІ” проінформувала керівник аналітичного відділу Інституту масової інформації Олена Голуб.
“Основними замовниками «джинси» у 2017 році стали Опозиційний блок – 20 відсотків, Радикальна партія – 12 відсотків, Тернопільська ОДА – 11 відсотків, Житомирська ОДА – 8 відсотків, Віктор Медведчук – 7 відсотків”, – сказала вона.
За її словами, цей рік у плані замовлених матеріалів був «стабільно напружений. В принципі стрибків особливих не було».
Так, в Інтернет-ЗМІ значно переважала політична «джинса» над комерційною – 86 % політичної і лише 14 % комерційної. Натомість у друкованих ЗМІ це 50 на 50.
Стосовно друкованих ЗМІ великий вплив має медіа-власник. Як приклад вона навела газету “Сьогодні”, де немає жодного випуску без реклами штаба Ріната Ахметова. А сайт “Обозреватель” переважно висвітлює Олега Ляшка і “Опозиційний блок”.
Агентство УНІАН висвітлює матеріали, “які виглядають дивними для центральної інформаційної агенції. Наприклад, Барна поїхав у районний центр Тернопільської області”. На думку Голуб, це не зовсім всеукраїнська новина.
Також вона зазначила, що Віктор Медведчук постійно з’являється на сайті “Кореспондент”. Партія “Відродження” фігурує на УНІАН і на “Обозревателі”.
Переважна більшість ЗМІ висвітлює неетично події в країні.
“Лакмусовим папірцем стала аварія у Харкові. З 10 Інтернет-ЗМІ лише три не назвали Зайцеву у перший день винуватицею. Це – Укрінформ, Ліга і 112 канал. Всі інші назвали винною. Тобто, презумпції невинуватості в українських ЗМІ практично не існує”, – зауважила Голуб.