Politerno > Статті > Україна і світ > Ryanair може піти з України, так і не прийшовши: Хто винен?

Ryanair може піти з України, так і не прийшовши: Хто винен?

  • 11 Липня, 2017
  • 1485 Переглядів
  • 0

Просто дивує, наскільки ж небажаним є прихід Ryanair до України, що ані указ президента – не указ, ані інтереси українців, які завдяки дешевим цінам на квитки могли б відкрити для себе світ, – не аргумент

Пише на своїй сторінці у Facebook міністр інфраструктури України Володимир Омелян

Уважно продивився прес-конференцію: як нам не потрібен Ryanair і як дешеві авіаперевезення погано впливають на державу та її громадян.

Нагадало мені нещодавній репортаж на 1+1, в якому українців переконували, що 500 доларів за авіаквиток – це добра ціна, а 20 євро за такий самий переліт – це непосильно і непотрібно нікому.

Дивно, що Ryanair вимагає взагалі якісь умови, вони б мали займатися благодійністю, взяти кредит в доларах під 25% річних у “ПриватБанку” і дати можливість безтурботного подальшого збагачення для українських топ-державних службовців і олігархів.

ІКЕА, Дженерал Електрик, ДП Ворлд – абсолютно зайві теж у країні, Конча-Заспа, яка народила Христа, слонів і повністю знищила корупцію та олігархію до моменту їхнього непорочного зачаття.

Дивно, що один з найкращих юристів України не знає, що конфіденційні умови договору розголошувати заборонено, а особливо фантазувати на їхню тему, коли навіть аеропорт “Львів” підписав контракт без цих позицій.

Не буду навіть згадувати, скільки годин тривали переговори аеропорту Бориспіль, Міністерства інфраструктури і Раянів. Як спершу Бориспіль ігнорував будь-які пропозиції до обговорення впродовж 2016 року, як в.о. керівника Звонарьов, погодившись з усіма пропозиціями в присутності майбутнього керівника, навідріз відмовився їх затвердити.

Так, саме той Звонарьов, який своїм судовим позовом, підтриманим Дніпровським судом, заблокував прозорий конкурс у 2015 році.

Як керівництво Борисполя вибігало зі словами: “Я мушу зателефонувати керівництву національного перевізника”. Так, безумовно, Ryanair повинен літати з будь-якого приватного чи комунального українського аеропорта, бо аеропорт Бориспіль не державний, а чий? І хто у ньому господарює?

Безумовно, керівництву державного аеропорту міністр – не указ. Як і указ президента України про здешевлення авіаперевезень і залучення лоукостів – не указ. Як і незручне становище для прем’єр-міністра України, коли він у Лондоні запрошує інвесторів, а в державних підприємств і їхніх патронів своя особлива думка.

Можна намалювати будь-які цифри – папір стерпить все. Але чорне є чорне, а біле є біле!

Тепер за пунктами:

1. Є указ президента, який чітко визначає завдання для Кабінету міністрів України: збільшити кількість авіарейсів до аеропортів держав-членів Європейського Союзу, у тому числі із залученням авіаперевізників, що працюють за моделлю “лоукост”.

2. Прем’єр-міністр України під час наради, яка планувалася в стилі “МАУ проти Омеляна” і коли в останній день запросили ширше коло учасників, дав доручення міністерству розробити програму розвитку ринку авіаперевезень, а також аеропортів: “Ми повинні придумати механізм розвитку конкуренції на ринку перевезень, щоб не було дискримінації, а наш перевізник був якісним, конкурентним за цінами”. Йшлося і про залучення лоукост перевізників.

3. Міністерство, керуючись указом президента та інтересами пасажирів, залучає найбільшого європейського лоукост перевізника до України.

4. Бориспіль – настільки унікальний аеропорт, #59 в Європі, що замість того, щоб зробити це своєю перемогою, в тому числі економічною, знаходить пояснення, чому для них Ryanair – загроза, а не вдача.

5. Міністерство знизило аеропортові тарифи і збори для всіх без виключення авіакомпаній. Базова авіакомпанія, яка і до цього ніколи не відчувала щодо себе дискримінаційних умов, так само отримала максимальні знижки.

Враховуючи обсяги перевезень, МАУ виграє найбільше. А також, враховуючи той факт, що МАУ винна близько 400 млн грн до державного бюджету, додаткові знижки є взагалі подарунком з неба. А тепер запитання до Борисполя: скільки недоотримає держава через надкомфортні умови для МАУ?!

Просто дивує, наскільки ж небажаним є прихід Ryanair до України, що ані указ президента – не указ, ані інтереси українців, які б завдяки дешевим цінам на квитки могли відкрити для себе світ, – не аргумент. Так можна і сказати: ми не хочемо Ryanair, бо аеропорт не зможе зробити три додаткові виходи на посадку, а також не зможе розширити зону отримання багажу для транзитних пасажирів.

І щодо політичного тиску: президент, прем’єр-міністр і міністр, політичні партії виступають за присутність лоукост перевізників в Україні, за можливості для українців літати світом дешево. Цього вимагають і наші люди насправді. Бо безвіз – це великий крок для нашої держави, але його сенс втрачається, якщо подорожі до Європи так і залишатимуться для українців недоступними.

То в чому тиск?! І чого в такому випадку більше: “тиску” з боку держави чи відвертого шантажу з боку “аеропорту”?

P.S. Вилітаю з “державного” Борисполя до Бухаресту на українсько-румунські переговори. Ймовірніше за все сьогодні буде оголошення про скасування польотів Ryanair до України.

Що хотіли – те й отримали. Можна відкривати ще один офіс з підтримки інвестицій.

Читайте також:  Омелян звинуватив “Міжнародні авіалінії України” в тому, що лоукостер Ryanair пішов з України

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE