Politerno > Україна і світ > Кому віз $700 тис волинський митник: Що тепер робитиме влада? Нові санкції, новий піар за новий “кеш” чи структурні реформи?

Кому віз $700 тис волинський митник: Що тепер робитиме влада? Нові санкції, новий піар за новий “кеш” чи структурні реформи?

  • 5 Червня, 2021
  • 470 Переглядів
  • 0

У Волинській області в автомобілі одного з начальників митного посту виявили понад 700 тисяч доларів США.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє Державне бюро розслідувань.

 

“На виконання рішення Ради Національної безпеки і оборони Державне бюро розслідувань проводить системну роботу щодо викорінення корупції, у тому числі на митниці. Слідчі Державного бюро розслідувань викрили масштабні зловживання службовими особами Волинської митниці Державної митної служби України”, – йдеться у повідомленні.

У ДБР встановили, що деякі посадовці за неправомірну вигоду сприяють незаконному переміщенню вантажів через державний кордон без сплати митних платежів.

“Схема організована співробітниками керівної ланки Волинської митниці. Начальник одного з її митних постів систематично збирав та акумулював у себе отримані гроші, частину яких розподіляв між іншими правоохоронними структурами. Слідчі ДБР провели обшук його автомобіля на стаціонарному посту дороги Київ-Чоп у Рівненській області. Під час обшуку вилучені 704,3 тис. доларів США”, – заявили в ДБР.

ДБР розпочало кримінальне провадження за фактом незаконного збагачення начальника митного посту.

Процесуальне керівництво у кримінальному провадженні здійснює Офіс генерального прокурора, оперативний супровід – територіальне управління ДБР у Львові.

У Державній митній службі заявляють, що третього червня біля міста Броди співробітники ДБР під час обшуку транспортного засобу, яким користувався працівник Волинської митниці Михайло Бурдейний – начальник зміни митного посту “Ягодин”, виявили та вилучили 700 тис. доларів готівкою. Також обшуки проводилися у помешканні, де проживає Бурдейний.

Йому інкримінується здійснення правопорушень за ознаками ст. 364 Кримінального кодексу України (Зловживання владою або службовим становищем), ст. 362 (Несанкціоновані дії з інформацією, яка оброблюється в електронно-обчислювальних машинах (комп’ютерах), автоматизованих системах, комп’ютерних мережах або зберігається на носіях такої інформації, вчинені особою, яка має право доступу до неї) та ст. 367 (Службова недбалість).

Держмитслужба офіційно заявляє, що Бурдейний був серед 100 працівників митниці, відсторонених від виконання своїх посадових обов’язків на підставі листа Управління внутрішньої безпеки Держмитслужби після засідання Ради національної безпеки і оборони 2 квітня. Після того, як термін відсторонення, визначений чинним законодавством збіг, Бурдейний повернувся до виконання службових обов’язків.

За даними джерел Цензор.нет, під час перевезення хабара справді був затриманий начальник відділу митного поста “Ягодин” Волинської митниці Михайло Бурдейний.

Близькі до слідства джерела видання повідомляють, що це було травневе щомісячне розвезення “кеша” для групи державних структур, залучених в ряд корупційних схем, в тому числі у схему “кришування” “розмитнення” автомобілів. 

Далі наводимо допис у Фейсбуці головного редактора Цензор.нет Юрія Бутусова щодо нюансів затримання Бурдейного:

“Втішно, що саме вчора Михайло Саакашвілі у Шустера в який раз говорив про необхідність прийняття нових правил спрощення і здешевлення розмитнення автомобілів, і показував відповідь міністра фінансів Сергія Марченка про те, що зміна правил розмитнення недоцільно. А тут ось збіг, прямо-таки готова ілюстрація.

Всіх підписаних пачок ми не побачили, сподіваюся, викладуть їх найближчим часом, але підписи на пачках подекуди зрозумілі.

