Politerno > Статті > Україна і світ > Служба безпеки не помітила факт співпраці стратегічного українського підприємства з міноборони РФ

Служба безпеки не помітила факт співпраці стратегічного українського підприємства з міноборони РФ

  • 8 Лютого, 2017
  • 2188 Переглядів
  • 0

Служба безпеки не помітила беззаперечний факт співпраці стратегічного українського підприємства з міноборони РФ, агресію котрої проти нашої держави визнано усім світом.

У січні «Главком» оприлюднив дані про співпрацю українського підприємства «Мотор Січ» із військовим відомством Російської Федерації. Із посиланням на рішення російського суду у своїй статті видання повідомляло про те, що машинобудівний завод із Запоріжжя у 2016 році ремонтував двигуни для літаків авіаполку міноборони Росії, задіяного у воєнній операції в Сирії. Послуги країні-агресору надавалися попри воєнне вторгнення Росії та запровадження Києвом антиросійських санкцій.

Минулого тижня «Главком» отримав відповідь Служби безпеки України на запит, в якому редакція просила уточнити, чи відповідає інтересам України та закону така кооперація. Відповідь спецслужби можна висловити наступною тезою – СБУ не бачить у цих фактах жодного криміналу.

То про що ж йшлось в документах

Відповідно до судової постанови, винесеної 9-м арбітражним апеляційним судом Російської Федерації та оприлюдненої 7 грудня 2016 року, протягом 2016 року «Мотор Січ» ремонтувала авіадвигуни для літаків Ан-124, які перебувають на озброєнні 566-го транспортного авіаполку (в/ч 41495) 61-ї повітряної армії ВПС РФ.

«Главком» ознайомився із судовим документом, з якого робить висновок, що рік тому російське міноборони уклало держконтракти на модернізацію чотирьох літаків Ан-124 з ремонтом їхніх двигунів Д-18Т. Функції виконавця ремонту двох з цих авіадвигунів було передано компанії «Авіаремонт-МС», де «Мотор Січі» належить 24%. При цьому відновлювальні роботи, згідно з контрактом, мали відбуватись із залученням заводу «Мотор Січ». Було підписано графік поетапного ремонту, який передбачав відправлення агрегатів в Україну у першому кварталі 2016 року. Авіадвигуни для ремонту передала по ланцюгу виконавців уже згадувана вище військова частина №41495 61-ї повітряної армії ВПС РФ.

За графіком ремонту двигунів, затвердженим російськими генералами, після відправлення на «Мотор Січ» двигуни мали повернутися до Росії у третьому кварталі. А здачу робіт міністерству оборони Росії було заплановано до кінця грудня. Загальна вартість ремонту двох двигунів становить чверть мільярда рублів. Скільки з цієї суми отримала «Мотор Січ» – не уточнюється. Але фактом є те, що кошти підрядникам уже сплачено військовим міністерством майже у повному обсязі. Відтак важко сумніватися в тому, що двигуни було відремонтовано.

Ці факти докладно описані у судовій постанові.

Відповідь СБУ

Після публікації статті “«Мотор Січ» ремонтує та оснащує авіацію міноборони РФ (ДОКУМЕНТ)” «Главком» надав посилання на рішення суду та надіслав запит до Служби безпеки України і Ради національної безпеки та оборони із проханням повідомити: чи відомо українським правоохоронним органам про факт співпраці; чи є така діяльність «Мотор Січі» законною з огляду на рішення РНБО та відповідні укази президента щодо запровадження санкцій відносно російських компаній та співпраці з РФ у військовій галузі; чи є правові підстави для відкриття кримінального провадження щодо зазначених вище фактів та інше.

Реакція від РНБО була лаконічною: всі відповіді виданню «Главком» надасть СБУ. Служба безпеки, у свою чергу, і справді відповіла на запит, але чи містилися у ньому відповіді на запитання?

Нижче наводиться текст відповіді “Главкому”, яка змушує припустити, що СБУ воліє не помічати скандальні факти військової допомоги агресору з боку українського підприємства.

