Politerno > Україна і світ > Іноземцям у керівництві УЗ за 2019 рік заплатили 72 млн грн, українцям – 43 млн

Іноземцям у керівництві УЗ за 2019 рік заплатили 72 млн грн, українцям – 43 млн

  • 3 Травня, 2020
  • 827 Переглядів
  • 0

ДП «Укрзалізниця» опублікувало фінансовий звіт за 2019 рік, згідно з яким членам Правління компанії заплатили у 2019 році 71,4 млн грн або в середньому по 850 тис. в місяць кожному.

Про це у своїй колонці на “Інтерфакс-Україна” написав керівник аналітичного центру “ІНПОЛІТ” Сергій Биков.

Як відомо, залізничним монополістом вже кілька років керують іноземці, адже з сімох членів Правління, четверо – іноземці.

Саме Правління УЗ реалізує стратегію, яку для них приймає Наглядова рада. А в Наглядовій раді із сімох членів – іноземців взагалі п’ятеро.

Найдорогоціннішими в УЗ виявилися члени Правління. Їм заплатили у 2019 році 71,4 млн грн або в середньому по 850 тис. в місяць кожному. У 2018 році їм платили у півтора рази менше: 39,6 млн грн на рік або в середньому по 472 тис. грн на місяць для одного члена Правління .

“Неважкі арифметичні розрахунки допоможуть вирахувати, скільки загалом ми заплатили іноземцям у Правлінні «Укрзалізниці»: 71,4 млн грн ділимо на сімох членів правління і отримуємо 10,2 млн грн в середньому на кожного члена Правління. А оскільки ми знаємо, що четверо з сімох – іноземці, множимо 10,2 млн грн на кількість іноземців. В результаті отримуємо 40,8 млн грн. Запам’ятайте, будь ласка, цю суму, вона знадобиться нам пізніше”,  – зазначає Биков.

Дорогими виявилися і члени Наглядової ради. Витрати на оплату праці членів Наглядової ради в 2019 році склали 43,4 млн грн або по 517 тис. грн на місяць для одного. Це майже в два з половиною рази більше, ніж було роком раніше. У 2018 році сімом членам Наглядової ради заплатили 19,1 млн грн або по 228 тис. грн.

“Ще раз звернемось до простої арифметики: 43,4 млн грн ділимо на сімох членів Наглядової ради – виходить по 6,2 млн грн на кожного. Множимо тепер 6,2 млн грн на п’ятьох іноземців у Наглядовій Раді і отримуємо суму в 31 млн грн.

І найсмачніше. Давайте складемо 31 млн грн, який отримали іноземці у Наглядовій раді і 40,8 млн грн, які отримали іноземці у Правлінні держпідприємства. У сумі отримуємо 71,8 млн грн.“,  – підкреслює експерт.


Читайте також:
Чому звільнили Желька Марчека і що відомо про нового керівника “Укрзалізниці”

З цього випливає, що 72 млн грн громадяни України заплатили іноземцям у керівництві тільки одного державного підприємства. Українці ж у Наглядовій раді і Правлінні отримали 43 млн грн.

На думку Бикова, можливо і потрібно платити такі зарплати керівникам держпідприємств, але за умови, що вони приносять прибуток і розвивають підприємство. Тим більше, коли мова йде про природного монополіста. Якщо цього немає, то і зарплат таких бути не може. У той час, коли машиніст отримує на місяць близько 12 тисяч гривень.

“Формально УЗ заробила в 2019 році 2,9 мільярди гривень і залишається прибутковим підприємством. Таке враження можна скласти, якщо поверхнево дивитися звіт. Насправді ж, прибуток є тільки на папері, завдяки падінню курсу долара і переоцінки кредитних зобов’язань перевізника.”,  – стверджує Биков.

За його словами, станом на 1 січня 2019 року курс НБУ (з якого вираховують, скільки грошей потрібно заплатити кредиторам) становив 27,6 грн за долар. А 31 грудня 2019 року (коли УЗ складала звіт), долар коштував 23,6 грн – на 4 грн дешевше.

“Завдяки різниці вартості долара УЗ «заробила» 4,3 млрд грн. Це і дозволило перевізнику у фінальному звіті показати прибуток 2,9 млрд грн. Проблема лише в тому, що ці гроші існують лише на папері. При тому, що скоротили видатки на обслуговування, матеріали та модернізацію, жодної ж гривні не зняли із зарплат менеджменту.”,  – додає аналітик.

За його словами, не викликає подиву той факт, що якість і обсяг перевезень знижується, локомотиви і вагони гниють, а в цілому залізниця котиться у безодню.

“Для того, щоб справді розвивати залізницю, потрібно змінити систему управління і тарифну політику. Ми по сьогодні використовуємо застарілий радянський табель тарифів, коли возити тонну піску дешевше, ніж тонну айфонів.”, – резюмує Сергій  Биков.

Нагадаємо, на початку березня міністр інфраструктури Владислав Криклій своїм наказом призначив членом наглядової ради “Укрзалізниці” колишню секретарку Солом’янської адміністрації, 24-літню Валерію Шкаброву із зарплатою у 160 тисяч грн.

Раніше кабмін затвердив членом наглядової ради АТ “Укрзалізниця” представником від держави Сергія Лещенка. Відповідати на пряме запитання Юлії Тимошенко щодо розміру своєї зарплатні, під час одного з ефірі на ТБ, ексжурналіст відмовився, пославшись на умови контракту. У ЗМІ називалась сума у більш ніж 500 тисяч гривень на місяць.

Читайте також: Корупція залишилася: закуплявся в “хлопчиків Гладковського”, тепер на закупівлях в “Укрзалізниці”, – Наші гроші

Діліться у соцмережах:

Залишити відповідь

Politerno Full

TELEGRAM

ПРИЄДНУЙСЯ
CLOSE