СБ Люб – це схоже на Службу безпеки Любомля – райвідділу, який зайнятий боротьбою з контрабандою в “Ягодині”. Прокуратура – не вказано куди. “Зам” – тут важко зрозуміти куди і чий. Але відомство не вказано, ймовірно – якийсь митний начальник. Також є інформація, що є пачки з підписами поліції, а також структур, що відповідають за оформлення транспортних засобів.

Загальна сума пачок, підписаних для контролюючих органів – близько 100 тисяч доларів.

А кому призначалася основна частина суми? За даними джерел, близьких до слідства, основна частина грошей призначалася для передачі керівництву департаменту профілювання ризиків митної служби. Кому саме? Виконуючим обов’язки директора департаменту є Олександр Щуцький , проте передача не зафіксована, тому стверджувати, що повинен отримати на руки саме він було б некоректно, поки підстав прив’язувати передачу до конкретних людей немає. Причетність має встановити тільки слідство. Департамент ризиків – одна з ключових структур митниці, це аналітичний підрозділ, яке визначає, чи відповідають тарифи на розмитнення чинним нормативам чи ні.

Очевидно, що 600 тисяч доларів не могли йти в кишеню одному лише департаменту ризиків, а передаються наверх іншим людям, тим, хто призначав, тим, хто прикриває.

Вражає інше. 700 тисяч доларів “кеша” – це без урахування того, що поклали собі місцеві митники та інші перевіряючі органи на місці в свою кишеню, до моменту вивезення цієї передачі.

Це везе дрібний чиновник.

Це всього лише один місяць (у якому було 10 днів вихідних).

Один пост.

Однієї митниці.

Причому всю схему розщеплення коштів ми не знаємо, цілком можливо, що це навіть не один канал збору коштів на “Ягодині”.

Давайте підрахуємо, про які суми в місяць може йти мова в масштабі країни? Адже така масштабна схема не може існувати тільки в одному місці, митниці і пости є в кожній області. Нещодавно призначений голова митної служби Павло Рябікін оцінив збиток державі від контрабанди до 150 мільярдів гривень: https: //censor.net /…/ glava_gostamojslujby_pavel … .

Ключову роль в збереженні контрабанди грають правоохоронні органи, і що на середньому рівні багатьох контролюючих і перевіряючих органів організована щільна спайка.

А “кеш” йде наверх, на нього влада фінансує в тому числі свої політичні проекти, гучний піар і спікерів на телеефірах.

Кадрові перестановки проводяться регулярно, Бурдейний, наприклад, пройшов переатестацію, але система залишається колишньою, схеми роботи залишаються колишніми. Тому що за гучними заявами і санкціями проти контрабандистів не стоять кримінальні справи, розслідування не доходять до суду.

Не хочуть ловити себе самих за руку.

Обнадіює те, що хоча б одну передачу правоохоронні органи все-таки перехопили, ДБР по-справжньому відзначилося.

Сумно, що системних реформ правоохоронних органів не проводиться, і тому в наступному місяці при перевезенні “кеша” в Київ з інших постів і митниць, швидше за все, не знайдуть, “смотрящих” поміняють, і будуть нові незвідані начальники відділів, призначені потрібними людьми для зборів, знову розвозити кудись гроші в багажнику.

Сподіваюся, що практичним результатом перехоплення місячного митного “оброку” на “Ягодині” стануть не тільки чергові кадрові чистки, а й кримінальні справи, де будуть встановлені контакти Бурдейного, з ким він перетинався в свої минулі заїзди до Києва, в які будівлі заходив, з ким контактував у всіх інших правоохоронних органах.

Ну і тепер неможливо захищати збереження старої схеми розмитнення автомобілів. Податки треба знижувати і спрощувати, тому що те, що в Україні складно розмитнювати, стає корупційним податком.

І що тепер буде робити влада? Нові санкції, новий піар за новий “кеш” чи все-таки структурні реформи?



Діліться у соцмережах:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Залишити відповідь