Politerno > Статті > Втеча в інший всесвіт. Навіщо Цукерберг після скандалу у США змінив назву Facebook

Втеча в інший всесвіт. Навіщо Цукерберг після скандалу у США змінив назву Facebook

  • 2 Листопада, 2021
  • 363 Переглядів
  • 0

Компанія Facebook змінює назву на Meta. Чутки про це раніше вже фігурували у ЗМІ, і ось тепер засновник соцмережі Марк Цукерберг заявив про це офіційно.

У компанії заявляють, що це допоможе зробити новий прорив у IT-галузі. Але є й інші версії, наприклад, що ребрендинг переключить увагу від скандалів навколо Facebook.

Навіщо Цукерберг перейменував компанію і що це змінить – у матеріалі.

 

«Привіт, Мета»

Про перейменування компанії Марк Цукерберг заявив 28 жовтня під час конференції Facebook Connect.

Перейменовують не соцмережу, а материнську компанію, яка володіє Facebook, Instagram, месенджерами Facebook Messenger та WhatsApp, VR-проектом Oculus. Раніше все це йшло під брендом Facebook, тепер компанія змінить назву на Meta.

Корпоративна структура компанії не зміниться, але зміниться інформування фінансових результатів.

Цукерберг показав новий логотип, схожий на знак нескінченності, а також повідомив, що компанія має новий сайт.

Цукерберг презентує Meta

Чому саме Meta? Тому що це пов’язано з поняттям “метасвіт” – трендом у сфері стартапів Кремнієвої долини. Очевидно, що це віртуальна реальність, яка перетинається з офлайном. Щось на кшталт гібрида соцмереж, розваг, роботи та особистого життя. Для створення доповненої реальності та віртуальної реальності будуть використовувати VR окуляри та AR-гаджети.

“У майбутньому ви зможете сидіти як голограма на моєму дивані або я сидітиму на вашому, і це дійсно буде відчуватися так, ніби ми знаходимося в одному місці. Навіть якщо ми знаходимося на відстані сотень миль один від одного”, – розповів Марк Цукерберг в одному з недавніх інтерв’ю.

Facebook вже запустив на стадії бета-тестування Horizon – онлайн-відеогру, де використовуючи VR окулярами компанії, користувачі можуть переміщатися за картою, спілкуватися з друзями, дивитися трансляції. Також влітку запустили бета-версію програми для дистанційної роботи. Вона схожа на наради в Zoom із 3D аватарами учасників, які повторюють їхні жести та міміку. Отак виглядає офіційний трейлер продукту. Працює все це лише з окулярами компанії Цукерберга.

За допомогою метавсесвіту обіцяють організувати цифрові офіси, коли дистанційні співробітники за допомогою голограми будуть знаходитися в одному просторі з колегами, ділитися документами, показуючи їх на загальному екрані. За допомогою цієї ж технології присутності відеодзвінки можуть перетворитися на спільне відвідування концертів, тренувань. А так може виглядати майбутня освіта хірургів.

Фото: The Verge

Навіщо перейменували Facebook?

Як пояснив Цукерберг, назву змінюють, оскільки нинішня не відображає всіх аспектів і пов’язана лише з одним продуктом. Тепер, коли мета компанії – створення віртуальних метавсесвітів, вона хоче, щоб її позиціонували саме як їхнього розробника. За прогнозом Цукерберга, це триватиме приблизно 5-10 років. 

У компанії вже виділили близько $50 млн на створення фонду програм розширеної реальності, а над обладнанням на кшталт AR-окулярів працюють близько 10 тисяч людей. Керівництво Facebook вірить, що віртуальні окуляри стануть такими ж звичними, як смартфони, тому компанія прагне зайняти цю нішу. Перейменування – найгучніша реклама для цього.

Українські користувачі назвали цей хід – метапіаром Facebook.

“Фейсбук залишається Фейсбуком. Назву не змінює. Назва змінює компанія. Не соціальна мережа. Хтось знав як називається компанія, не соцмережа до цього моменту? Крутий МЕТАпіар світового масштабу на рівному місці для нової МЕТАкомпанії. Цукерберг: Роби те що можеш, з того, що маєш, прямо зараз”, – написав бізнесмен Євген Черняк.

До речі, після презентації Meta акції Facebook зросли більш як на 3%. Вони додали більше $10 і перевищували $322 за акцію після останніх новин. А Марк Цукерберг під час презентації заявив про плани з 1 грудня розпочати торгівлю акціями Facebook під новою назвою – MVRS, а не звичним скороченням FB. Тобто, ребрендинг торкнеться і акцій.

Є ще одна версія щодо завдань Цукерберга, про яку пишуть західні ЗМІ. Це спроба відвернути увагу від скандалів, які переслідують його компанію останнім часом.

Нагадаємо, що після публікації внутрішніх документів Facebook звинуватили у масовому розпалюванні ненависті. Колишня співробітниця Френсіс Хауген звинуватила соцмережу, що алгоритми Facebook побудовані на страху та ненависті, і навмисно показують користувачам контент, який грає на цих емоціях. Вона також заявила, що Facebook стежить за користувачами, цензурує контент, просуває у видачі “потрібні” посилання, пропагує насильство та провокує депресію.

Одразу після цього великі західні ЗМІ дослідили документи Хауген та звинуватили компанію Цукерберга у розпалюванні ненависті та потуранні екстремістам.

Ці ж ЗМІ заявили, що ребрендинг компанії покликаний відвернути увагу від скандалу.

“Метавсесвіт, який активно просуває керівництво Facebook, став “зручною темою”, на якій можна зосередити увагу на тлі нещодавнього шквалу критики після публікації внутрішніх документів компанії” – пише Wall Street Journal.

У Financial Times зазначають, що ребрендинг виглядає так, начебто компанія тікає від свого “неоднозначного минулого”.

У Guardian навели думки критиків, які вважають, що Цукерберг заявив про створення метавсесвіту, поки решта світу намагається оговтатися від шкоди, заподіяної соцмережею. Все це говорить про те, “наскільки Facebook далекий від реальних людей”.

Тобто скандал не забутий, і розвиватиметься далі. 


“” Читайте також: Зеленська республіка. Навіщо секретар РНБО заговорив про посилення влади президента


 

Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь