Politerno > Тернопільщина > “Відновлення аеропорту” часів Головка. Два незаконних призначення Пуківського. Ч.3. Заява про злочин

“Відновлення аеропорту” часів Головка. Два незаконних призначення Пуківського. Ч.3. Заява про злочин

  • 18 Грудня, 2021
  • 2707 Переглядів
  • 0

У третій частині розслідування ми розповімо про незаконне призначення Артема Пуківського на посаду виконувача обов’язків керівника аеропорту «Тернопіль».

Забігаючи на перед і спираючись на попередні частини розслідування, робимо основний висновок: головною причиною просування головою облради Михайлом Головком Артема Пуківського на цю посаду, аж до нехтування повітряним кодексом та іншими законодавчими актами, які регулюють призначення керівників цивільних аеродромів/аеропортів України, можна вважати – бажання топ-чиновника впливати на тендерний комітет аеропорту через свою людину з метою визнання ТОВ «УКРАВІАПРЕКТ» переможцем відкритих торгів.

А тепер про все по-порядку:

1-го вересня 2021 року за усним розпорядженням голови обласної ради Михайла Головка керівник аеропорту Тернопіль приймає на посаду заступника директора з авіаційної безпеки Пуківського А.І. за суміщенням, оскільки на той час його основним місцем його роботи була посада  директора ПП «Дружба – нафтопродукт».

13-го вересня 2021 року Пуківський А.І., як заступник голови тендерного комітету – заступник директора з авіаційної безпеки, підписує Протокол № 22, в якому визначається переможцем процедури відкритих торгів згідно предмету закупівлі: «ПРОЕКТУВАННЯ РЕКОНСТРУКЦІЇ  ШТУЧНОЇ ЗЛІТНО-ПОСАДКОВОЇ СМУГИ АЕРОДРОМНОГО КОМПЛЕКСУ ЦІЛІСНОГО МАЙНОВОГО КОМПЛЕКСУ АЕРОПОРТУ «ТЕРНОПІЛЬ» – ТОВ «УКРАВІАПРОЕКТ».

27-го вересня 2021 року Пуківський А.І. стає виконувачем обов’язків директора аеропорту «Тернопіль». У розпорядженні голови обласної ради № 257 від 20 вересня 2021 року вказано про наступне: розглянувши заяви Малецького Юрія Богдановича від 14 вересня 2021 року про звільнення його з 25 вересня 2021 року з посади директора Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс» за угодою сторін, Пуківського Артема Ігоровича – заступника директора Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс» від 14 вересня 2021 року про призначення його виконуючим обов’язки на посаді директора Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс», враховуючи рекомендації постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань законності, запобігання корупції, регламенту, депутатської діяльності та здійснення демократичного цивільного контролю за сектором безпеки, оборони і правоохоронними органами…

Скріншот новини з сайту “Погляд”

А вже 28-го вересня 2021 року замовником процедури закупівель в 20:28 викладено ПОЯСНЕННЯ щодо скарги UA-2021-08-14-000037-c.a3, підписане заступником тендерного комітету – виконувачем обов’язки директора аеропорту «Тернопіль» Пуківським А.І.

А тепер повернемося до першого «призначення» Пуківського на посаду заступника директора з авіаційної безпеки Пуківського А.І. за сумісництвом.

Отримавши коментар та консультацію від Державної авіаційної служби України, а також ознайомившись із нормативними документами, ми з’ясували, що відповідно до пункту 19 Державної програми авіаційної безпеки цивільної авіації, затвердженої Законом України від 21.03.2017 № 1965-VIII до обов’язків керівника аеропорту, експлуатанта аеродрому, експлуатанта аеропорту відповідно до цієї Програми зокрема належить:

введення до штатної структури аеропорту посади заступника керівника аеропорту з авіаційної безпеки та наділення його повноваженнями для забезпечення організації виконання програми авіаційної безпеки аеропорту.

А тепер увага! Призначення на зазначену посаду здійснюється виключно після погодження кандидатури уповноваженим органом з питань цивільної авіації.

