Експерти вивчають усі можливі версії причин катастрофи Boeing 737-800, що розбився в Ірані, включно з ураженням ракетою.
Про це секретар Ради національної безпеки й оборони України Олексій Данілов написав у Facebook.
“Вивчаються різні версії раптового падіння літака, серед основних:
– ураження літака зенітною ракетою ЗРК, зокрема ЗРК “Тор”, бо інформація про виявлення уламків російської ракети поблизу місця катастрофи вже з’явилася в мережі інтернет;
– зіткнення з БПЛА або іншим літаючим об’єктом;
– руйнування і вибух двигуна з технічних причин;
– вибух всередині літака внаслідок терористичного акту”, – зазначив Данілов.
Секретар РНБО у коментарі для “Цензор.нет” підкреслив, що до складу комісії включено фахівців, які беруть участь у міжнародному розслідуванні атаки російських військовослужбовців на малайзійський “Боїнг” МН-17 17 липня 2014 року в повітряному просторі України, а також в експертизі фрагментів російської зенітної ракети “Бук”, яка збила малайзійський літак.
Літак з українськими експертами прибув до Тегерана 9 січня о 3:30 ночі, експертна група терміново приступила до вивчення обставин авіакатастрофи Boeing 737 рейсу PS 752, повідомили в РНБОУ.
Президент Володимир Зеленський у ніч на 9 січня заслухав звіт оперативного штабу з питань авіакатастрофи літака Боїнг-737 в Ірані.
У свою чергу голова Управління цивільної авіації Ірану Алі Абедзаде, презентуючи в Тегерані результати попереднього розслідування катастрофи, заявив, що Іран офіційно запросив до участі в розслідуванні катастрофи “Боїнга” МАУ представників США та інших країн.
“Абедзаде заявив, що слідча група, відповідно до стандартів, викладених у додатку 13 до Чиказької конвенції, запропонувала всім державам, визнаним бенефіціарами згідно з цим документом, представити своїх представників у процесі розслідування катастрофи і призначити власну команду фахівців”, – йдеться у пресрелізі Управління..
Додаток, на який посилається Абедзаде, містить обов’язкові вимоги до процедури розслідування авіаційних катастроф і визначає, які держави можуть брати участь у розслідуванні. Зокрема, йдеться про державу, де сталась катастрофа, державу, де зареєстроване судно, державу-оператора судна, а також державу-розробника і державу-виробника судна.
За словами Абедзаде, Іран одразу після катастрофи спрямував повідомлення про інцидент до України як країни, де зареєстрований літак, та США – як країни, де розміщена штаб-квартира Boeing. Також Іран проінформував Швецію і Канаду, чиї громадяни перебували на борту, додав він.
Глава управління також розкритикував повідомлення в ЗМІ про відмову Ірану передавати чорні скриньки з літака іншим державам, запевнивши, що поширені напередодні новини про нібито відмову співпрацювати із США та компанією Boeing були неправдивими, і зазначив, що “у відповідь на питання журналіста” він лише “надав пояснення юридичної процедури розслідування катастроф, зокрема, що єдиним джерелом розслідування є (іранський) слідчий комітет”, – сказав він.
Нагадаємо, український літак Boeing-737 авіакомпанії МАУ, який прямував рейсом PS 752 Тегеран – Київ, розбився незабаром після зльоту 8 січня. Причина катастрофи невідомі.
У наслідок катастрофи загинуло 147 громадян Ірану і 32 іноземці, серед яких було 11 українців – 2 пасажирів та 9 членів екіпажу.
В авіакомпанії МАУ заявляють про справність літака Boeing 737-800, що розбився в Ірані, і не припускають помилку екіпажу.
Як повідомило DW з посиланням на австралійського авіаексперта Джефрі Томаса, український літак Boeing-737, який розбився під Тегераном, не збивала ракета, але, судячи з відео, вибух стався у середині літака.
Український ІЛ-76 з пошуково-рятувальною групою вилетів до Ірану. У складі – представники ДСНС, Міноборони, МЗС, МВС, СБУ, РНБО.
Іранські спеціалісти стверджують, що літак авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України», який розбився 8 січня поблизу Тегерану, загорівся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт.