У понеділок, 21 червня, в Одесу на напівсекретну зустріч на британському есмінці HMS Defender D36 прибув секретар Ради нацбезпеки і оборони Олексій Данілов і заступник міністра оборони Олександр Миронюк.
Причому, як з’ясувало видання “Думська”, обидва чиновники прилетіли на зустріч на приватних гелікоптерах, що належать структурам олігарха Ігоря Коломойського і власника “Епіцентру” Олександра Гереги.
Чиновники літали в Одесу, щоб підписати меморандум про розвиток українського флоту з міністром з питань оборонних закупівель Сполученого Королівства Джеремі Квіном і першим морським лордом Ентоні Девідом Радакіном. Британців на зустріч доставив урядовий літак BAe 146 з номером ZE701 (його іноді ще називають борт №2).
Миронюк і Данілов прилетіли в Одесу на вертольотах Bell 407 з бортовими номерами UR-CLM та UR-WAL. Цю інформацію неофіційно підтвердили в “Украерорусі”.
Згідно з даними Державної авіаційної служби України, UR-WAL належить дніпровському приватному підприємству “Турез”. Її засновником є ТОВ “Сангарія” з офшорним корінням.
У 2016 році цей борт привернув увагу військових і правоохоронців. 29 березня прикордонники і радіотехнічний підрозділ Повітряних сил спостерігали несанкціонований проліт схожої машини біля державного кордону з Республікою Білорусь. На перехоплення з аеродрому “Васильків” тоді підняли винищувач Міг-29, який, однак, вертушку не знайшов. Через деякий час було втрачено і радіолокаційний контакт з порушником: мабуть, він приземлився. Прикордонники стверджували, що на борту був номер UR-VAL, хоча в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України такий відсутній.
Наземна пошукова група військових виявила в районі втрати контакту вертоліт Bell-407 – UR-WAL. Він стояв на території ПАТ “Дніпронафтопродукт”, який входить в бізнес-імперію Ігоря Коломойського. Однак через розбіжності букв розслідування застопорилося.
Що стосується другої машини UR-CLM, то її експлуатує київське ТОВ “Авіакомпанія “Промінтерсервіс”, чий власник – ще одна офшорна фірма Celvinio Trading Limited (Британські Віргінські Острови). На UR-CLM, за даними ЗМІ, часто літає народний депутат від “За майбутнє” і співвласник мережі гіпермаркетів “Епіцентр” Олександр Герега.
Видання вважає, що подорож високопоставлених чиновників на приватних гелікоптерах повинна була коштувати недешево. І навіть якщо був проведений відповідний тендер (в системі Prozorro знайти його не вдалося) і держава заплатила власникам за чартер, назвати це нормальним не можна: ніякої гострої необхідності наймати приватну вертушку, щоб відвідати Одесу, яка знаходиться в п’яти годинах їзди від Києва, немає, пише “Думська”.
Щоб прояснити ситуацію, видання готує запити в апарат РНБО та Міністерство оборони України.