Погодження кандидатури на посаду заступника керівника аеропорту, експлуатанта аеродрому, експлуатанта аеропорту з авіаційної безпеки Державіаслужбою здійснюється за стандартною процедурою, а саме – шляхом направлення листа з відповідними матеріалами кандидата на посаду заступника керівника аеропорту, експлуатанта аеродрому, експлуатанта аеропорту з авіаційної безпеки на ім’я голови Державіаслужби.

Призначати на посаду заступника керівника аеропорту, експлуатанта аеродрому, експлуатанта аеропорту з авіаційної безпеки за суміщенням – забороняється.

Рекомендованим переліком документів, що додаються до листа, є:

– копія сертифікату про підготовку кандидата за програмою підготовки вищого керівного складу з АБ у сертифікованому НТЦ;

– копія наказу на призначення кандидата на посаду виконуючого обов’язки заступника керівника САД з АБ (у разі призначення);

– копія диплома про вищу освіту кандидата;

– результати перевірки кандидата у правоохоронних органах;

– копії сертифікату та медичної довідки про наркологічний та психіатричний огляд;

– копія сертифікату про проходження кандидатом базової підготовки персоналу САБ у сертифікованому НТЦ;

– картка погодження кандидата, засвідчена особистим підписом;

– автобіографія кандидата;

– службова характеристика кандидата.

У разі надання підтверджуючих документів за зазначеними вимогами запропонована кандидатура виноситься на розгляд атестаційної комісії з атестації та надання пропозицій щодо погодження призначення заступників керівників суб’єктів авіаційної діяльності з авіаційної безпеки.

На адресу Державної авіаційної служби України від керівництва аеропорту Тернопіль в продовж серпня 2021 року не надходили жодні документи щодо розгляду кандидатури Пуківського Артема Ігоровича на посаду Заступника директора з авіаційної безпеки.

Отже, призначення Артема Пуківського на посаду Заступника директора з авіаційної діяльності аеропорту «Тернопіль» є незаконним.

Тобто, у заяві Пуківського від 14 вересня 2021 року на ім’я голови обласної ради пана Головка, на підставі якої Розпорядженням № 257 від 20 вересня 2021 року його з 27 вересня 2021 року призначено на посаду виконувача обов’язків директора аеропорту, сам заявник вказує посаду, на яку був призначений незаконно.

Також є дуже дивним Рішення № 59/14 від 23 вересня 2021 року постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування, архітектури, будівництва, енергетики, транспорту, дорожнього та житлово-комунального господарства, де головою комісії є пан Лебонтов С.В., соратник Пуківського по партії «За майбутнє» на місцевих вибора. Зокрема, комісія Лебонтова, розглянувши заяви Малецького Юрія Богдановича від 14 вересня 2021 року та Пуківського Артема Ігоровича від 14 вересня 2021 року, заслухавши Пуківського Артема Ігоровича, вирішила:

1.    Рекомендувати голові Тернопільської  обласної  ради  звільнити Малецького Юрія Богдановича з посади директора Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс» за угодою сторін.

2.    До  остаточного  вирішення   Тернопільською  обласною  радою кадрового питання призначити з 27 вересня 2021 року заступника директора з кадрових питань Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс» Пуківського Артема Ігоровича виконучим обов’язки на посаді директора Тернопільського обласного комунального підприємства «Фірма «Тернопільавіаавтотранс».

Мало того, що у даному рішенні комісії, яке підтримав Лебонтов й інші представники політичної партії «За майбутнє», проглядається конфлікт інтересів і взагалі відсутність законності, так ще й у штатному розписі аеропорту «Тернопіль» не має такої посади як заступник директора з кадрових питань. Пуківського було прийнято на роботу згідно його поданої заяви на посаду – заступника директора з авіаційної безпеки.

В самому розпорядженні № 257 від 20 вересня 2021 року зазначається підстава розпорядження:

враховуючи рекомендації постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань законності, запобігання корупції, регламенту, депутатської діяльності та здійснення демократичного цивільного контролю за сектором безпеки, оборони і правоохоронними органами,

а оприлюднено рішення постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань розвитку місцевого самоврядування, архітектури, будівництва, енергетики, транспорту, дорожнього та житлово-комунального господарства.