Напрошується висновок, що СБУ не заперечує, що підприємство «Мотор Січ» ремонтувало двигуни для російських Ан-124 у 2016 році, але, за твердженням спецслужби, йдеться про літаки цивільної авіації. Мовляв, зазначені авіамашини внесено до реєстру цивільної авіації РФ.

Автор вищевказаної статті “Глвкому” заперечує таке формулювання, вважаючи його правдивим лише наполовину. Адже, цивільними антонівські літаки були у минулому. Річ у тім, що наприкінці 90-х зазначені літаки і справді було передано міністерством оборони РФ місцевій авікомпанії «Політ» для реалізації спільної з Україною космічної програми «Повітряний старт». Але у жовтні 2014 року російська армія повернула їх назад.

Імовірно, відзначається в матеріалі, з моменту повернення на військову службу літаки ще не виконували завдань міноборони РФ, оскільки потребували ремонту. Але беззаперечним є факт, що замовлення на відновлення цих машин у 2016 році міноборони Російської Федерації робило не для космосу, а саме для військової частини №41495 (566-го транспортного авіаполку). Це зазначається у наведених виданням судових документах. Служба безпеки України не могла цього не помітити у тексті судового рішення, але у відповіді для «Главкома» (свідомо? задається питання редакція “Главкому”) проігнорувала факт.

Повідомляється, що кореспондент видання Shephard media (спеціалізується на бізнес-аналітиці ринків аерокосмічної та морської безпеки, військової підготовки) Babak Taghvaee раніше писав у власному Twitter, що у перших чотири місяці воєнної операції Росії в Сирії (вересень–грудень 2015 року) російські літаки Ан-124 перевезли до близькосхідної країни 10 тис. тонн вантажів. За даними міжнародної волонтерської групи InformNapalm, частина задіяних у Сирії Ан-124 належить саме 566-му транспортному авіаполку (в/ч 41495) 61-ї повітряної армії ВПС РФ. Тобто машинобудівний завод із Запоріжжя у 2016 році ремонтував двигуни для літаків авіаполку міноборони Росії, що задіяний у військовій операції в Сирії.

Також вказується, що окрім відремонтованих, ще два двигуни від Ан-124 для тієї ж військової частини №41495 мав ремонтувати Уральський завод цивільної авіації. Станом на листопад минулого року відновлення не було розпочато і не виключено, що агрегати невдовзі також можуть прибути до України. У будь-якому разі кошти за відновлення всіх чотирьох двигунів (у сумі близько 470 млн рублів) було сплачено згадуваній вище «Авіаремонт-МС», де «Мотор Січ» має свою частку.

16 вересня 2015 року президент Петро Порошенко ввів у дію рішення Ради національної безпеки та оборони, відповідно до якого було заборонено співпрацю з низкою російських компаній. Зокрема до переліку потрапили Державна авіакомпанія «224 льотний загін», «Борисфен-Авіа», ВАТ «Вертольоти Росії», Вертолітна сервісна компанія, Федеральне державне унітарне авіаційне підприємство міністерства надзвичайних ситуацій Росії, Севастопольське авіаційне підприємство, Казанський вертолітний завод, Кумертауське авіаційне виробниче підприємство, Науково-технічний центр експлуатації і ресурсу авіаційної техніки, Авіаційна компанія «Політ», Улан-уденський авіаційний завод та інші компанії, що виробляють, ремонтують та експлуатують бойові вертольоти та літаки, а також авіаційну техніку подвійного призначення. Більшість з цієї техніки, що оснащується двигунами, виробництва «Мотор Січі».

Звертає на себе увагу той факт, що до санкційного переліку включено й «Борисфен-Авіа» (в якому 14% належить ПАТ «Мотор Січ»). Але разом з тим спеціалісти РНБО чомусь забули включити у цей список російську компанію «Авіаремонт-МС» («Мотор Січі» належить 24%). Така «неуважність» із боку української влади відкрила можливість «Мотор Січі» співпрацювати з Росією, формально не порушуючи антиросійських санкцій. Адже, як зазначено вище, замовлення міноборони РФ на ремонт двигунів для Ан-124 ішло в Україну саме через цього законного посередника – російський «Авіаремонт-МС».

Матеріал взято з “Главком”

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE