Держпідприємство “Міжнародний аеропорт “Бориспіль” надавало авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” сумнівні знижки щодо сплати аеропортових зборів.
Про це йдеться у відповіді Антимонопольного комітету на запит “ВВС“.
Зокрема вказується, що комітет розглядає справу “за ознаками вчинення ДП “Міжнародний аеропорт “Бориспіль” порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку спеціалізованих послуг”.
“ДП “МА Бориспіль”, маючи ознаки монопольного (домінуючого) становища на ринку надання спеціалізованих послуг аеропорту в межах території розташування Міжнародного аеропорту “Бориспіль”, застосовувало знижувальні коефіцієнти до аеропортових зборів лише до однієї авіакомпанії – ПрАТ “Авіакомпанія МАУ”, – йдеться у документі.
Там також додають, що аеропорт робив це “не публічно, непрозоро, за відсутності будь-яких встановлених критеріїв розрахунку розміру знижок до аеропортових зборів для авіакомпаній”.
У Антимонопольному комітеті рекомендують аеропорту “Бориспіль” виробити чіткі критерії щодо знижок на аеропортові збори.
Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив, що авіакомпанія МАУ подала до суду на Міністерство, авіакомпанію Ryanair і аеропорт “Львів”.
Як йдеться з документів, оприлюднених міністром, МАУ вважає, що Ryanair отримав протиправні пільги в Україні і привілейоване положення, через що МАУ “була змушена знизити вартість авіаперевезень”, що призвело до збитків.
Водночас у Антимонопольному комітеті повідомили, що компанія МАУ не зверталася до нього зі скаргами щодо порушення економічної конкуренції Міністерством інфраструктури, “Міжнародним аеропортом “Бориспіль”, “Міжнародним аеропортом “Львів” чи авіакомпанією “Ryanair”.
“Також в Комітеті відсутня достовірна інформація щодо надання/не надання “МА “Бориспіль” чи “МА “Львів” “ексклюзивних умов” авіакомпанії Ryanair та заяви/скарги інших авіаперевізників”, – додали у АМКУ.
Нещодавно компанія Ryanair заявила про свою відмову від виходу на український авіаринок.
Ірландська компанія звинуватила керівників аеропорту “Бориспіль” у лобіюванні інтересів одного перевізника – МАУ, через якого нібито і не вдалось домовитись.
Міністр інфраструктури Омелян звинуватив у зриві домовленостей директора аеропорту Павла Рябікіна.
Той у відповідь заявив про політичний тиск міністра і прем’єра, а пропозиції Ryanair назвав економічно збитковими.
Згодом “Бориспіль” заявив, що готовий відновити перемовини з Ryanair.
Авіакомпанія МАУ заявляла, що “не має й не може мати жодного відношення до переговорного процесу аеропорту “Бориспіль” та авіакомпанії Ryanair”.
Як очікувалося, Ryanair мав літати з Києва у Лондон, Манчестер, Стокгольм і Ейндговен.
У Львівському аеропорту заявили, що підписали контракт з Ryaniar окремо від “Борисполя”.
Також відомо, що Міжнародний аеропорт Львів розкрив програму знижок, якою користується авіакомпанія “Міжнародні авіалінії України” при польотах на львівських маршрутах.
Також читайте: Ryanair може піти з України, так і не прийшовши: Хто винен?