Як нам повідомили у Державній авіаційній службі України, Артему Пуківському було двічі відмовлено в погодженні його кандидатури на посаду виконувача обов’язків директора аеропорту «Тернопіль» з наступних причин:

  • на підставі підпункту 10 статті 10 Повітряного Кодексу України Державіаслужба надає погодження кандидатур керівників суб’єктів авіаційної діяльності, представників керівного складу таких суб’єктів, які несуть відповідальність за безпеку авіації, систему управління якістю згідно з авіаційними правилами України.

  • відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників випуск 68 «Авіаційний транспорт», затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 17.07.2002 № 488 (зі змінами), кваліфікаційні вимоги до директора аеропорту – вища освіта другого рівня за ступенем вищої освіти «магістр» та/або післядипломна освіта за галуззю знань «Управління та адміністрування» або «Право» та підвищення кваліфікації в авіаційних навчальних закладах.

  • стаж роботи за посадами керівників нижчого рівня у транспортній галузі – не менше 5 років, в тому числі у авіаційній галузі – не менше 2 років.

  • погодження кандидатур керівників суб’єктів авіаційної діяльності, які не мають авіаційної освіти, надається після проходження ними підготовки відповідно до статті 52 Повітряного Кодексу України.

Артем Пуківський не має стажу роботи за посадами керівників нижчого рівня у транспортній галузі – не менше 5 років, в тому числі у авіаційній галузі – не менше 2 років, його вища освіта за спеціальністю «Міжнародна економіка» ніяк не відповідає спеціальностям «Управління та адміністрування» або «Право». А тому аеропортом «Тернопіль» не надано підтвердження компетентності та достатнього досвіду у сфері управління аеродромним комплексом Артема Пуківського і тому отримано відмову – двічі.

Таким чином голова обласної ради Михайло Головко в порушення ст. 10 Повітряного Кодексу України видав незаконне розпорядження № 257 від 20.09.2021р. про призначення Пуківського А.І. на посаду виконувача обов’язків директора аеропорту Тернопіль.

Адже експлуатантом аеропорту «Тернопіль» згідно державного реєстру цивільних аеродромів/аеропортів України є Тернопільське обласне комунальне підприємство «Фірма «Тернопільавіаавтотранс».

В даному випадку це не є звичайне комунальне підприємство обласної радице є підприємство яке створене обласною радою у 2002 році на підставі Указу Президента України про передачу з державної у комунальну власність регіональних аеропортів/аеродромів цивільної авіації України. Тернопільське обласне комунальне підприємство «Фірма «Тернопільавіаавтотранс» є правонаступником державного підприємства аеропорт «Тернопіль» і єдиним експлуатантом цілісного майнового комплексу аеропорту Тернопіль.

Більше того Михайло Головко та Артем Пуківський були ознайомлені із двома відмовами від Державної авіаційної служби України щодо погодження останнього на посаду керівника аеропорту і приховали цей факт від депутатського корпусу обласної ради.

Рішенням Тернопільської обласної ради від 10 листопада 2021 року затверджено Розпорядження голови обласної ради № 257 від 20 вересня 2021 про призначення виконувачем обов’язків директора Пуківського А.І.

В даному випадку пан Головко за рахунок колегіального рішення депутатів обласної ради фактично затвердив своє незаконне розпорядження № 257 від 20 вересня 2021 року, підставив та ввів в оману весь депутатський корпус обласної ради.


Наше розслідування слід вважати заявою про злочин. Правоохоронці повинні зробити відповідний запит в Державіаслужбу, або витребувати документ про відмову у призначенні Пуківського в ТОКП «Фірма «Тернопільавіаавтотранс».


У наступних розділах ми розповімо про порушення так званим керівництвом аеропорту чинного законодавства щодо перевищення повноважень, про погрози працівникам аеропорту, про виплати в конвертах поденної заробітної плати, про зловживання службовим становищем та інші порушення.

“” Читайте попередні частини розслідування: “Відновлення аеропорту” часів Головка. Проект від фірми з російським “душком”. Ч.1

“Відновлення аеропорту” часів Головка. Сумнівний тендер та нікчемний договір. Ч.2

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь