Politerno > Тернопільщина > Колеса для Javelin та зарядка для Starlink: в Тернополі виготовляють електробайки для ЗСУ

Колеса для Javelin та зарядка для Starlink: в Тернополі виготовляють електробайки для ЗСУ

  • 7 Червня, 2022
  • 1365 Переглядів
  • 0

На початку повномасштабної війни тернопільська компанія Eleek безкоштовно передала українським військовим кілька електробайків.

Про це пише Економічна правда.

На відміну від автомобілів електробайки безшумні, більш маневрені, важать лише 70 кг та їздять практично будь-де і за будь-яких умов. А той факт, що електродвигун, на відміну від двигуна внутрішнього згорання, не нагрівається робить ці транспортні засоби невидимими для тепловізорів.

Електровелосипед розганяється до 90 км на годину та має запас ходу у 150 кілометрів.

Всі ці переваги військові оцінили, і вже кілька місяців компанія масово виготовляє електробайки для потреб українських захисників. Компоненти для їх виготовлення купують на кошти з благодійних внесків громадян та волонтерських організацій.

Спеціально для потреб військових переобладнали цивільну модель Atom, яку пофарбували в колір “хакі” та прибрали зайві елементи – дзеркала, поворотники, освітлення.

За потреби, електровелосипед можна використовувати як великий “павербанк на колесах”. Крім USB-зарядки, на військову версію може встановлюватись розетка на 220 вольт або автомобільний варіант на 12 вольт.

У польових умовах до батареї електробайка українські військові підключають супутниковий інтернет Starlink. За словами менеджера Eleek Романа Кульчицького, його заряду вистачає на те, щоб майже місяць живити пристрій компанії SpaceX Ілона Маска.

До початку повномасштабної війни Eleek щорічно виробляла близько 300 електровелосипедів.

Продуктова лінійка компанії представлена чотирма моделями, найпопулярнішою серед яких є електробайк Atom. Розроблялись ще дві моделі, але через війну процес їх виходу на ринок призупинили.

На сьогодні вартість електровелосипедів у базовій комплектації починається від 45 тис грн і закінчується на позначці 188 тис грн.

Значну частину компонентів для електровелосипедів виготовляють прямо на виробництві на площі 300 квадратних метрів. Потужності підприємства вистачає аби складати щотижня до 5 готових транспортних засобів.

“Ми виготовляємо рами, електроніку, яка управляє батареєю, збираємо батарею з елементів. Всі інші деталі – колеса, двигун, вилки, бортові комп’ютери – замовляємо з-за кордону”, – розповідає Кульчицький.

На виробництві також є цех, де фарбують рами та інші деталі. Усі електробайки виготовляють під замовлення, тож клієнт може вибрати не лише колір, а й комплектацію.

До 24 лютого більшість компонентів компанія замовляла з Китаю, Індії та Тайваню. Проте через війну логістика стала значно складнішою, а необхідні матеріали приходять із затримкою в кілька місяців. Щоправда, деякі деталі вдалося замінити аналогами з країн Європейського Союзу.

Раніше замовлені в Китаї запчастини доставлялись в Одеський порт, тоді як зараз чи не єдиним вікном для ввезення в Україну товарів є Польща. Тож цілком логічно, що зміна логістики вплинула на вартість деталей та доставки. Проте кінцева вартість електровелосипедів зросла всього на 10%.

У 2018 році усі чотири моделі електровелосипедів Eleek пройшли сертифікацію, що дозволило суттєво розширити географію продажів компанії. До 2020 року 80% усіх замовлень надходили з-за кордону.

За словами Павла Рудакевича до початку повномасштабної війни компанія експортувала електробайки у 22 країни світу – практично у всі країни ЄС, Японію, Чилі, Мексику, США, Австралію.

“З більшості країн – це приватні замовлення. Але в нас є партнери (купують партіями для перепродажу ред.) в Німеччині, Польщі, США”, – зазначає Рудакевич.

Два роки тому у Тернополі створили індустріальний парк. Eleek теж подала заявку та отримала від міської ради майже гектар землі під будівництво заводу. Цього року компанія підписала договір з керуючою компанією.

“Це дозволить нам масштабуватися у 10 разів. Зараз складаємо бізнес-план і будемо залучати інвесторів, бо потрібні серйозні кошти. Своїми силами ми не зможемо збудувати завод.

Планується чотири тисячі квадратних метрів виробничих площ, офісні приміщення. Для початку ми плануємо залучити три мільйони доларів”, – ділиться планами Рудакевич.

У компанії планують виготовляти ще кілька нових моделей електробайків та збільшити кількість працівників мінімум до 50 людей. На сьогодні на виробництві працюють всього 6 людей. Ще дев’ять працівників Eleek захищають Україну від російського агресора.

Реалізацію масштабного для компанії інвестиційного проєкту вирішили відкласти до перемоги у війні. 

Тим часом попит на двоколісний електротранспорт в Україні зростає ще й через дефіцит та здорожчання пального. 

Нагадаємо, депутати парламенту Британії від Консервативної партії не змогли оголосити вотум недовіри прем’єру Борису Джонсону.

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE