Politerno > Україна і світ > Черговий удар по світовій економіці: розблокування Суецького каналу очікують сотні суден. ФОТО

Черговий удар по світовій економіці: розблокування Суецького каналу очікують сотні суден. ФОТО

  • 28 Березня, 2021
  • 1593 Переглядів
  • 0

Станом на вечір 27 березня 321 судно стоїть в очікуванні проходу через Суецький канал, заблокований 400-метровим контейнеровозом Ever Given, що сів на мілину.

Про це повідомляє Інтерфакс-Україна з посиланням на телеканал “аль-Арабійя”.

У суботу глава Управління Суецького каналу Усама Рабіє розповів, що кількість суден, які очікують проходу, досягла 321. Він запевнив, що влада надає їм всю необхідну логістичну допомогу.

Судно Ever Given є одним із найбільших контейнеровозів в світі. 

Газета The Wall Street Journal раніше писала, що, на думку джерел, знайомих із перебігом операції, судно можуть зняти з мілини вже 27 березня. У концерні Boskalis, чия компанія SMIT займається вивільненням Ever Given, розраховують, що судно зможе відкрити прохід через Суецький канал до початку наступного тижня, тобто не раніше 29 березня.

Компанія Evergreen, яка управляє контейнеровозом, повідомила 26 березня, що рятувальники продовжують розчищати пісок і бруд біля носової частини судна, щоб спробувати звільнити його під час припливу.

При цьому спроби зрушити контейнеровоз із місця продовжилися в суботу – у роботах беруть участь потужні буксири, а також судна з дренажним обладнанням.

Витягнуто вже 20 тисяч тонн ґрунту, із самого контейнеровоза за борт спущено 9 тисяч тонн баластної води, проте поки що зусилля не мають успіху. Також у планах – скористатися силою приливної хвилі.

Після блокування Суецького каналу японська компанія Shohei Kisen, якій належить Ever Given, вибачилася за порушення руху по каналу. Керівники Shohei Kisen під час виступу в штаб-квартирі компанії низько вклонилися, приносячи таким чином вибачення.

Тим часом, згідно з даними сайту зі стеження за морськими перевезеннями MarineTraffic, у зв’язку з ситуацією в Суецькому каналі деякі судна вже пішли в обхід Африки.

 

Припинення руху по життєво важливому водному шляху може нашкодти світовій торгівлі, яка вже постраждала від впливу пандемії COVID-19, пише Reuters.

Блокування каналу вже створило спад для світової економіки, оскільки на обох кінцях каналу скупчилися 206 великих контейнерних суден, танкери, що перевозять нафту та газ, а також судна, що перевозять насипні товари, зокрема, зерно.

Призупинення руху через вузький канал поглибило проблеми для судноплавних ліній, які вже стикнулися з порушеннями та затримками у постачанні роздрібних товарів споживачам. Зараз судноплавні компанії стоять перед важким рішенням – чи слід перенаправляти свої судна навколо південного краю Африки, що може додати до часу подорожі щонайменше 5-10 днів. Це в свою чергу спричинить відчутні збитки.

«Суецький канал – це ворота при пересуванні вантажів між Європою та Азією, він прийняв більше 19 тис. суден у 2019 році, або 1,25 мільярда тонн вантажів. Це становить близько 13% світової торгівлі, тому будь-яке блокування, швидше за все, матиме значний вплив», – йдеться у звіті аналітиків впливової страхової компанії Allianz. 

Аналітики пояснили, що блокування каналу призведе до збоїв у ланцюжку поставок товарів у різні країни. Таким чином, річний показник зростання світової торгівлі щотижня падатиме на 0,2-0,4 п. п., а в цілому за рік – приблизно на 1,4 п. п., або 230 млрд доларів в грошовому вираженні. Щотижневі втрати в компанії оцінили в 6-10 млрд доларів.



Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE